Honda PCX 125 – 2018

Elölről szemlélve különösképp egyedi hatást kelt a PCX125. A LED-es fényszórók és a szintén fénydiódás, magasra húzott, vékony helyzetjelzők összetéveszthetetlen arculattal ruházzák fel, míg a szolidan megbúvó LED-es irányjelzők inkább a letisztultságot szolgálják. Az új kialakítás külön lámpaegységet biztosít a tompított és a távolsági fényszórónak, miként a megnövelt méretű, LED-es hátsó lámpát is két részre osztották a szakemberek. Nem maradt régi a vezetői környezet sem, ugyanis a korábbi krómozott kormányt még jobb minőségű, fekete, elvékonyodó kivitel váltotta, ami csak a végeire kapott a csillogó bevonatból.

A teljes kényelem érdekében méretes, italos palackok tárolására is alkalmas tárolórekeszt alakítottak ki a bal térd előtt, ami nemcsak 12 voltos elektromos aljzatot kapott, hanem a kifutó modellénél nagyobb fedelet is, így a pilóta még könnyebben hozzáférhet a behelyezett tárgyakhoz.

2018 Honda PCX125


Az ülésmagasság 4 mm-rel gyarapodott (764 mm), de még így is rendkívül könnyen kezelhető a modell, hiszen 2018-ra jelentősen nőtt a padló mérete és a lábtér. A nyereg alatti csomagtartó és az üzemanyag betöltőnyílás fedele egyaránt a gyújtáskapcsolóval nyitható (előbbi rugós, így nyitva mindig fent marad), a kulcsnyílást pedig fémlap védi, hogy még magasabb szintű legyen a lopásvédelem. Bár a motor külső méretei nem változtak, a zárt bukósisak befogadására alkalmas tárolórekesz űrtartalma 28 literre nőtt (+1 liter). A használati utasítást és a szerszámkészletet az ülés aljára helyezték. Az új műszeregység logikusan felépített, érthető formában jeleníti meg az adatokat, s mivel inverz kijelzőt kapott, szikrázó napsütésben is könnyen leolvasható. Fejlettségéről árulkodik, hogy a sebesség mellett a megtett kilométerek számát (teljes és napi), valamint az aktuális és átlagfogyasztást is megjeleníti, sőt az alapjárat leállító rendszer (start&stop) állapotáról is tájékoztat. A 2018-as PCX125 az alábbi négy színben lesz elérhető: fehér, fekete, matt szürke metál, vörös.
Váz és futómű
A 2018-as PCX125 vadonatúj konstrukcióra épül. Alapját immáron nem alul elvezetett, központi cső adja, hanem dupla bölcsős váz, az egyetlen közös vonás, hogy az új szerkezet is acélból készül. Ez a megoldás a kezelhetőséget és a visszajelzéseket illetően is komoly előrelépést jelent, ugyanakkor megmaradt a felhasználóbarát habitus és a pihentető üléspozíció is.

2018 Honda PCX125

 

Érdekesség, hogy a fő idomtartó konzol – Honda robogón most először – nem műanyagból, hanem fémből készül, ami az új vázszerkezettel együtt 2,4 kg-os tömegcsökkenést eredményezett. A tengelytáv 2 mm-rel rövidebb lett (1313 mm), a villaszög ellenben maradt 27 fok, és a 86 mm-es utánfutás sem változott. Hála a mérnökök innovatív gondolkodásának, az új PCX125 hihetetlenül könnyű lett, menetkész tömege csupán 130 kg. Ebben az új kerékgarnitúra is komoly szerepet játszik, tudniillik, a korábbi, ötágú felnik helyett könnyebb és vékonyabb, nyolcágú darabok kerültek a modellre. Az első 0,7 (-0,2 kg), a hátsó 11 százalékkal (-0,5 kg) könnyebb, mint az elődmodell, ráadásul az első tengely üreges, így még kisebb a rugózatlan tömeg. A könnyebb kezelhetőséget és a takarékosabb működést szem előtt tartva az abroncsok méretén és felépítésén is változtattak a Honda mérnökei. Míg a kifutó generáció gumijain 90/90 R14, illetve 100/90 R14 felirat díszelgett, a 2018-as változatról már 100/80 R14-es és 120/70 R14-es értéket olvashat le a szemlélő, nem mellesleg kevésbé terül a köpeny a terhelésváltásoknál, így még hatékonyabb a PCX125. A 31 mm-es csúszószár átmérőjű, 89 mm-es rugóutakkal felvértezett első teleszkópok kiváló teljesítményt nyújtanak, nem is módosították őket, a korábbi hátsó rugóstagok helyére azonban továbbfejlesztett, még jobb menetkomfortot garantáló egységek kerültek, melyek előfeszítése kettő helyett három lépcsőben állítható.

2018 Honda PCX125

Mindegy, hogy rossz minőségű városi utcákon vagy tükörsima országúton halad, a PCX125 roppant higgadtan és kifinomultan viselkedik, a lassításoknál a Honda egycsatornás ABS-szel kiegészített fékrendszere siet a pilóta segítségére. Elöl 220 mm-es, háromdugattyús nyereggel társított tárcsa, hátul 130 mm-es dobfék emészti fel a mozgási energiát.
Erőforrás
Az egyhengeres, kétszelepes, folyadékhűtésű, SOHC vezérlésű, 125 köbcentis, eSP (enhanced Smart Power) névre keresztelt erőforrás kompakt, csendes és megbízható, s a módosítások eredményeként nemcsak kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, hanem a modell végsebessége is nőtt.

2018 Honda PCX125

Az átgondolt fejlesztői munka további hozadéka, hogy a motor még magasabb fordulatszámra pörgethető, ráadásul ezt anélkül sikerült elérnie a mérnököknek, hogy az alsó fordulatszám-tartományban visszaesett volna a nyomaték. A csúcsteljesítmény 12,24 LE (8500 f./perc), a legnagyobb forgatónyomaték pedig 11,8 Nm (5000 f./perc). Mivel a hátsó rugóstagok távolabb kerültek a motor középpontjától, nagyobb hely maradt a légszűrőháznak. Ezt kihasználva 1 literrel megnövelték méretét, a szívócsövet pedig balra helyezték, s úgy formálták át, hogy a levegő még egyszerűbb, egyenesebb úton juthasson el az erőforráshoz. Mindemellett két milliméterrel megtoldották a fojtószelep házának átmérőjét (26 mm), és optimalizálták a – nagyobb, hármas hatású katalizátorral felszerelt – kipufogórendszert is, hogy könnyebben áramolhasson az égéstermék.

2018 Honda PCX125

A forgattyúház jobb oldalába integrált, kompakt hűtőradiátor új, nagyobb levegőzőnyílásokkal ellátott borítást kapott, így gyorsult a hőleadás és kedvezőbbé vált a motor hőháztartása. Ezek a módosítások – a nagyobb csúcsteljesítmény dacára – a korábbinál 7 mm-rel kisebb, 125 milliméter átmérőjű hűtőventilátor alkalmazását tették lehetővé, igaz, a nagyobb hatásfokú hűtéshez az áttervezett ventilátor lapátok is hozzájárulnak. Az új PCX125 további fontos ismérve, hogy a kúpgörgős erőátvitel szíja megnövelt, módosított profilú görgőkön fekszik fel, így nagyobb tartományban változhat az áttétel és a teljes fordulatszám tartományban dinamikusabban gyorsul a modell.

2018 Honda PCX125

A szíj súrlódásának mérséklése az üzemanyag-fogyasztásra is kedvező hatása van, ezt bizonyítja, hogy a PCX125 az alapjárati leállító rendszer aktiválása nélkül is beérheti 2,1 liter benzinnel 100 km-en (WMTC szabvány szerint). Annak tükrében, hogy az üzemanyagtartály befogadóképessége eléri a nyolc litert, kijelenthetjük, hogy a Honda újdonsága akár 400 kilométert is megtehet egy tankkal – ez bizony kiváló érték egy robogótól. Ha a vezető három másodpercnél tovább várakozik járó motorral álló helyzetben, a kikapcsolható alapjárati leállító rendszer (Start&Stop) automatikusan leállítja az erőforrást, majd a gázmarkolat elfordításakor egy szempillantás alatt újraindítja.

2018 Honda PCX125

Az – önműködő dekompresszorral kiegészített – rendszer hihetetlenül kifinomultan működik, leállításkor ugyanis mindig a szívási ütem előtti pozícióban áll meg a dugattyú. Hogy az akkumulátor le ne merüljön, az alapjárati leállító rendszer folyamatosan figyeli a töltöttségi szintet, és kritikus helyzetben automatikusan kikapcsol. A generátorként is működő önindítónak (ACG) nagy, hosszú életű akkumulátor (típuskódja: YTZ8V) biztosítja az energiát, így mindig magabiztosan kelti életre a PCX125 motorját. Mivel a főtengely végén kapott helyet és közvetlenül hajtja azt, a hagyományos mechanika keltette zaj elmarad az indításoknál. A nagy teljesítmény, valamint az alacsony üzemanyag fogyasztás és károsanyag kibocsátás záloga a lehető legkisebb belső súrlódás. Ezt szem előtt tartva kissé eltolva helyezték el a hengert a főtengely hosszanti középsíkjához mérten, jelentősen mérsékelve a dugattyú és a hengerfal közötti súrlódást, egyszersmind elősegítve a mozgási energia átadását a főtengelyre.

2018 Honda PCX125

A kompakt égéstér, az optimalizált gyújtástérkép és a hatékonyabb hűtés a kopogásos égéssel szemben is ellenállóvá teszi az erőforrást. A furat és a löket 52,4, illetve 57,9 mm, a sűrítési viszony pedig 11,0:1. Az apró, külső tüskékkel ellátott, öntöttvas persely nem deformálódik, ezáltal kevésbé feszül a dugattyúgyűrű és persze kisebb a belső súrlódás. Ráadásként a szelephimba tengelye tűgörgős, csészés csapágyazást kapott, valamint kisebb, könnyebb görgőket alkalmaztak és módosítottak a szeleprugók erősségén.

2018 Honda PCX125


Kiegészítők
A PCX125 vásárlói Eredeti Honda Kiegészítők széles választékából szemezgethetnek, többek között túraplexi, 35 literes túradoboz, fűthető markolat, U-lakat és takaróponyva is rendelhető a modellhez.

Szöveg és kép: Honda Hungary

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes