A hazai kiállítás elmaradásával maradt egy űr a tavaszi seregszemlék, kiállítások sorában. Az Ausztriában, Felsőőrön rendezett Pannónia Custom Show azonban kitart, és szemmel láthatóan évről évre fejlődik. Idén kicsit későbbi időpontra került a rendezvény, ez azonban csak jót tett, mert az időjárás sokkal kegyesebb volt a látogatókhoz, a kültéri bemutatóknak kedvezett igazán a napfényes idő.
A kiállítási térbe lépve az új autók között eldugva találtunk Honda motorkerékpárokat, Piaggio robogókat és nagy meglepetésemre idén már külön standon az egyik Yamaha kereskedő is felvonultatta a kínálat egy részét.
Nem időztünk sokat a gépkocsik között, a csarnokok közötti kiállító terekben a veterán járművek és az amerikai gyártmányok után igyekeztünk a motorok részére biztosított kiállító csarnokba átérni. Az átvezető folyosón, illetve a kiállító tér olyan zugában, ahol normál stand nem fér el, fém alkatrészekből készített szobrokat lehetett megcsodálni. Benzinnel fertőzött közegben ajándékötletnek is kiváló, ahogy a gumiból készült bútorok is megállnák a helyüket a lakásban.
Valójában nem az enteriőr kialakítása miatt érkeztünk, beszéljünk inkább a kiállításról. A BMW, Indian, Harley-Davidson képviselők nagy területen mutatták be újdonságaikat. Emellett Gold Wing és más motoros klub is saját standdal képviseltette magát. A jövőből is kaptunk ízelítőt, elektromos meghajtással rendelkező motorok kellették magukat az egyik kiállító helyen. Az elmúlt évekhez képest változás, hogy már nem a megszokott helyen állt a színpad, és előtte a versenybe nevezett motorok, hanem már teljes mértékben a bemutatóra és az árusításra fektették ebben a nagy csarnokban a hangsúlyt.
A ruházati termékek mellett a kiegészítők, az egyedi műhelyek mind-mind elkülönülten tudták megmutatni profiljukat. Kifejezetten jót tett az üzleti beszélgetéseknek, hogy csend honolt a csarnokban, miután a büfé és a színpad átkerült egy összekötő kiállítási helyre. A tribün előtt kirakott asztaloknál mindig voltak beszélgető társaságok, a fellépők műsorát sokan élvezték egy-egy ital mellett, a kirakott magas asztalokon könyökölve. A sült kolbász és a dohányfüst illatából tovább sétálva egy külön pavilonban kategóriánként csoportosítva álltak a motorok a szavazatokat várva. Szellős, jól kialakított tematika alapján mindenki megcsodálhatta az alkotásokat, amelyek között volt néhány kifejezetten érdekesen kivitelezett jármű. A versenyző „művek” révén sok magyar építő is bemutathatja itt tehetségét minden évben.
Szerencsére a Custom Show kategóriáiban nem csak a régi iskola képviselői, vagy a dobozosok kapnak helyet, hanem az utcai harcosok is versenyezhetnek külön. Ezeknek az átalakításoknak az alanyai már nem csak amerikai gyártmányok, flex alá kerülnek japán motorok is. Szélesedik a paletta, így a digitális világban nevelkedő csemeték is közelebb kerülhetnek a motorkerékpárhoz. A külső helyszínen streetfighter bemutatót nézve, gokartozva vagy vezetéstechnikai pályán próbát téve lehetett csodálkozni azon, mit nem tudunk. A kiállítási teret, a standok elhelyezését úgy alakították ki, hogy nagyobb létszámú közönség esetén is kényelmesen lehessen közlekedni, ami ismerve a szombati és vasárnapi forgalmat nem is csoda.
A verseny Street Fighter kategóriájában a Moto Jungle hozta el a második díjat egy igazán szép Ducatival. Az Old School – Cafe Racer kategóriában a Sapka Művek BMW R 100 RS motorja harmadik lett, míg Radical Custom kategóriában a legjobb lett a keze alól kikerült Black Brass. A Monster Customs V-Rod átépítése Custom Awards kategóriában diadalmaskodott. Remélem a szervezők tovább mennek ezen az úton és jövőre még szélesebb palettával kedveskednek az épített motorok szerelmeseinek. Lehet, hogy a budapesti kiállítást is hasonló módon új alapokra helyezve kellene elindítani, és évről évre fejlesztve eljutni minél szélesebb közönséghez.
További képek a Galériában.
Szöveg és kép: Buny