Az 1290-es Super Duke 2019-es kiadása fenomenális motor teljesítménnyel, kezelhetőséggel és a versenypályáról származó technikával kerül jövőre a márkakereskedésekbe. Egyből két változatban is elkészítették, hogy a verseny szellemű motorosok mellett a túra motorokra fogékonyaknak is tudjanak alternatívát nyújtani.
A legújabb, 1301 köbcentis 75 ° -os V-twin LC8 motor, átdolgozott égéstérrel, titán szívó szelepekkel és egy új vezérlő egységgel 175 lóerőt és 141 Nm-es nyomatékot szolgáltat.
Az alacsonyabb fordulatszám tartományban simább teljesítmény leadás mellett a gyorsváltó hihetetlenül sima fel- és lefelé váltást tesz lehetővé. A KTM a legjobb elektronikus támogatási rendszereket használta fel az építés során. A fékezés és a teljesítmény leadás szabályozásával és a vezetési módok változtatásával a tulajdonosok kiaknázhatják a GT lehetőségeit.
Nagy változások a 2019-es GT esetében az új szélvédő, amit egy kézzel több fokozatban lehet állítani. A műszerfal egy 6,5 hüvelykes színes TFT kijelzőből áll, figyeltek rá, hogy napfényben is jól látható legyen. A menüben több funkció beállítására van lehetőség. A DUKE család „arca” felismerhető a GT-ben átdolgozása ellenére. Az újratervezett első idomon belül LED-es fényszóró kapott helyet, természetesen nappali menet fénnyel kiegészítve. Sötétben az üzemanyagtartályt burkoló idomra szerelt LED-ek kanyarodás közben megvilágítják az ívek belsejét.
A WP félig aktív futómű beállítása a mélyebbre szerelt érzékelők révén, automatikusan alkalmazkodik a körülményekhez, hogy mindig pontos kezelhetőséget biztosítson – függetlenül attól, hogy milyen a terhelés vagy az útviszonyok. Vezető, utas, poggyász vagy mind a három, a GT rugózásának előfeszítése egy gombnyomással állítható. A színválaszték fehérre vagy feketére korlátozódik. Az üzemanyagtartály mindkét oldalán új tárolókat alakítottak ki kisebb tárgyaknak. Az egyik oldalon USB csatlakozó található a rekeszben az elektromos eszközök töltéséhez.
A fűtött markolatok az alapfelszereltséghez tartoznak. A KTM MY RIDE applikáció segítségével a motort össze lehet kötni az okostelefonnal, így a navigáció is megoldható a képernyőn megjelenő, egymás utáni irány mutatásokkal és öt nyelven elhangzó utasításokkal. Lehetséges továbbá a bejövő hívások fogadása vagy elutasítása a hívófél azonosító megjelenítésével együtt, vagy a kedvenc zenéket lehet a lejátszási listáról kiválasztani.
KTM 1290 SUPER DUKE R
A sport változat grafikus frissítést kapott, hogy olyan éles legyen a megjelenése, mint ahogyan a teljesítményét leadja.
Ez a gép egy félelmetes motorral, egy tökéletesen kiegyensúlyozott alvázban, végtelen motorozási élményt nyújt bármely helyzetben. A 177 lóerős maximális teljesítményhez sportos széles, alacsony kormány, Brembo monoblokk fékek ABS-szel, WP felfüggesztés, opcionális kétirányú gyorsváltó, többfunkciós TFT kijelző és LED-es fényszóró jár a vásárlóknak. Az opcionális „Track Pack” csomag magábanfoglalja a rajt automatikát, a dőlésszög érzékelést, a három fojtószelep-beállítást és a kipörgés gátló kikapcsolás funkciót.
Emellett elérhető a „Performance Pack”, amelybe a motorfék nyomaték szabályozás (MSR) és a gyorsváltó versenypályára alkalmas változata került. A PowerParts termékcsalád további kiegészítőivel egyénre szabható teljesítményt, kezelhetőséget vagy stílust lehet varázsolni. 2019-ben fekete vagy fehér színben lesz kapható.
Szöveg: Buny
Kép: KTM