Honda Africa Twin – 2020 teszt

Az eredeti funkció szétválasztásával, két új modellel kívánja még jobban lefedni a népszerű on/off kategória felső régióját a Honda. Az Africa Twin sikerének fenntartása érdekében szükségesnek látták a kaland motorozásra és a valódi terepezésre külön alternatíva létrehozását. Az utóbbi karcsúbb, könnyebb és az úttalan utakon egyszerűbb manőverezést segítő ülés, tank kialakítást kapott.

Tavaly egy szép őszi napon ültem a hivatalos bemutatón, és nem igazán jött át a Honda üzenete az új Africa Twin kettős koncepciója kapcsán. Túramotorozásban szocializálódott énem nem fogta fel, miért is olyan fontos, az eleve kettős szerepre szánt motor tudatát ilyen durván szétválasztani.

Honda Africa Twin – teszt 2020


Megoldottam volna különböző kiegészítők kínálatával, hiszen az alap dolgokban nincs sok különbség a két motor között. Az Adventure Sports rugózása pont olyan hosszú, mint az Africa Twin-é, hasmagasságban sincs különbség, egyedül a kényelmi szempontokat figyelembe vevő vásárlók inoghatnak meg az elektronikus futómű állítás és a szoftveres finomságok hallatán. Máig nem értem, hogy minek egy 1100-as motor a terepre? A reklám filmet látva világossá vált, hogy Nevadában, Chilében vagy Afrikában ennek lehet létjogosultsága, de Európa nagy részén nem sok olyan hely van, ahol így lehetne motorozni, mint a bemutató klipben.

Honda Africa Twin – teszt 2020

Vártam tehát csendesen, hogy idén nyáron eljöjjön a pillanat, amikor a kaland változat után, a terep masina is tesztalannyá válik. Egyszer csak ott álltam a motor mellett a nyár kellős közepén, majd egy évvel a bemutatót követően. Akkor itt a lehetőség megérteni a filozófiát a kettősséggel kapcsolatban. Felszállásban nincs különbség, a baloldali lábtartó az oldaltámasszal nagy segítséget nyújt, mégis odafent a nyeregben úgy éreztem közelebb vagyok az úthoz, már-már kétharmad talppal is tudok talajt fogni. Az ülés keskenyebb, kicsit lejtősebb, de kényelmes. Hamar útra keltem, nehogy az együtt töltött idő kárba vesszen holmi álldogálással.

Honda Africa Twin – teszt 2020

A dinamikára nem lehet panasz, megy a gép rendesen, a kijelző a testvér modellről már ismerős, a futómű állítás elektronikus szabályozójának visszajelzése hiányzik. Ebben nem mélyednék el, aki ilyet vesz, az úgyis napokig fogja „babrikálni” a gombokat, hogy megismerjen mindent. Tehát a nagy kérdés még mindig az, minek is ez a másik modell? A szélvédelem nem rossz, de a plexi sokkal alacsonyabb, ezt a sisak szélzúgása jelzi már országúti tempónál. Kerülök erre, kerülök arra, és látom mindenkinél nagy sikert arat a színösszeállítás. Valahogy idehaza a piros-fehér fekete jobban bejön mindenkinek, mint a fehéren a piros-kék.

Honda Africa Twin – teszt 2020

Talán a kicsit filigránabb megjelenés teszi, de valahogy én is jobban el tudtam fogadni. Jövök-megyek a munkahely és a lakás közt, és az átlag fogyasztás minden vehemens autópálya gyorsítás ellenére nem emelkedik 5,1 liter fölé. Ezt már tudom értékelni, még finomítok a gázkar használaton, és beesünk öt liter alá. Na, ez a pillanat nem érkezett el rövid együttélésünk során. Bánni, nem bántam. Megbarátkoztam vele, hogy képtelen vagyok olyan értékeket produkálni fogyasztás terén, mint az ezres előddel. Tettünk egy rövid délutáni túrát a Tiszáig, amikor rádöbbentem, hogy nekem ez a motor sokkal jobban bejön, mint a szívemhez oly közelinek hitt Adventure Sports. A másodrangú utakon az aszfalt minőségétől függetlenül jó tempót lehetett tartani, a keskeny, inkább terepezésre szánt abroncsokon sem éreztem soha, hogy elértem volna a határokat.

Honda Africa Twin – teszt 2020

Tehát külcsín ide, keskeny hátsó faridom oda, a motor kiválóan alkalmas a hétköznapi közlekedésre, akár kiruccanásokra, de nem vetném el a gondolatát a hosszútávú túrázásnak sem. Sőt, ha választanom kéne, inkább az Africa Twin mellett tenném le a garasom. Már az ideológiát is legyártottam a meglátásom helyességének igazolására: az Africa Twin a DCT váltóval bő egymillió forinttal olcsóbb, mint az elektronikus kütyükkel szerelt, kalandra szánt Adventure Sports. Ez a tény a legtöbb vásárlónál nagyon meghatározó, ha dönteni kell. Az utas kényelméről nem tudok írni, mert nem volt vállalkozó szellemű személy erre a feladatra.

Honda Africa Twin – teszt 2020

Ha lenne egy ilyen motorom és hosszútávon két személlyel kellene közlekedni, az árrést elnézve találnék megoldást komfortosabb nyereg kialakításra. Ha már itt tartunk, akkor a Givi palettája elég széles kínálatot biztosít, hogy a túrásabb változat iránt fogékony vásárlók megtalálják a nekik megfelelő kiegészítőt. Tehát nincs akadálya a csomag elhelyezésnek, még akkor sem, ha a gyár nem kínál az Africa Twinhez doboz szettet. Természetesen az olasz gyártó mellett a spanyolok is készültek a típushoz illő kofferekkel.

Honda Africa Twin – teszt 2020

Ez is az Africa Twin melletti kiállásomat erősíti, hiszen mások is arra a következtetésre jutottak, hogy terep szerepet szántak ugyan ennek a motornak, de már felülírták a kiegészítőket készítők a gyártó által megálmodott trendet. Így az Africa Twin az egyszerűséget és a mechanikus beállításokat kedvelő motorosoknál is betöltheti a kalandmotor funkciót.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes