A BMW a motorsportban ismét belépett a csúcskategóriába az új S 1000 RR-rel. A Szuperbike Világbajnokságban elért eredményeik alapján a márka hívei bizakodhatnak, hogy a közeljövőben ebben a kategóriában a világbajnoki cím elérése is lehetséges. Az út hosszú még odáig, de az utcai változat már készen áll a mindennapok versenyének megnyerésére.
A négy hengeres, soros motor 207 lóerős teljesítményét 13500-as percenkénti fordulatszámon adja le, ezzel a bajor szupersport gép akár 299 km/óra végsebesség elérése is képes.
A jól megtervezett erőátviteli rendszerben a több tárcsás olajban futó kuplung hat sebességes váltót hajt meg. A 193,5 kilogramm száraz tömegű motor manapság nem mondható könnyűnek, de a gáz elforgatásakor ebből már nem érezni semmit. Széria tartozékként jár a járműhöz az ABS Pro, a kipörgés gátló, a hegymeneti elindulást segítő visszagurulás gátló, de a kor követelményeinek megfelelően LED világítás és TFT kijelző is részét képezi, ahogy a négy menetteljesítményt elektronikusan befolyásoló vezérlő séma.
Az S 1000 RR a versenypályán született, azonban ez a csodaszép modell hogyan teljesít a hétköznapokban? A Hepco&CBecker véleménye szerint ezzel sem lehet probléma. Ehhez a modellhez a mindennapos felhasználást segítő, de a szupersportos külsőhöz jól illeszkedő C-Bow tartót, gyorsan és könnyen felrakható vagy levehető speciális oldaltáskákat vagy dobozokat ajánlanak. A modellhez kialakított, tankra szerelhető Lock-it rendszerű gyors csatlakozóval a megjelenéshez illő tanktáska választható a kínálatból.
A Sportrack csomagtartóra felrakható például a Royster Rearback Sport Lock-it rendszerrel. Ezzel nincs vége a lehetőségeknek, hiszen a kínálatból minden tulajdonos az igényeinek megfelelően válogathatja össze a kiegészítőket.
Szöveg: Buny
Kép: Hepco&Becker