Az olasz SC-Project több újdonsággal jelentkezett a 2020-as szezon előtt. A milánói kiállításon bemutatott termékek remélhetőleg nem csak a tengerentúlon, hanem az európai piacon is hívőket fog toborozni a cég minőségi termékeinek. Az elkészült típusokat elnézve, nem lesz könnyű a választás.
Az SC1-M kifejezetten a középsúlyú motorkerékpárokhoz készült, ilyen a Ducati Hypermotard 950, Triumph Speet Triple 1050 és az Aprilia Dorsoduro 900, amelyekhez kettős kivezetésű dobot is lehet kapni.
Különleges oldal kivezetésű hangtompítóként az SC1-M az új BMW S1000RR-hez, valamint más BMW modellek mellett, a Kawasaki Ninja 400-hoz is passzol. A kipufogódob kiváló minőségű, nagy szilárdságú, könnyű titánból készül, kivehető hangtompítóval. Akinek a fém nem illik a motorhoz, választhat szánszálas változatot is.
A Dakar Rally ihlette Rally Raid hangtompító szintén titánból készül a teljes rendszer kialakításához a leömlőtől kezdve ezt az anyagot használták.
Ezzel egy lépésben megoldották az ellenálló képességet és az alacsony tömeget. A hangtompító itt is eltávolítható és a verseny változat mellett utcai használatra is készítettek ebből a típusból. Ajánlják a Honda CRF1000 Africa Twin, KTM 790 Adventure és Yamaha Teneré 700 modellekhez.
Az XPlorer II fontos átalakításon ment keresztül, kifejezetten a „crossover” motorokhoz kalibrálták, mint a modern sport-túra és a maxi-enduro motorok. A kipufogódob könnyű titánból készül, a végek szénszálból, de teljesen szénszálas felépítéssel is elérhető. BMW R1250R / RS modellekhez ajánlják.
Az MTR hangtompító borítása szénszálból készül, az új alumínium végeknek köszönhetően nem korrodálódik.
A vég „fekete gyöngy” elnevezésű színét hőkezelésssel érték el. A gyártó szerint a Ducati Multistrada 1260 és 1200, valamint a Ducati Scrambler 1100 modelleken mutat a legjobban.
A Metal Black rozsdamentes acélból kovácsolt testtel rendelkezik, alumínium véggel, amit egy tömbből, CNC gépekkel alakítanak ki. A külső részt kerámiafestékkel felület kezelik, így ellenáll a magas hőnek.
A végek kétféle változatban készülnek, teljes fekete (eloxált) vagy kétszínű, ebben az esetben a véget lefestették, majd újra CNC-megmunkálással alakítják ki a végső formáját és ez natúr alumínium színű marad. Ez már elérhető a Suzuki Katana-hoz.
Az SC-Project olasz cég, az Egyesült Államokban vezető szerepet tölt be a motorkerékpárok és robogók kipufogó piacán. Az élvonalban maradásért, a hamisítás elleni küzdelemből is kiveszik a részüket. A hamisítványokat olyan anyagokból és gyártási folyamatok révén készítik, amelyeknek semmi köze nincs a valódi Made in Italy termékhez, nem jár hozzá garancia, ellenőrzés és tanúsítás vagy jóváhagyás nélkül forgalmazzák ezeket.
2020-tól a jelenség leküzdése és az ügyfelek védelme érdekében az SC Project innovatív rendszert vezet be: minden kipufogó lézergravírozással, egyedi QR-kóddal készül majd. A kód leolvasásával a végfelhasználónak lehetősége van regisztrálni, és aktiválni a 24 hónapos garanciát a hivatalos weboldalon: www.sc-project.com. Minden dob kibocsátási értékei megfelelnek az Euro4 előírásainak.
Szöveg: Buny
Kép SC Project