A 700CL-X megjelenése az egyszerűség és a modern technológia keveredése, a retro stílus újra értelmezéséhez. Természetesen sok olyan elem maradt, ami a múltat idézi, mint a kerek fényszóró, a kerek visszapillantó tükrök, a nyitott váz részek vagy a keskeny üzemanyag-tartály. Ezzel szemben a belbecs a legmodernebb technikát vonultatja fel.
Az újdonság tulajdonosa a különféle stílusokat képviselő motorosok közül sem lóg ki a sorból, legyenek a baráti körben Cafe Racerek vagy Scramblerek.
Mindez nem meglepő, hiszen régi időket idéz a kerek LED-es, krómozott fényszóró és fordulatszámmérő, a rácsos váz, vagy a régi stílusú bőr ülés a hátsó lámpával. A gravírozott ” X” logó jól látható, amely azt üzeni, hogy a CFMOTO motorkerékpárok új korszaka kezdődik ezzel a modellel.
A modern technologia azért tetten érhető a műszerfalon, amiben a kerek műszerek mellett LCD kijelző tájékoztat az üzemanyag fogyasztásról vagy az okostelefon érkező telefonhívásokról, valamint USB töltőcsatlakozóval került ülés alá. Az új 692 köbcentis, iker hengeres, vízhűtéses erőforrása 55 kW (74,8 lóerő) teljesítményt ad le, a legnagyobb forgatónyomaték értéke 67Nm.
A hengerekben kovácsolt dugattyúk mozognak, elektronikus fojtószelep szabályozza a gáz áramlást az optimalizált szívó rendszeren keresztül, és csúszó kuplung adja át a nyomatékot a váltónak.
A motorvezérlő egységbe meghibásodás esetére programoztak egy „Limp Home“ üzemmódot, amivel korlátozott sebességgel lehet halafni. Biztonsági szempontból fontos a dőlés érzékelő, ami bizonyso szög elérése után leállítja a motort.
Egy gombnyomással a jármű sebesség tartó automatikája bekapcsolható, hogy a hosszú utak során pihentetni lehessen a jobb kezet. A 183 kg száraz tömegű motor ülésmagassága 800 mm. Az első keréken 110/80 R 18-as, a hátsón 180/55 R 17-es abroncsok feszülnek, az első teleszkópok nyomó fokozata állítható, a hátsó központi rugózás is egyénre és útviszonyra szabható.
Az első radiálisan elhelyezett féknyergek 320 mm-es féktrcsán, hátul 260 mm-esen keresztül lassítható a jármű. A karbantartás könnyítése is szempont volt a motor tervezésekor. Egy műanyag panel eltávolításával a légszűrő könnyen cserélhető, az olaj leeresztés és az utántöltés otthon is könnyen elvégezhető a kialakítás egyszerűsége miatt.
A CFMOTO három verziót készített azonos alapokra. A HERITGA, ADVENTURE és SPORT saját stílussal, különféle fényezéssel és egyedi alkatrészekkel kíván megfelelni az erre fogékony közönségnek. Most már bárki létrehozhatja belőlük, saját egyedi motorját.
Szöveg: Buny
Kép: CFMOTO