A középkategóriát erősített meg tavalyi modell frissítéseivel a Honda. A 650-es és 500-as csupasz motorok reneszánszukat élik nem csak a kezdők körében. Ezekhez a modellekhez a tulajdonosok előbb-utóbb kiegészítőket szeretnének, hogy saját képükre formálhassák járművüket vagy a túra alkalmasságot növeljék. Ezt látva a Hepco-Becker-nél, úgy gondolták elkészítik mindkét modellre a kollekciójukat.
Módosított váz, új tank, átdolgozott lábtartók és 6 kg megtakarított tömeg, így lehetne néhány szóban összefoglalni a változások egy részét.
Az új HONDA CB 650 R 5% -kal nagyobb teljesítményével elérte a 95 lóerőt, de a kezdők kevéért 48 lóerős változatban is elérhető a Neo Sports Cafe sorozat újdonsága. A négy hengeres motor kezelhetősége és gyorsulása is jobb lett, és mennyi praktikus kiegészítővel lehet még egyedibbé tenni!
A C-Bow oldaltáska konzolhoz jól illeszkedik a Sportrack hátsó tartó, ha valaki a puritán csomagszállítás mellett tette le a voksát. Az Alu- vagy Easyrack tartókkal felső dobozok rögzítésére is van mód, de aki a puha táskákra szavazna az a Minirack-ban találja meg a megoldást egy táska rögzítéséhez.
Rövidebb utakra a Lock it gyors rögzítős tartóra felhelyezett tanktáskába minden szükségeset el lehet helyezni pénztárcától kezdve a mobilon keresztül a fényképezőig vagy az esőruháig. A sérülések elkerülése érdekében bukócsövet, oldal állvány szélesítést készítettek a típushoz.
A központi állványhoz megfelelőségi tanúsítvány is van, ezzel biztosan áll a motor akár lejtős talajon, akár időszakos karbantartás közben. Motoros iskolák részére a lámpa köré és hátra is kínálnak bukócsövet.
A Honda a másik „F” modellel is beszállt a minimalista és agresszív roadsterek piacára, a CB 500-as sorozatban. A sportos sziluett, a kónuszos kormány és a LED-es indexek első pillantásra megdobogtatják a szívet. A 48 lóerős, folyadékhűtéses, két hengeres soros motor a városban kiváló gyorsulásával hagyja maga mögött a forgalmat, az országúton magasabb fordulatszámra kapcsolva tudja mozgósítani tartalékait a túra táv leküzdésére.
Erre a mindennapos használatra alkalmas motorra készítettek C-Bow tartót a könnyű táska szettek rögzítésére. A Lock it rögzítési rendszerrel pillanatok alatt fel- vagy leszerlhető a tanktáska, ehhez illeszkedik a hátsó Mini- vagy Sportrack tartókra helyezett szövet táska. Ezekkel a kiegészítőkkel igazn stílusos utazót lehet faragni a CB 500 F-ből.
Az Alu- vagy Easyrack hátsó tartóra dobozt lehet rögzíteni, amiben könnyen elhelyezhetők a sisakok egy rövid megállásnál. Ennél a modellnél is figyelmet fordítottak a bukócső kialakítására, ami nem csak jól néz ki, de jól illeszkedik a motor külcsínéhez.
A megállásoknál laza talajon jelent nagyobb stabilitást az oldal állványra szerelhető szélesítés. Motoros iskolák részére lámpa köré és a hátsó ülés mellé szerelhető kiegészítő bukócsöveket is kínál a német gyártó.
Szöveg:Buny
Kép: Hepco-Becker