Az Auto Fabrica Type 11 nevű Yard Built projektje

Az Auto Fabrica az Egyesült Királyság egyik legizgalmasabb egyedi motorkerékpár-építő vállalata, mely remekül ötvözi a lehengerlő dizájnt a klasszikus stílussal. A Yamaha felkereste a vállalatot, tudván, hogy az a teljesítmény feláldozása nélkül képes nagyszerű egyedi motorkerékpárokat készíteni. A Sport Heritage kínálat egyik legmeghatározóbb tagja, az XSR900 szolgált a projekt alapjául, mivel az felépítésének köszönhetően nagy mértékben átalakítható, ráadásul a már sokszor bizonyított háromhengeres, 847 cm³-es motor hajtja.

Az Auto Fabrica társalapítói, Bujar és Gaz Muharremi közeli tervező barátjukat, Toby Mellort kérték fel a Type 11 Prototype One tervrajzának elkészítésére.

A dizájn célja a klasszikus stílus és a modern külső kialakítás vonalainak összehangolása volt. A csapat egy versenypályán használatos gép megalkotása mellett döntött, így nem fogták vissza őket a mindennapi használatra szánt motorkerékpárokra vonatkozó előírások.


A történet a Prototype One-nal kezdődik
A Prototype One minden elemében versenyre termett, és a nyers erő szellemében született. Az egyedi Öhlins felfüggesztés, a Brembo féknyergek, a speciális PFM tárcsafékek és a BST karbon keréktárcsák összessége kiváló kezelhetőséget eredményez.

A 3D nyomtatással és CAD tervezéssel készült karbon-nejlon elemek, valamint a Zirotek bevonatos karbonszálas alkatrészek kimondottan úgy lettek kiválasztva, hogy harmonikusan illeszkedjenek a tradicionálisan készült, radikális kialakítású, kézzel gyártott, a váz vonalvezetését követő alumínium külsőhöz. A kialakítást a süllyesztett óra, a kontrasztos ülés, a gyorsan feltölthető verseny-üzemanyagtartály, valamint a kézzel készült, homokkal töltve, melegen hajlított, három leömlővel és három dobbal rendelkező kipufogó teszi teljessé.
A történet a Prototype Three megjelenésével még érdekesebbé válik
Hamar világossá vált, hogy ez a motorkerékpár csupán a történet kezdetét jelentette.

A tervezőcsapat olyan modellt szeretett volna építeni, mely ugyanezeket a géneket tartalmazza, de közúton is használható. Létrejött a Prototype Three, melynek alapjául egy valódi legenda, a Yamaha XS750 szolgált. A ’70-es évek stílusában készült XS750 remekül illett az Auto Fabrica klasszikus vonalak és a modern kialakítás által meghatározott ízlésvilágába.

A teljesítménynövelő alkatrészek felszerelésével a csapat egyenesen a jövőbe repítette a történelmi motorkerékpárt. A Brembo féknyergek és a Motogadget sebességmérő formái remekül illeszkednek a hagyományos lakatosmunkával, kézi megmunkálással kialakított külső vonalakhoz. A tervezők mindezeket olyan kreatív dizájnelemekkel egészítették ki, mint a 3D nyomtatással készült légbeömlők és az egyedi, méretre gyártott fényszóró.

Az egyedi, homokkal feltöltve, melegen hajlított kipufogó egyértelműen jelzi, hogy a motorkerékpárt az Auto Fabrica készítette.
A Prototype Two elkészülésével megszületett a legenda
A Prototype One és a Prototype Three elkészülte után egyértelmű volt, hogy milyen irányba halad a fejlesztés. A Type 11 Prototype Two az előző két modell minden jellemzőjét átvette, és egy közúti motorkerékpárban egyesítette azokat. A Prototype Two a Yamaha XSR900-ra épült, a Prototype One csúcsteljesítményét ötvözve a Prototype Three
látványos megjelenésével.

Az előző modellek kiváló minőségű egyedi alkatrészeinek, dizájnfilozófiáinak és műszaki jellemzőinek ötvözésével a Prototype Two erőteljes jelenséggé vált. Kerek fényszórójával, a hagyományos üzemanyag-feltöltéssel, a kontrasztos szegélyű ülésével, irányjelzőivel, közúti kerekeivel és ezüst fényezésével a Prototype Two egyértelműen a Prototype Three klasszikus stílusát idézi.
„A projekt kibontakozásának figyelemmel követése mindannyiunk számára egyedi élmény volt” – mondta Antoin Clémont, a Yamaha Motor Europe motorkerékpáros részlegének termékmenedzsere.

„Minden egy kiváló motorkerékpár ihlette csodás ötlettel indult, mely végül három olyan elképesztő modellhez vezetett, melyek mindegyike remekül képviseli a
Yamaha Yard Built programjának lényegét. Remek belegondolni, hogy a Prototype Two hamarosan valódi motorkerékpár-rajongók kezébe kerül. Az egyedi építésű motorkerékpárok a leggyakrabban csak kiállításokon láthatók, ezért komoly sikernek nevezhető, hogy ez a motorkerékpár a való életben is a közlekedés résztvevője lesz, és olyanok ülnek majd rajta, akik imádják az egyedi megoldásokat.”

Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes