A Deus választása az örökségből és a Yamaha XSR700 tökéletes párost alkotnak. A 689 cm³-es motor nagy lineáris nyomatéka és agilis, könnyű váza ideális alapot jelent az új projektnek. A terepen való szórakozást és akciókat szem előtt tartva a Deus a Yamaha Super Ténéré 1200 elülső részét és a villákat is felhasználta az XSR megalkotásához, mindezt pedig 19 colos első kerekekkel egészítette ki.
A gyengébb rugók ideálisak az XSR700 kisebb súlyához, a felfüggesztés egyensúlyáért pedig az Öhlins hátsó lengéscsillapító felel. Elöl-hátul Kineo belső nélküli felnik, és Metzeler Karoo gumik gondoskodnak a tökéletes tapadásról.
A személyre szabott elemek között találjuk a kézzel kialakított alumínium üzemanyagtartályt és nyerget, valamint a szintén alumínium védőlemezt. Az igazi vintage terepstílus érzéséért elöl-hátul Acerbis sárhányók védik a motorkerékpárt, az Acerbis alumínium támasztórúdon pedig vintage stílusú műanyag kézvédők kerültek. A Swank Rally 700 motorjának is jól felismerhető a brummogása, amit a 2 az 1-ben SC kipufogó tesz tökéletessé.
A The Reunion 2019, a The Sardinia Swank Rally és a Wheels & Waves
A Swank Rally 700 az Olaszországban található monzai pálya idén májusban tartott The Reunion motorkerékpáros eseményének egyik Yard Built-es sztárjaként azonnal címlapokra került, még mielőtt az igazi kaland, a The Sardinia Swank Rally elkezdődött volna.
A legendás Rally of Sardinia verseny Renato Zocchi nevéhez köthető, aki 1984-ben, Dakarból hazatérve indította el a sorozatot. A Swank Rally két osztályban hirdet győztest: vintage és a modern kategóriákban. A Swank Rally 700 a tökéletes motorkerékpár a híres versenyre, hiszen kiválóan ötvözi a Yamaha Faster Sons életérzését, a Deus személyre szabott varázslatát és az XSR kiváló motorozhatósági tulajdonságait. A sikeres szardíniai versenyzés után a nyár következő állomásaként Biarritz felé vettük az irányt, és ellátogattunk a napsütéses Wheels & Waves eseményre. A show különlegességéhez hozzájárult, hogy a Deus a lenyűgöző 1958-as második sorozatú Land Roverrel, Landy-vel érkezett, amely tökéletesen kiegészítette a Yamaha vintage ikonját, az XT500-at: a motorkerékpárt, amely részt vett az 1970-es évek végén és az 1980-as évek elején a Dakar rali legendás nyitó fejezeteinek megírásában.
Mindkét vintage csoda pompás sárga megjelenéssel versenyzett a napsütésben. A Deus természetesen a divat terén is jelen van, nem csoda, hogy a Yamaha és Deus együttműködése a 2019-es olaszországi Pitti eseményen is nagy sikert aratott. A megjelenés és öltözködés területén a Yamaha ralis múltjának két szupersztárja is büszkén foglalta el a helyét – elsőként az igazán különleges Yamaha DT 400, amely az 1976-os Abidjan/Nice Rally-n mutatkozott be, és azóta is az eredeti versenymegjelenésében pompázik. És hasonló tiszteletet érdemel a ritka Yamaha HL600, amely az 1977-es FIM motokrossz-világbajnokságon versenyzett.
A Yamaha Sport Heritage kínálata igen népszerű azon motorosok körében, akik értékelik az időtlen stílus, különleges karakter, kifinomult motor és váztechnológia alkotta egyedi formulát. A retró megjelenés és a modern, csúcstechnológiás motorkerékpárok segítségével a mostani motorosok felfedezhetik a motorkerékpározás lényegét. Ez a Faster Sons filozófia: a motortervezés egy olyan friss szellemiségű megközelítése, ami életkortól és személyes háttértől függetlenül rengeteg motoros érdeklődését felkelti a Yamaha Sport Heritage termékvonal iránt.
Az első közös munkáktól kezdve a hivatalos, globális műszaki együttműködésig a Deus és a Yamaha közti kapcsolat egyre erősebb: közös szenvedélyünk a szórakozás és az érzelmileg is sokat adó motoros élmények, és egy olyan különleges életstílus, amely a kétkerékért világszerte rajongókból egy boldog és elkötelezett tábort kovácsol.
Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország