MIVV és a mai legmenőbb maxi robogók

A Kymco AK 550 célja a Yamaha T-Max 530 sport robogó hegemóniájának megtörése? Mindegy, a pálya szélén állva a MIVV kifejezetten olyan kipufogó konfigurációkat tervezett, amelyek mindkét modellhez az Oval és a Speed Edge sorozatból jól passzolnak. A teljes konfigurációk a tajvani és a japán robogóhoz is az Euro 4 szabályozásnak megfelelőek.


A motorok és robogók számára rendelkezésre álló kipufogók listája folyamatosan frissül. A MIVV a közelmúltban a maxi-robogó szektorban a Honda X-ADV 750-hez készítette el legújabb rendszerét, amit a milánói kiállításon mutatott be, és most a Kymco AK 550 és a Yamaha T -Max 530 volt soron.

Ezek olyan gépek, amelyek teljesítménye messze meghaladja a szokásos városi közlekedés követelményeit, és a túrázáshoz vagy hosszú utazásokhoz illő járművekké alakulhatnak.
 KYMCO AK 550
A MIVV több mint egy évtizede tervez kipufogókat az Agility 125-től a Xciting 500-ig. Az AK 550 új felfüggesztéssel, kerekekkel és Brembo radiális féknyereggel fokozza a sportos megjelenést. Röviden összefoglalva a vázban egy 8 szelepes, 550 cm3-is soros két hengeres blokk dolgozik, és 53,5 lóerőt termel. Ezt a teljesítményt kívánja az olasz kipufogó gyártó új termékeivel tovább fokozni.


Alapvetően a robogó jó kezelhetőséget kínál, de – ahogy azt a MIVV is kimutatta – egy speciális kipufogórendszerrel javíthatja a teljesítményt, hozzáadhat egy kis stílust és a tömegen is lehet még spórolni. Az új Kymco számára a MIVV két technikai megoldást javasol: a kipufogódob helyettesítését, vagy a teljes kipufogócső rendszer + katalizátor-konfiguráció (2 az 1-ben teljes rendszer) cseréjét. A sportos vezetők választása a SPEED EDGE (rozsdamentes acél vagy fekete) verzióban vagy az OVAL (fekete vagy titán) változat, aminek szénszálas végei hívják fel a figyelmet az újdonságra. Egy gyors pillantás a próbapadi teszt adatokra (a keréken mérve), és a motor nyomatékának és teljesítményének jelentős növekedését jelzi a műszer 4-5 ezer percenkénti fordulatnál. Ami a súlyt illeti, a megtakarítás 4 és 4,5 kg között van, a választott konfigurációtól függően.


A YAMAHA T-MAX 530
A MIVV széles körű ismeretekkel rendelkezik a T-Max motorcsaládról, hiszen a 2001-es első 500-as verziója óta gyártja a kipufogókat a modellhez. Az új 2017-es 530-as verzió a sportos jelleget tartja fenn, ami annyira sikeresnek bizonyult az évek során. Bár az új modell a kényelmes motorozás felé orientálódik, mégis sportos maradt a hasonló motorkerékpárokhoz képest. A CVT váltóval, szénszálas ékszíjjal és elektronikai frissítéssel vág neki az új évadnak.

A vázon végrehajtott beavatkozások 9 kg tömeg megtakarítást eredményeztek. A 2017-es T-Max esetében a MIVV csak teljes konfigurációt javasol, amelyeket a versenytárs Kymco számára készített SPEED EDGE és OVAL kipufogócsövek felhasználásával fejlesztettek ki. Ebben az esetben a tesztpad adatelemzése kiemeli a maximális teljesítmény növekedést a közepes és magas fordulatszámon. A MIVV kipufogója finomabb, tisztább megjelenést kölcsönöz a motornak, könnyebbé válik és az 5,5 kg tömeg megtakarítás az eredeti alkatrészhez képest jelentősnek mondható.

KYMCO AK 550 dob

MODELLEK

Teljesítmény
(lóerő)

Fordulatszám
(x1000)

Forgatónyomaték
(Nm)

Fordulatszám
(x 1000)

Tömeg

(kg)

Gyári

42,3

7,2

45,6

5,8

6,6

SPEED EDGE utcai

42,8

7,1

47,1

5,8

2,8

Különbség

3,1

4,3

5,1

4,3

SPEED EDGE nyitott

42,5

7,3

46,3

5,9

2,8

Különbség

2,6

4,2

4,3

4,2

OVAL CARBON utcai

42,8

7,0

47,2

5,8

2,8

Különbség

2,9

4,3

4,9

4,3

OVAL CARBON nyitott

43,7

7,1

47,9

5,8

2,8

Különbség

3,9

4,2

6,7

4,2

KYMCO AK 550 teljes rendszer

  MODELLEK

Teljesítmény (lóerő)

Fordulatszám

(x1000)

Forgatónyomaték (Nm)

Fordulatszám (x 1000)

Tömeg

(kg)

Gyári
42,3 7,2 45,6 5,8 8,7
SPEED EDGE utcai
42,9 7,2 45,8 5,9 4,2
Különbség
1,8 4,7 2,7 4,7
SPEED EDGE nyitott
45,6 7,2 49,1 5,8 4,2
Különbség
4,1 6,6 5,0 4,6
OVAL CARBON utcai
42,9 7,0 46,5 5,8 4,2
Különbség
2,6 4,7 3,9 4,7
OVAL CARBON nyitott
45,3 6,9 49,2 5,8 4,2
Különbség
4,2 6,4 5,5 4,6

YAMAHA T-MAX 530 2017

  MODELLEK

Teljesítmény
(lóerő)

Fordulatszám
(x1000)

Forgatónyomaték
(Nm)

Fordulatszám
(x 1000)

Tömeg
(kg)

Gyári

38,1

6,8

43,8

5,3

9,6

SPEED EDGE utcai

39,4

6,7

44,7

5,3

4,2

Különbség

3,7

7,9

4,8

3,3

SPEED EDGE nyitott

40,6

7,7

45,9

5,3

4,2

Különbség

3,5

8,0

6,2

3,3

OVAL CARBON
utcai

39,6

6,6

45,4

5,3

4,2

Különbség

2,0

6,4

4,1

3,3

OVAL CARBON nyitott

39,8

6,6

45,5

5,3

4,2

Különbség

2,8

5,9

3,7

3,3


Szöveg: Buny


Kép: MIVV

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes