A METZELER Sport Touring gumiabroncsok kiváló tapadással rendelkeznek nedves és száraz felületen egyaránt, emellett a tartósság és a stabilitás már ismert tulajdonságai ennek az abroncs családnak. A radiál szerkezet mellett vadonatúj X-réteggel kerül a kereskedőkhöz 2018 márciusától ez a modell család. A gyártó még nagyobb sikereket és az összehasonlításokban mind több elsőséget remél az újdonságtól.
A gumiabroncs típus bevezetése óta számos győzelmet aratott a motorkerékpár magazinok összehasonlító tesztjeiben.
A ROADTEC 01 X régebbi motorkerékpárokhoz, valamint az új, kisebb hengerűrtartalmú motorkerékpárokhoz készül, hogy visszatérjenek a piac ezen szegmensébe. A radiál verzióhoz képest a ROADTEC 01 X-rétegei különböző szerkezetű anyagokból épülnek fel.
A legjobb megoldást alkalmazták, hogy az abroncs megfeleljen a legmagasabb teljesítmény igényeknek. Sokoldalú felhasználást engednek meg a fejlesztések, kiváló tapadást biztosítva teljesítmény, sebesség és stabilitás terén a közúti használat során. A rövid túrák sportos stílusát űző kalandor lelkületű motorosok ugyanúgy megtalálják számításukat, mint az ingázók, de a választék megfelel a sport-túra igényeknek is túra, csupasz, utcai enduro vagy szupersport stílusú 150 köbcentinél nagyobb motorkerékpárokon.
Míg a ROADTEC 01 radiál abroncsán 0 ° -os acélszálak futnak, az X-réteges szövetváz nagyobb szilárdságot mutat, különösen az oldalfal területén. A két abroncs típus között eltérő, hogy a radiál gumiabroncsok forgása során több hő keletkezik. Az új struktúrájú abroncs egyedülálló szén alapú vegyülete kb. 30% szilícium-dioxiddal, kihasználja a strukturális rugalmasság során keletkezett hőt az optimális működési hőmérséklet elérése érdekében, és így biztosítja a jó tapadást.
Speciális plasztifikáló gyanták tovább fokozzák az összetevők mobilitását és a ragasztó tulajdonságaival kombinált szilícium-dioxid képessé teszi a ROADTEC 01 gumit is
összehasonlíthatatlan tapadásra nedves felületen. Az X-réteg viszonylag merevebb struktúrái, vegyi komponensei és a futófelület ragasztói biztosítják ugyanezt a tulajdonságot, mind száraz, mind nedves körülmények között. Amellett, hogy a radiál és az új X-rétegű abroncsok is a kínálatban vannak, nem felejtkeztek el a HWM – „Heavy Weight Motorcycles” verziókról sem.
A nagy cirkálók és nehéz súlyú túra motoroknál a HWM verziója nagyobb stabilitást biztosít, javítja a biztonság érzetet, amikor az útfelületen hirtelen fellépő akadályokat kell elkerülni, hirtelen kormány mozdulatokkal. Ezekhez a tulajdonságokhoz kapcsoltak még egyedi futófelület mintázatot a jó megjelenés érdekében.
Szöveg: Buny
Kép: Metzeler