Az osztrák márka 2017-es KTM 390 Duke motorjához a MIVV elkészítette a GP, a SUONO és a legutóbbi M2 kipufogók modell specifikus változatát, melyek mindegyike összhangban van az új motorral. Egy átfogó kínálatot hozott létre az olasz gyártó által, ami stílusban és teljesítményben partnere az újdonságnak.
Ami korábban csak a robogó szektorra volt jellemző, mára teljes körűen elfogadott a motorkerékpároknál is. A legmodernebb, 300-400 cm3-es, kisteljesítményű motorok, mint a KTM 390 Duke 2017-es verziója, egyértelműen kifejezi a tulajdonosok elvárásait, hogy kitűnjenek teljesítményben és megjelenésben egyaránt.
Az 1290-es megjelenésére hajazó, ám attól méretben eltérő motoron is megtalálható a kifinomult műszerfal, az ABS és a kiváló tömeg-teljesítmény arány mellett jobb vezetési pozíciót kínál, ami nemcsak egy fiatal közönségre korlátozza az érdeklődők körét. A versenypályákon megszerzett tudást a MIVV átültette a KTM motorkerékpárokra is. Katalógusa kiváló példa arra, hogy modellek és a verzióik számos példáján keresztül bizonyította már kipufogó konfigurációinak élet képességét. Tizenöt éve készülnek az Adventure, Duke, Superduke, Enduro, Superenduro, Supermoto, LC4, LC8, EXC, RC, SX-F modellekhez utángyártott kipufogók. Kipufogót gyártottak már a 390-es első változatához is, amikor még nem ezzel a motorral kerültek le a gyártósorról a motorok. Az új Euro 4 motor 10 000 fordulat / perces fordulatszámon adja le teljesítményét, nyomatéka 7000 fordulat/perc tartományban a legnagyobb. A kiváló teljesítmény azonban tovább javítható a MIVV kipufogóinak felszerelésével.
KONFIGURÁCIÓK
A „baby” DUKE 390 nemrégiben forgalomba került kipufogói a következőket tartalmazzák: a sportos GP (szénszál, titán és fekete rozsdamentes acél) három változata, az örökzöld SUONO (rozsdamentes acél és fekete rozsdamentes acél) két változata, acél M2. Mindegyik megfelel az Euro 4 rendeletben foglalt zaj- és szennyezőanyag kibocsátási elvárásoknak.
GP – A kompakt és ívelt stílusával a MIVV ezt a kipufogót ajánlja a verseny világ technikai megoldásaival. A megjelenés tökéletesen illeszkedik a motorkerékpár kontúrjához. A teljesítménynövekedés a mellékelt táblázatban található, és minden alkatrésze magán viseli a valódi verseny kipufogók jegyeit.
SUONO – Itt a hangsúly a felismerhető egyedülálló stíluson van. Ez a tökéletes szintézis a megjelenés, az innováció és az alkalmazott technológia között. A SUONO csiszolt rozsdamentes acélból készült, magas hőmérsékletnek ellenálló kivitelben, kisebb teljesítmény többlettel, mint a GP modell, azonban így is felülmúlja a gyári teljesítményt.
M2 – A MIVV a MOTO2 világbajnokságon szerzett tapasztalatairól tanúskodik. Az M2 rozsdamentes acélból készül, helyet és súlyt takarít meg. Ehhez a kipufogócsőhöz opcionális kapható NO-KAT cső. Ez katalizátor mentessé teszi, ezáltal növeli a nyomatékot és a teljesítményt, ugyanakkor csökkenti a súlyt. Ha be van szerelve, a kipufogót magasabbra kell helyezni. Ebben az esetben utcai használata nem szabályos.
Kipufogó | Teljesítmény (le) | Fordulat-szám x 1000 | Nyomaték (Nm) | Fordulat-szám x 1000 | Tömeg (kg) |
Gyári | 39,9 | 8.9 | 33,3 | 7,3 | 2,2 |
MIVV SUONO utcai | 40,3 | 8,8 | 34,4 | 7,1 | 2,3 |
Különbség | 1,2 | 7,1 | 1,2 | 7,1 | |
MIVV SUONO nyitott | 41,0 | 8,8 | 35,0 | 7,1 | 2,3 |
Különbség | 1,9 | 7,1 | 1,8 | 7,1 | |
MIVV GP utcai | 40,5 | 8,9 | 34,8 | 7,1 | 1,7 |
Különbség | 1,7 | 7,1 | 1,8 | 3,6 | |
MIVV GP nyitott | 41,2 | 8,9 | 35,2 | 7,1 | 1,7 |
Különbség | 2,1 | 7,1 | 2,1 | 7,1 | |
MIVV M2 utcai | 40,7 | 8,9 | 35,2 | 7,1 | 1,4 |
Különbség | 2,1 | 7,1 | 2,1 | 7,1 | |
MIVV M2 nyitott | 40,6 | 8,9 | 34,7 | 7,1 | 1,4 |
Különbség | 1,6 | 7,1 | 1,6 | 7,1 |
Gyári katalizátorral | 39,9 | 8.9 | 33,3 | 7,3 | 6,2 |
MIVV M2 + NO KAT nyitott | 41,8 | 8,8 | 34,8 | 7,0 | 3,3 |
Különbség | 2,7 | 8,6 | 2,2 | 8,6 |
A MIVV termékeiről további felvilágosítással a hazai képviselet áll az érdeklődők rendelkezésére.
Szöveg: Buny
Kép: MIVV