A Yamaha több mint 40 évvel ezelőtt vezette be az XT500-as modellt, egy léghűtéses, 4 ütemű, egyhengeres motorkerékpárt, amely a későbbiekben Európa legkedveltebb motorkerékpárjainak egyikévé vált. A sikere kulcsát az egyszerű vonalvezetés, a jól használható teljesítmény és a sokoldalúság jelentette, és az XT által inspirált színeknek és a klasszikus scrambler megjelenésnek hála az új XSR700 XTribute követi az XT valódi karakterét, és fejet hajt ezen ikonikus motorkerékpár előtt.
Az időtálló jó megjelenés és a modern technológia különleges kombinációja kiválóan tükrözi a Faster Sons filozófiájának valódi lelkületét, és az egyedi jellemzőinek köszönhetően az XSR700 XTribute a motorosok új generációja számára teremt lehetőséget a múlt megünneplésére, ugyanakkor arra is, hogy a legmodernebb technológia és a kimagasló vezetési élmény előnyeit élvezze.
1976-tól egészen 1989-ig az XT500 nagy kereskedelmi sikert aratott, óriási számban adtak el belőle Európa-szerte, és a hosszú ideig tartó gyártási periódusa során ez az ikonikus modell számos merész és egyszerű színsémát felvonultatott. Az XT legendás hírének megünneplésére a Yamaha a leginkább ikonikusnak számító, ezüst színű üzemanyagtartály, fehér sárvédők és aranyszínű kerekek mellett döntött az XSR700 XTribute esetében – és még a visszajelzők is az XT eredeti, narancssárga színű változatához nyúlnak vissza.
Ezt az új színt stílszerűen „1981″-nek nevezték el, az XT aranykorának megünneplésére, és az elkötelezett Yamaha-rajongók azonnal felismerik majd a tiszteletre méltó formatervezés modern értelmezését, amely egy, az XT500 által ihletett XSR700 emblémát is magában foglal, a fiatalabb motorosok pedig biztosan nagyra értékelik majd az időtlen, retro megjelenést, amely egyedi külsőt kölcsönöz ennek a Sport Heritage motorkerékpárnak.
Az XT színsémája mellett az XSR700 XTribute a krosszmotorokra jellemző, elvékonyodó kormányt is magában foglal, amely kihangsúlyozza a városi scrambler megjelenést. Amellett, hogy kényelmes, függőleges üléshelyzetet tesz lehetővé, ez a kormány további előnyöket is magában rejt, hiszen még kis sebességek mellett is jó manőverezhetőséget biztosít. Egyéb különleges jellemzői is vannak, amilyenek például a robusztus, terep-motorkerékpárokra jellemző lábtartók, amelyek jól kiegészítik a markáns, scrambler kerékpárokra jellemző megjelenést.
A nagy méretű mintázattal ellátott abroncsok könnyű, 10 küllős alumínium kerekeken kaptak helyet, amelyek tovább erősítik az XSR700 XTribute városi scrambler megjelenését. A kiváló tapadás és az utcai és terepkörülmények között egyaránt könnyű kezelhetőség érdekében ez a Sport Heritage motorkerékpár Pirelli MT60RS abroncsokkal van felszerelve – hátul 180/55-17, elöl pedig 120/70-217 méretben. A Yamaha egyedi, új ülést hozott létre az XSR700 XTribute motorkerékpárhoz, lapos kivitellel, amely tiszteletben tartja az eredeti XT formatervezését. A modern, kiváló minőségű felületnek és a visszafogott, a hátsó részre hímzett XTribute emblémának köszönhetően ez az ülés is hozzájárul a motorkerékpár karakteres, régi és új elemeket ötvöző megjelenéséhez.
Minden Yamaha Sport Heritage motorkerékpárt a részletekre fordított odafigyeléssel készítünk el – és ugyanez az XSR700 XTribute esetében is elmondható. Az elülső villákra felszerelt, fekete gumiharangok kihangsúlyozzák a kerékpár retro megjelenését, a villaszárak teteje pedig fekete színű, műanyag burkolatot kapott, így az elülső részt letisztult, visszafogott külső jellemzi. Az XSR700 XTribute valódi szépségét az adja meg, ahogyan a könnyed scrambler megjelenést és a modern technológiát egyesíti magában. Azáltal, hogy a fekete színű motor, váz és villák kontrasztban állnak az ezüst színű üzemanyagtartállyal, aranyszínű kerekekkel és fehér sárvédőkkel, még inkább az egyszerűség benyomását kelti, így ez a motorkerékpár stílszerű főhajtás az eredeti XT500 előtt.
Ugyanakkor a klasszikus megjelenés mellett kifejezetten modern motorkerékpárról van szó, hiszen a legmodernebb technológiákat alkalmazza. A nagy teljesítményű motor és a mozgékony váz izgalmas és teljes mértékben modern vezetési élményt biztosít, és olyan jellemzőkkel van ellátva, mint a kisebb méretű, LED-es féklámpa, valamint az LCD műszerek, amelyek csodálatos kontrasztot alkotnak a retro színsémával és felületekkel. Az egyszerre klasszikus és modern XSR700 XTribute motorkerékpárral minden szempontból előnyökre tehetsz szert. A retro téma a kiváló kinézetű városi scrambler egészében megfigyelhető, és különleges, fekete felületű digitális műszereket foglal magában, amelyek a klasszikus XSR700 modellhez képest máshol kaptak helyet.
Könnyű, fekete vázprotektorokkal és hűtőburkolatokkal van ellátva, és a fekete téma a kormányrúd vezérlőkarjaira és a műszerek keretére is kiterjed, visszafogott megjelenést biztosítva, amely a nézelődők figyelmét az erőteljes, retro jellegű „1981″-es színekre irányítja. Az XSR700 XTribute szívét a Yamaha kimagaslóan sikeres és nagy elismerésnek örvendő, 689 cm³-es, soros, 2 hengeres motorja adja, amelynek keresztsíkú kialakítása erőteljes és lineáris nyomatékleadást biztosít. A káprázatos teljesítménynek és a kiváló üzemanyag-hatékonyságnak köszönhetően ez napjaink egyik leginkább elismert motorja. A mindössze 186 kg-os feltöltött össztömegnek hála az XSR700 XTribute a kategória egyik legkönnyebb scrambler motorkerékpárja. Az acélból készült, gerinc típusú váz a kategória egyik legagilisebb és legjobban manőverezhető darabja, így az XSR700 XTribute ideális választás városi forgalomhoz, valamint az országúton is izgalmas vezetési élményt nyújt.
1976-ban a legelső XT500 motorkerékpáron alacsonyan szerelt összekötő cső volt megtalálható, magasra szerelt hangtompítóval, és a vásárlóink úgy idézhetik fel ezt a megjelenést az XSR700 XTribute motorkerékpárjukon, ha felszerelik rá az opcionális Akrapovič kipufogót. A fekete színnek köszönhetően – akárcsak az eredeti XT500 esetében – ez a kiváló minőségű, kettő-az-egyben rendszer radikális megjelenést biztosít, és mély hangot ad ki, ezek a jellemzők pedig remek kiegészítői a scrambler megjelenésnek, és kihangsúlyozzák az új Faster Sons modell prémium felszereltségét.
Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország