A V85 TT az első klasszikus utazó enduró az olasz márkától az utóbbi időben, amely izgalomba hozta a motorosokat. Köszönhető mindez annak, hogy képes kombinálni a kifinomult stílust a kiváló műszaki tulajdonságokkal. A Moto Guzzi hallgatott a márka hívekre, és létrehozta a V85 TT verziót, alapkivitelben kalandtúra-kiegészítőkkel felszerelve.
A Moto Guzzi V85 TT egy olyan építési filozófiát tükröz, amelyben az egyszerűség, a gyakorlatiasság és a kezelhetőség összekapcsolja a motort és vezetőjét.
A túra szélvédő 60% -kal nagyobb felülettel, valamint kiegészítő műanyag és alumínium betétekkel sokkal jobb szélvédelmet biztosít. A poggyász elhelyezésére az oldaldobozok közül a 37 literes jobb oldali, akár egy zárt sisakot is képes elnyelni, míg a 27,5 literes bal oldali megmarad egyéb tárgyaknak. Közös kulccsal működő zárak segítenek biztonságban tudni a kofferokban elhelyezett értékeket.
A doboz eltávolítása után a konzolok „belesimulnak” az összképbe, de a dobozokkal együtt sem haladja meg a jármű szélessége a 928 mm-t. Alapkivitelben a V85 TT bal oldali kormányon található vezérlő blokkjába beépítették a markolatfűtés és a kiegészítő LED-es lámpák kapcsolóját. A speciális felszereltséghez tartozik a Moto Guzzi MIA, egy multimédia platform, ami biztosítja a vezető számára, hogy okostelefonját csatlakoztassa a járműhöz, kibővítve ezáltal a műszercsoport funkcióit.
A Moto Guzzi V85 TT Travel exkluzív Sabbia Namib (sötét homok) színe harmonizál a matt szürke vázzal. Az üzemanyagtank és az oldal idomok egyedi grafikával díszítettek. A kerekekre Michelin Anakee Adventure gumiabroncsokat szerelnek, ami tovább hangsúlyozza a kalandtúrás megjelenést.
A V85 TT technikai megoldásai erősítik, az olyan értékeket, mint az egyszerűség, a gyakorlatiasság és a könnyű vezethetőség. A 80-as évek enduro motorjaira emlékeztető két kerekűvel nem jelent gondot a napi közlekedés, vagy egy kalandokkal teli kirándulás.
Az elkeskenyedő tank és a 830 mm-es ülésmagasság alacsonyabb pilótáknak is biztonságot ad a lábletételhez, valamint megtartásához álló helyzetben. A V85 TT 23 literes üzemanyag-tartálya, több mint 400 km-es hatótávolságot enged meg. A központi csővázban a blokk teherhordó elemként funkcionál, biztosítja a szükséges merevséget, és az alacsonyabb tömeg miatt könnyebb a manőverezés terepen. A V85 TT a jelenleg gyártásban lévő Moto Guzzi összes modellje által használt erőforrásra támaszkodik, ez egy léghűtéses, 90 °-os V elrendezésű hengerekkel, keresztirányban beépített, OHV vezérlésű, hengerenkénti két szelepes blokk. A 853 köbcentis, 80 lóerős motor, lenyűgöző 80 Nm-es nyomatékot 5000 fordulat/percnél biztosítja, aminek 90% -a már 3750-es fordulatszámnál rendelkezésre áll. Ez az első kis lökettérfogatú Moto Guzzi motor, amely könnyen eléri a 8000-es fordulatot percenként. A V85 TT hátsó kerekét kardán tengely hajtja, használat során nincs reakció, és alacsony karbantartási igényű.
Annak érdekében, hogy a V85 TT kielégítse a Guzzi rajongókat, számos elektronikai berendezéssel vértezte fel az újdonságot a gyár. Három különböző vezetési módhoz igazodó séma közül lehet választani, közúti, eső és terepjáró. Az ezekhez tartozó elektromos rendszerek, mint az MGCT (kikapcsolható kipörgés gátló) és az ABS tovább növelik a biztonságot.
Szöveg: Buny
Kép: Moto Guzzi