Gyutai Adrián az elmúlt hétvégén végre debütálhatott a világ egyik legerősebb nemzeti sorozatában, a Brit Superbike Bajnokságban. A Mohai Water MAR Kawasaki pilótájaként előbb kvalifikálta magát a futamra a Superstock 1000-es kategóriában, majd a futam 11. köréig remekül tartotta magát a 38 fős mezőnyben, ám ekkor elszakadt a motorja lánca, így kiállni kényszerült. A felmerült technikai problémák ellenére mind a brit csapat, mind pedig a K-Tech elégedett volt Adrián teljesítményével, így nem kizárt, hogy a 26 éves paksi motoros 2018-ban ebben a sorozatban áll majd rajthoz.
Újabb álma vált valóra Gyutai Adriánnak (220 Volt H-Moto Team), aki a brit Superbike-bajnokságban érdekelt Mohai Water MAR Kawasaki csapat és technikai partnere, a K-Tech által felkészített motorral (Kawasaki ZX 10R) rajthoz állhatott Brands Hatch-ben, ahol a BSB idei záró futamát rendezték meg. A 26 éves paksi motoros ez előtt még sosem motorozott a legendás aszfaltcsíkon, ennek ellenére a Superstock 1000-es kategóriában valamennyi edzésen – két szabadedzés és egy időmérő – jobban teljesített a limitidőnél, így kvalifikálta magát a vasárnapi futam 38 fős mezőnyébe.
A teljesítménye minden edzésen javult, és amíg az első szabadedzésen majdnem 9 másodpercre volt az elsőtől, addig az időmérő végére ez a különbség már csak négy és fél másodperc volt. A futamot a 36. rajtkockából kezdte, ám a remek rajtot követően a 28. helyre jött fel, és egy ötös bollyal hatalmas csatát vívott a még jobb helyezésért. Ám a tizedik körben felerősödtek a fékproblémái, majd a 11. kör közepén elszakadt a Kawasaki lánca, így kénytelen volt feladni a versenyt. Adrián nagyon csalódott volt a futamon történtek miatt, mert úgy érezte, akár tíz hellyel is előrébb végezhetett volna a rajthelyénél.
„Nagyon csalódott vagyok az eredmény miatt, de sajnos a technikai hiba benne van ebben a sportban. Már a rajtrácsra felmenet is ereztem, hogy valami probléma van a fékkel, és ez egyre erősödött körről körre. Nem tudtam azt a tempót motorozni, amit szerettem volna, folyamatosan veszítettem a kigyorsításokon. A tizenegyedik körben viszont jött a vég, elszakadt a lánc, és ki kellett állnom. Sajnálom ami történt, mert egy ötös bolyban haladtam, akikkel így is tudtam tartani a lépést.
Ha mindez nincs, akkor nagy esélyem lehetett volna akár a 26-28. hely megszerzésére, de ezen most már kár rágódni, mindez már a múlt. A BSB Európa egyik legkeményebb bajnoksága, úgy érzem, az, hogy kvalifikáltunk és rajthoz álltunk, már nem rossz, főleg annak tükrében, miszerint ez csak a negyedik ezres versenyem volt, ráadásul július vége óta szerepelek csak ebben a kategóriában” – jelentette ki Gyutai Adrián.
A Mohai Water MAR Kawasaki csapatfőnöke maximálisan elégedett volt versenyzője teljesítményével, és nem zárkózik el a közös folytatás elől, amit a csapat technikai partnere, a K-Tech is támogat.
„Edzésről edzésre jobban teljesített a Kawasaki nyergében Adrián, és úgy vélem, azonnal bizonyítani tudta mindenféle pályaismeret, és alig pár hónapos ezres motorral való versenyzéssel a háta mögött, hogy a BSB-ben is képes a helyét megállni.
Ahhoz, hogy előrébb léphessen, hogy a kategória pontszerzői közé küzdje fel magát, kell még neki a versenykilométer. Elégedett vagyok a teljesítményével, úgy is, hogy a futamot nem tudta egy buta technikai hiba miatt teljesíteni. Amennyiben a BSB szervezőinek és a csapatnak az ajánlatát elfogadja, akkor közösen kezdjük el a téli felkészülést, hogy jövőre teljes szezont teljesítsen a BSB-ben” – jelentette ki Malcolm Ashley, a MAR Kawasaki csapatfőnöke.
Köszönet mindezért a támogatóknak – Paks városa, MVM Atomerőmű, Mohai Ágnes Ásványvíz, Losonczi Kft, Hanolfer Kft, NCT Kft, Dunlop, Euromotor, Motostar és Opel Gyulai -, hogy Adrián mellett állnak, illetve a Mohai Water MAR Kawasaki csapatnak, valamint a K-Technek azért, mert bizalmat szavaztak egy magyar tehetségnek.
Szöveg és kép: Pole Positions Communications