A 2018-as Ténéré 700 World Raid prototípussal a Ténéré szelleme visszatér

A Yamaha ugyanolyan elkötelezett a túra-motorkerékpáros szegmens iránt, amennyire lenyűgöző motorkerékpárokat készít. A Yamaha XT500 volt az első motorkerékpár, mely megnyerte a Párizs-Dakar-ralit. Sőt, nem csupán az első motorkerékpár, hanem a legelső jármű is volt, mely áthaladt a Dakar-rali célvonalán. Eleinte a versenyben nem volt külön autós és motorkerékpáros osztály, így a Yamaha gépe éles versenyt vívott többek között a más ralikon már bizonyított Range Rover és Renault modellekkel, ami még lenyűgözőbbé teszi, hogy a csapat az 1. és a 2. helyet is megszerezte.


A Yamaha a következő évben is megnyerte a Dakar-ralit az XT500-zal, de még erősebb ellenfelekkel kellett szembenéznie, mivel egyre több gyártó ismerte fel a raliban rejlő lehetőségeket.

Ez komoly fejlesztésekre ösztönözte a Yamahát, melyek eredményeként megszületett az XT 600 Ténéré. Ettől kezdve a Ténéré név egybeforrt a túramotorozással, és az elkövetkező évtizedek során a Yamaha mindent megtett annak érdekében, hogy olyan motorkerékpárokat gyártson, melyekkel új távlatok hódíthatók meg. A Ténéré történetének jelenkori fejezete 2016 novemberében kezdődött, amikor a Yamaha bemutatta a T7 nevű tanulmány motorkerékpárt, így visszahozva a köztudatba a Ténéré nevet.

A tanulmány célja az volt, hogy a Yamaha emlékeztesse a világot, hogy továbbra is elkötelezett a felfedezés iránt, és készen áll, hogy egy újabb olyan modellt építsen, mely a nehéz tereppel is megbirkózik. Egy évvel később, az EICMA motorkerékpár kiállításon megjelent egy merész új modell, a Ténéré 700 World Raid. A prototípus célja az volt, hogy végleges formát öltve egy sorozatgyártásba kerülő modell váljon belőle. A Ténéré 700 World Raid prototípus tervezésénél a túrázást tartottuk szem előtt, hogy egy olyan motorkerékpárt alkossunk, mellyel valóra válthatod álmaidat.

A motorkerékpár megőrizte a T7 tanulmánymodell erős, rali stílusú karakterét, de számos fejlesztésen esett át a T7 több mint egyéves intenzív tesztelési időszakában szerzett tapasztalatok alapján. A Ténéré 700 World Raid váza könnyű és keskeny, ami kevésbé mondható el aktuális vetélytársairól. A túra-motorkerékpáros szegmenst megújító Ténéré 700 World Raid ennek köszönhetően remekül irányítható közúton és terepen is. A kompakt 689 cm³-es kéthengeres motor széles és könnyen uralható teljesítmény-tartományt biztosít, mely megkönnyíti a hegyi utak által támasztott kihívások leküzdését.

Mindezek mellett nagyobb lett a műszerfal, hogy könnyedén elférjenek rajta a navigációs berendezések, a Dakar-rali ihlette négyprojektoros fényszórószerelvény és a váz minden részének számos újítása pedig olyan motorkerékpárt eredményez, mely minden körülmények között, bármikor, bármilyen terepet képes meghódítani.

Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes