![](https://motour.hu/wp-content/uploads/2020/08/20200630_153943-300x225.jpg)
Az eredeti funkció szétválasztásával, két új modellel kívánja még jobban lefedni a népszerű on/off kategória felső régióját a Honda. Az Africa Twin sikerének fenntartása érdekében szükségesnek látták a kaland motorozásra és a valódi terepezésre külön alternatíva létrehozását. Az utóbbi karcsúbb, könnyebb és az úttalan utakon egyszerűbb manőverezést segítő ülés, tank kialakítást kapott.
Tavaly egy szép őszi napon ültem a hivatalos bemutatón, és nem igazán jött át a Honda üzenete az új Africa Twin kettős koncepciója kapcsán. Túramotorozásban szocializálódott énem nem fogta fel, miért is olyan fontos, az eleve kettős szerepre szánt motor tudatát ilyen durván szétválasztani.
![](https://motour.hu/wp-content/uploads/2020/08/20200630_153932-rotated.jpg)
Honda Africa Twin – teszt 2020
Megoldottam volna különböző kiegészítők kínálatával, hiszen az alap dolgokban nincs sok különbség a két motor között. Az Adventure Sports rugózása pont olyan hosszú, mint az Africa Twin-é, hasmagasságban sincs különbség, egyedül a kényelmi szempontokat figyelembe vevő vásárlók inoghatnak meg az elektronikus futómű állítás és a szoftveres finomságok hallatán. Máig nem értem, hogy minek egy 1100-as motor a terepre? A reklám filmet látva világossá vált, hogy Nevadában, Chilében vagy Afrikában ennek lehet létjogosultsága, de Európa nagy részén nem sok olyan hely van, ahol így lehetne motorozni, mint a bemutató klipben.
![](https://motour.hu/wp-content/uploads/2020/08/20200630_153950-rotated.jpg)
Honda Africa Twin – teszt 2020
Vártam tehát csendesen, hogy idén nyáron eljöjjön a pillanat, amikor a kaland változat után, a terep masina is tesztalannyá válik. Egyszer csak ott álltam a motor mellett a nyár kellős közepén, majd egy évvel a bemutatót követően. Akkor itt a lehetőség megérteni a filozófiát a kettősséggel kapcsolatban. Felszállásban nincs különbség, a baloldali lábtartó az oldaltámasszal nagy segítséget nyújt, mégis odafent a nyeregben úgy éreztem közelebb vagyok az úthoz, már-már kétharmad talppal is tudok talajt fogni. Az ülés keskenyebb, kicsit lejtősebb, de kényelmes. Hamar útra keltem, nehogy az együtt töltött idő kárba vesszen holmi álldogálással.
![](https://motour.hu/wp-content/uploads/2020/08/20200630_153955.jpg)
Honda Africa Twin – teszt 2020
A dinamikára nem lehet panasz, megy a gép rendesen, a kijelző a testvér modellről már ismerős, a futómű állítás elektronikus szabályozójának visszajelzése hiányzik. Ebben nem mélyednék el, aki ilyet vesz, az úgyis napokig fogja „babrikálni” a gombokat, hogy megismerjen mindent. Tehát a nagy kérdés még mindig az, minek is ez a másik modell? A szélvédelem nem rossz, de a plexi sokkal alacsonyabb, ezt a sisak szélzúgása jelzi már országúti tempónál. Kerülök erre, kerülök arra, és látom mindenkinél nagy sikert arat a színösszeállítás. Valahogy idehaza a piros-fehér fekete jobban bejön mindenkinek, mint a fehéren a piros-kék.
![](https://motour.hu/wp-content/uploads/2020/08/20200630_154031.jpg)
Honda Africa Twin – teszt 2020
Talán a kicsit filigránabb megjelenés teszi, de valahogy én is jobban el tudtam fogadni. Jövök-megyek a munkahely és a lakás közt, és az átlag fogyasztás minden vehemens autópálya gyorsítás ellenére nem emelkedik 5,1 liter fölé. Ezt már tudom értékelni, még finomítok a gázkar használaton, és beesünk öt liter alá. Na, ez a pillanat nem érkezett el rövid együttélésünk során. Bánni, nem bántam. Megbarátkoztam vele, hogy képtelen vagyok olyan értékeket produkálni fogyasztás terén, mint az ezres előddel. Tettünk egy rövid délutáni túrát a Tiszáig, amikor rádöbbentem, hogy nekem ez a motor sokkal jobban bejön, mint a szívemhez oly közelinek hitt Adventure Sports. A másodrangú utakon az aszfalt minőségétől függetlenül jó tempót lehetett tartani, a keskeny, inkább terepezésre szánt abroncsokon sem éreztem soha, hogy elértem volna a határokat.
![](https://motour.hu/wp-content/uploads/2020/08/20200630_153959.jpg)
Honda Africa Twin – teszt 2020
Tehát külcsín ide, keskeny hátsó faridom oda, a motor kiválóan alkalmas a hétköznapi közlekedésre, akár kiruccanásokra, de nem vetném el a gondolatát a hosszútávú túrázásnak sem. Sőt, ha választanom kéne, inkább az Africa Twin mellett tenném le a garasom. Már az ideológiát is legyártottam a meglátásom helyességének igazolására: az Africa Twin a DCT váltóval bő egymillió forinttal olcsóbb, mint az elektronikus kütyükkel szerelt, kalandra szánt Adventure Sports. Ez a tény a legtöbb vásárlónál nagyon meghatározó, ha dönteni kell. Az utas kényelméről nem tudok írni, mert nem volt vállalkozó szellemű személy erre a feladatra.
![](https://motour.hu/wp-content/uploads/2020/08/20200630_154004.jpg)
Honda Africa Twin – teszt 2020
Ha lenne egy ilyen motorom és hosszútávon két személlyel kellene közlekedni, az árrést elnézve találnék megoldást komfortosabb nyereg kialakításra. Ha már itt tartunk, akkor a Givi palettája elég széles kínálatot biztosít, hogy a túrásabb változat iránt fogékony vásárlók megtalálják a nekik megfelelő kiegészítőt. Tehát nincs akadálya a csomag elhelyezésnek, még akkor sem, ha a gyár nem kínál az Africa Twinhez doboz szettet. Természetesen az olasz gyártó mellett a spanyolok is készültek a típushoz illő kofferekkel.
![](https://motour.hu/wp-content/uploads/2020/08/20200630_153943.jpg)
Honda Africa Twin – teszt 2020
Ez is az Africa Twin melletti kiállásomat erősíti, hiszen mások is arra a következtetésre jutottak, hogy terep szerepet szántak ugyan ennek a motornak, de már felülírták a kiegészítőket készítők a gyártó által megálmodott trendet. Így az Africa Twin az egyszerűséget és a mechanikus beállításokat kedvelő motorosoknál is betöltheti a kalandmotor funkciót.
Szöveg és kép: Buny