Meztelen férfi álom – Honda CB1000R teszt 2018

Békésen haladok a megengedett sebesség határokat betartva a külső sávban az autópályán. Utolérek egy lassabban haladót, belenézek a bal oldali tükörbe, jönnek mögöttem a belső sávban, azért beférek. Kis gázzal visszagyorsulok 130-ra, mikor a mögöttem haladó rám villog.

Értem én, hogy sietős, mindjárt elhaladok a külsőben közlekedők mellett, nyugi. – mondogatom magamban. Így is teszek, és egerésznék tovább célom felé, amikor a belsőben mögöttem villogó Ford vezetője bejön elém és fékez.

Honda CB1000R 2018


Fékezek én is, nincs itt probléma, csak nem nagyon értem a miértjét. Kicsit lemaradok, de csak lassít előttem a kombival. Tükör, index, gáz, belső sáv, előzés. Előtte vagyok, haladok tovább. Megint gyorsít, bejön elém és újra lassul. Nem tud kihozni a sodromból. Kezdek tempót váltani, utolérem, kicsit közelebb megyek, mintha tolnám. Látom enyhe fekete füst pamacs hagyja el a kocsi kipufogóját.

Honda CB1000R 2018

Gyorsulunk, tartom a távolságot, néha egy kis gázzal közelebb kerülök, ilyenkor mindig jön a füst, így érjük el a 167 km/ó sebességet. Engem már nagyon fúj a szél, de érzem még nyugodtan mehetnénk, a motor stabil, erő van. Húzom a gázt ugrálnak felfelé a számok, 170-nél „verseny” partneremnek elfogy a szusz a verdájából. Óvatosan gyorsítok, nehogy megérezze a több, mint 145 lóerő és a 212 kg-os tömegből fakadó menet teljesítmény különbséget. A Honda modernizált retro csupasz motorja erről a sebességről is képes olyan gyorsulásra, amire nem számítana egy autós se.

Honda CB1000R 2018

A belső sávban 180 körüli sebességgel, mintha nem lenne már több a CB1000R-ben elhaladok a Ford mellett. Besorolok elé és húzom a gázt, hogy lassan növekedjen csak közöttünk a távolság. Néhány száz méteres előnyömnek a motorfék vet véget, elengedem a gázt, hogy visszatérjek az engedélyezett határok közé. A szürke kombi elhalad mellettem, majd a következő kijáratnál elhagyja a pályát. Vajon értette, hogy esélye sem lett volna, ha úgy akarom? A kérdésre nem kapok választ, mert csörög az óra és kelnem kell, megyek dolgozni.

Honda CB1000R 2018

Reggeli után felpakolom a hátsó nyeregre a tanktáskát, útra kelek és nem sokkal később az álomból ismerős útszakaszon haladok, de a szürke Ford kombi nem jön. Cserébe a folyadékkristályos kijelzőn látom, hogy 130-as utazó sebességnél átlagban 5,8 liter benzinnel beéri a nagy izom CB. A 125-ös és 300-as mellett az 1000-es kapta meg a manapság olyan divatos kicsit csupasz, kicsit izompacsirta motorok megjelenését. Jól sikerült a külcsín, az ülés piros varrása az olasz vetélytársakat idézi, az egy oldalas hátsó lengővilla az átvezetett lánccal szép, a másik oldalon a rövid dupla csövű kipufogó miatt több látszik a kerékből, és ezzel még kisebbnek tűnik a motor.

Honda CB1000R 2018

Rövid, tömör építés jellemzi az újdonságot, mindent közelinek érezni. Az ülésen helyet foglalva a lábak sportosan fent helyezkednek el, a lapos kónuszos alumínium kormányra cafe raceresen előre lehet hajolni. A hátsó ülés mutatóba került fel, nehogy hirtelen vége legyen a felső résznek. Nekem ez a külső nem a kedvencem, de arányos és ettől még számomra is elfogadható. A hátsó sárvédő és rendszámtartó egy külön konzolon helyezkedik el. A hátsó lámpa rövid index karokkal az ülés alatt kapott helyet. Az első kör alakú lámpa kinézete ugyan a régi időket idézi, azonban a LED technológia már XXI. századi. A rugózás elől és hátul is állítható, nyugodtan lehet átsuhanni az út egyenetlenségeken, felütéssel, hintázással nem találkoztam a hétköznapi felhasználás során.

Honda CB1000R 2018

Az első radiálisan elhelyezett féknyergek és a szimpla hátsó fék az ABS-szel biztonságos megállást biztosít. A teljesítmény módosítás lehetőségével nem éltem, ezt meghagyom a sportos lelkületűeknek. A motoron ülve is érezzük azt az agresszivitást, amit a külső sugall. Az egész jármű enyhén remeg, gázadásra még kapunk belőle egy kicsit, de sosem bántóan. Ügyes, kifejezetten ügyes megoldás. Két személyes utazásra inkább csak rövid távon alkalmas, a vezetőnek elég helye van, de az utasnak magasan van a lábtartó és rövid az ülés lapja.

Honda CB1000R 2018

A kolléganőt elvinni egy körre kiváló, de több száz kilométeres túrára a kedvessel ne induljunk, csak ha elég nagy a szerelme és jól bírja az extrém testhelyzetet. Egyedül viszont egy tanktáskával, oldalra lenyúló ülés táskával és plexivel már lehetne vállalkozni komolyabb túrára. Kicsit árnyalja a képet a visszapillantó tükrök rövid szára, ami korlátozott hátra tekintést enged. Erre azonban nagy szükség nincs, ha kihasználjuk a motor teljesítményében rejlő lehetőségeket, mert akkor nagyjából mindenki mögöttünk van.
Visszatérve az álomra, abban az volt a szép, hogy akár igaz is lehetett volna, hiszen ezzel a motorral ilyen finoman is lehetne alázni a tiszteletleneket. Talán ez is volt a cél? 🙂

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes