A Sapandau-i BMW motorkerékpár gyártás 50. évfordulója alkalmából különleges, klasszikus léghűtéses motorral szerelt R nineT modellt mutattak be. Az új R nineT / 5 a sikeres BMW modern klasszikus modelljeivel szerzett tapasztalatait ezúttal különleges történelmi előd stílus elemeivel vegyítve készített modellel ünnepli a gyár fennállásának évfordulóját.
A BMW R nineT / 5 modern értelmezése az 1969-ben bemutatott legendás / 5 típusnak, amely megeleveníti a hagyományt és a kor hangulatát.
Ez a roadster ötvözi a klasszikus retro báját az innovatív, modern technológiával. A léghűtéses boxer, az R nineT sorozatból már ismert lég/olajhűtéses, 101 mm-es furatú, 73 mm-es löketű, 1170 cm3-es erőforrás. Teljesítménye 81 kW (110 LE) 7 750 fordulat / perc fordulatnál, és 116 Nm nyomatékot szolgáltat 6000 fordulat / percnél. A jól bevált hat sebességes váltón és kardántengelyen keresztül hajtja meg a hátsó kereket a motor. A kipufogórendszer polírozott hátsó hangtompítója a 1970-es évek hangulatát idézi, és hozzájárul a klasszikus boxer hangjához. A kipufogórendszert elektromos szervomotorral és egy szeleppel szerelték fel, annak érdekében, hogy a hang megmaradjon, de megfeleljen az ECE R41-04 zajkibocsátási előírásnak. Klasszikus, 43 mm-es teleszkóp villa került előre, Paralever állítható felfüggesztés hátra.
Küllős kerekek szolgálják az úttartást, az első abroncs 120/70 ZR 17, a hátsó 180/55 ZR 17 méretű. Négy dugattyús féknyereg, 320 mm-es tárcsával emészti a sebességet, a biztonságról ABS és ASC rendszerek gondoskodnak. A tank térdpárnákkal, metál Lupin Blue színben, füsthatással és dupla csíkozással idézi a fél évszázaddal ezelőtti modellt. A kézműves technológia alkalmazása a tüzelőanyag-tartály többszörös maszkolásában és a metál füsthatás elérésében játszott szerepet. Ugyanez a kettős csíkozás díszítette az R 75/5-öt, és ez a motívum köszön vissza az R nineT / 5 első sárvédőjéről is.
Végül az igazi karaktert egy „50 Jahre / 5” emblémával toldották meg az üzemanyagtartály tetején. A kétszemélyes ülés króm díszítő elemekkel büszkélkedhet, mint a történelmi előd, ami hosszú rugó úttal és kényelmes dupla üléssel kiemelkedő vezetési kényelmet nyújtott egyedül vagy utassal egyaránt.
Szöveg: Buny
Kép: BMW