A soros, négyhengeres Hondák 50 éves történetét eleveníti fel a Honda a Wheels & Waves fesztiválon

Idén is ott lesz a Honda Motor Europe a legendás Wheels & Waves fesztivál kiállítói között. A nyolcadjára megrendezett motoros találkozón a négyhengeres Hondák ötven éves történetét eleveníti fel a japán márka, ugyanis pont fél évszázada, 1969-ben kezdődött meg a Honda CB750 forgalmazása. A Wheels & Waves (W&W) egészen más, mint a többi épített motorok köré szerveződő fesztivál, különösképp, hogy számtalan japán és amerikai belpiacos modellt láthatnak az érdeklődők. Sajátossága, hogy a szörfös és gördeszkás szubkultúra követőinek is otthont ad, és persze jobbnál jobb zenekarok váltják egymást a baszkföldi tengerparton.

Honda CB750 1969
A Honda 2019-ben, a CB750 piaci bevezetésének 50. évfordulóját ünnepli, ezért az elmúlt fél évszázad összes jelentős soros, négyhengeres Honda motorkerékpárját kiállítja a W&W helyszínéül szolgáló Biarritzban, sőt a legszebb európai átépített CB1000R-eket is elhozza, hogy rámutasson: a „Neo Sport Café” modellcsalád zászlóshajójában fonódnak össze a nagynevű ősök legjobb tulajdonságai.

1972 Honda CB350F


A CB125R, CB300R, CB650R és CB1000R típust felvonultató „Neo Sports Café” família tagjai nem egyszerű retró motorkerékpárok, sokkal inkább ultramodern klasszikusok, melyeknél a régmúlt szemet gyönyörködtető formai elemeihez a legújabb, leghatékonyabb műszaki megoldások társulnak.

2007 Honda CB750 Special Edition

A 12 egyedi, lélegzetelállító custom CB1000R egyebek mellett Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból és Svájcból érkezik, s kordokumentumként ott áll majd mellettük egy eredeti, 1969-es CB750 is, ami az elmúlt évtizedek soros, négyhengeres Hondáinak állít emléket.

1971 Honda CB500 Four

A Honda CB750 olyan volt 1969-ben, mint egy látomás – tulajdonképpen minden téren új mércét állított. Azon túlmenően, hogy ez volt a világ első sorozatgyártású soros, négyhengeres, 750 cm3-es motorkerékpárja, első szériamotorként kapott önindítót és alapáras tárcsaféket. Eredetileg az Egyesült Államok piacára szánták, méghozzá roppant versenyképes, 1495 dolláros áron, de híre villámgyorsan terjedt szerte a világon, és meg is alapozta az elkövetkező ötven év sikereit.

1981 Honda CB1100R

A Honda kiállítási területén három egyedi építésű CB1000R is helyet kap, ezek a spanyol Dream Garage custom motoroknak kiírt versenyén álltak rajthoz. A Hakuba Motostól érkező, Alfredo névre keresztelt átépítést például Freddie Spencer CB1000R-je inspirálta, műszaki színvonaláról pedig sokat elárul, hogy ott lesz a Jaizkibel hegységbe vezető Punks Peak futamon, amivel az ötnapos fesztivál kezdetét veszi.

1998 Honda CB1300

Alfredo
Svájcot két nagyon különböző CB1000R képviseli Franciaországban.
Egyikük CB1000R-adical fantázianéven, a Fuhrer Moto és Gannet Design munkájaként látott napvilágot, agresszív megjelenését Walter Oberli terepmintás fényezése és a Rotobox karbonkerék-garnitúrája teszi teljessé.

Monkey Kong and Yellow Monkey

Közvetlenül szomszédságában állítják közszemlére az Africa Four CRF1000R-t, ami a jelenleg forgalmazott Honda motorkerékpárok egyedi megoldásait vonja össze, s olyan részletek varázsolják igazán különlegessé, mint az aranyszínű felnigarnitúra, a CRF450R-fejidom vagy a HRC-témájú fényezés.

CB1000R-adical
A Honda Italy három motort hoz Biarritzba, melyek közül aligha nem az aranyba öltöztetett, álomszép „The Tribute” a legérdekesebb – tervezőit az 1969-es CB750 eredeti színei ihlették.

CB1000R-adical

Franciaországból négy egyedi CB1000R sereglik össze a Honda standjára, ezek közül egy a biarritzi 3C Motos motorkerékpár-kereskedés szakembereinek munkája. Feketére fényezett alkatrészeivel vélhetően a W&W egyik legfeltűnőbb szereplője lesz.

Szöveg és kép: Honda

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes