A Kymco AK 550 célja a Yamaha T-Max 530 sport robogó hegemóniájának megtörése? Mindegy, a pálya szélén állva a MIVV kifejezetten olyan kipufogó konfigurációkat tervezett, amelyek mindkét modellhez az Oval és a Speed Edge sorozatból jól passzolnak. A teljes konfigurációk a tajvani és a japán robogóhoz is az Euro 4 szabályozásnak megfelelőek.
A motorok és robogók számára rendelkezésre álló kipufogók listája folyamatosan frissül. A MIVV a közelmúltban a maxi-robogó szektorban a Honda X-ADV 750-hez készítette el legújabb rendszerét, amit a milánói kiállításon mutatott be, és most a Kymco AK 550 és a Yamaha T -Max 530 volt soron.
Ezek olyan gépek, amelyek teljesítménye messze meghaladja a szokásos városi közlekedés követelményeit, és a túrázáshoz vagy hosszú utazásokhoz illő járművekké alakulhatnak.
KYMCO AK 550
A MIVV több mint egy évtizede tervez kipufogókat az Agility 125-től a Xciting 500-ig. Az AK 550 új felfüggesztéssel, kerekekkel és Brembo radiális féknyereggel fokozza a sportos megjelenést. Röviden összefoglalva a vázban egy 8 szelepes, 550 cm3-is soros két hengeres blokk dolgozik, és 53,5 lóerőt termel. Ezt a teljesítményt kívánja az olasz kipufogó gyártó új termékeivel tovább fokozni.
Alapvetően a robogó jó kezelhetőséget kínál, de – ahogy azt a MIVV is kimutatta – egy speciális kipufogórendszerrel javíthatja a teljesítményt, hozzáadhat egy kis stílust és a tömegen is lehet még spórolni. Az új Kymco számára a MIVV két technikai megoldást javasol: a kipufogódob helyettesítését, vagy a teljes kipufogócső rendszer + katalizátor-konfiguráció (2 az 1-ben teljes rendszer) cseréjét. A sportos vezetők választása a SPEED EDGE (rozsdamentes acél vagy fekete) verzióban vagy az OVAL (fekete vagy titán) változat, aminek szénszálas végei hívják fel a figyelmet az újdonságra. Egy gyors pillantás a próbapadi teszt adatokra (a keréken mérve), és a motor nyomatékának és teljesítményének jelentős növekedését jelzi a műszer 4-5 ezer percenkénti fordulatnál. Ami a súlyt illeti, a megtakarítás 4 és 4,5 kg között van, a választott konfigurációtól függően.
A YAMAHA T-MAX 530
A MIVV széles körű ismeretekkel rendelkezik a T-Max motorcsaládról, hiszen a 2001-es első 500-as verziója óta gyártja a kipufogókat a modellhez. Az új 2017-es 530-as verzió a sportos jelleget tartja fenn, ami annyira sikeresnek bizonyult az évek során. Bár az új modell a kényelmes motorozás felé orientálódik, mégis sportos maradt a hasonló motorkerékpárokhoz képest. A CVT váltóval, szénszálas ékszíjjal és elektronikai frissítéssel vág neki az új évadnak.
A vázon végrehajtott beavatkozások 9 kg tömeg megtakarítást eredményeztek. A 2017-es T-Max esetében a MIVV csak teljes konfigurációt javasol, amelyeket a versenytárs Kymco számára készített SPEED EDGE és OVAL kipufogócsövek felhasználásával fejlesztettek ki. Ebben az esetben a tesztpad adatelemzése kiemeli a maximális teljesítmény növekedést a közepes és magas fordulatszámon. A MIVV kipufogója finomabb, tisztább megjelenést kölcsönöz a motornak, könnyebbé válik és az 5,5 kg tömeg megtakarítás az eredeti alkatrészhez képest jelentősnek mondható.
KYMCO AK 550 dob
MODELLEK |
Teljesítmény |
Fordulatszám |
Forgatónyomaték |
Fordulatszám |
Tömeg (kg) |
Gyári |
42,3 |
7,2 |
45,6 |
5,8 |
6,6 |
SPEED EDGE utcai |
42,8 |
7,1 |
47,1 |
5,8 |
2,8 |
Különbség |
3,1 |
4,3 |
5,1 |
4,3 |
|
SPEED EDGE nyitott |
42,5 |
7,3 |
46,3 |
5,9 |
2,8 |
Különbség |
2,6 |
4,2 |
4,3 |
4,2 |
|
OVAL CARBON utcai |
42,8 |
7,0 |
47,2 |
5,8 |
2,8 |
Különbség |
2,9 |
4,3 |
4,9 |
4,3 |
|
OVAL CARBON nyitott |
43,7 |
7,1 |
47,9 |
5,8 |
2,8 |
Különbség |
3,9 |
4,2 |
6,7 |
4,2 |
KYMCO AK 550 teljes rendszer
MODELLEK |
Teljesítmény (lóerő) |
Fordulatszám
(x1000) |
Forgatónyomaték (Nm) |
Fordulatszám (x 1000) |
Tömeg
(kg) |
Gyári |
42,3 | 7,2 | 45,6 | 5,8 | 8,7 |
SPEED EDGE utcai |
42,9 | 7,2 | 45,8 | 5,9 | 4,2 |
Különbség |
1,8 | 4,7 | 2,7 | 4,7 | |
SPEED EDGE nyitott |
45,6 | 7,2 | 49,1 | 5,8 | 4,2 |
Különbség |
4,1 | 6,6 | 5,0 | 4,6 | |
OVAL CARBON utcai |
42,9 | 7,0 | 46,5 | 5,8 | 4,2 |
Különbség |
2,6 | 4,7 | 3,9 | 4,7 | |
OVAL CARBON nyitott |
45,3 | 6,9 | 49,2 | 5,8 | 4,2 |
Különbség |
4,2 | 6,4 | 5,5 | 4,6 |
YAMAHA T-MAX 530 2017
MODELLEK |
Teljesítmény |
Fordulatszám |
Forgatónyomaték |
Fordulatszám |
Tömeg |
Gyári |
38,1 |
6,8 |
43,8 |
5,3 |
9,6 |
SPEED EDGE utcai |
39,4 |
6,7 |
44,7 |
5,3 |
4,2 |
Különbség |
3,7 |
7,9 |
4,8 |
3,3 |
|
SPEED EDGE nyitott |
40,6 |
7,7 |
45,9 |
5,3 |
4,2 |
Különbség |
3,5 |
8,0 |
6,2 |
3,3 |
|
OVAL CARBON utcai |
39,6 |
6,6 |
45,4 |
5,3 |
4,2 |
Különbség |
2,0 |
6,4 |
4,1 |
3,3 |
|
OVAL CARBON nyitott |
39,8 |
6,6 |
45,5 |
5,3 |
4,2 |
Különbség |
2,8 |
5,9 |
3,7 |
3,3 |
Szöveg: Buny
Kép: MIVV