Új korszak kezdődik, a Ducati bemutatja az új V4 Granturismo-t. A Ducati Multistrada régóta várt új generációjának motorja, rendkívül kompakt, könnyű, erős és nagy nyomatékot ad le, ami megfelel a „kalandos utazások” követelményeinek, az érzelmek és a sportosság elhanyagolása nélkül.
Csúcstechnológiával és első osztályú anyagokat felhasználva készült, hogy garantálják a hosszú élettartamot és a megbízhatóságot.
A V4 Granturismo rekordot dönt, egy motorkerékpár erőforrás sem rendelkezett még ilyen hoszzú karbantartási intervallummal. A motort egy videóban mutatta be a nyilvánosság számára Claudio Domenicali – a Ducati vezérigazgatója. A motor fejlesztését kísérő mérnökökkel és technikusokkal együtt fedik fel a motor minden titkát és különlegességét a Ducati rajongóknak.
A V4 Granturismo projekt fejlesztése során hozott minden egyes műszaki döntés célja a lehető legsimább működés biztosítása, a karbantartási intervallumok jelentős meghosszabbításával együtt. Az új V4 Granturismo motort 60 000 km futásteljesítmény után kell csak karbantartani. Ez a hihetetlen érték annak a mélyreható szakértői tudásnak az eredménye, amelyet a Ducati megszerzett a desmodromikus rendszer anyagainak, és műszaki megoldásainak fejlesztésében.
Mindez egy a rugós szelepek visszahúzására alkalmazott megoldáson alapul, amely a Desmo-hoz képest kevésbé terheli az alkatrészeket. Ezenkívül a motor meggyőző teljesítményt nyújt alacsony fordulat és terhelés mellett, és olyan erőt biztosít akár egy igazi sportmotor. A V4 Granturismo 125 kW-ot (170 LE) ad le 10500-as fordulatnál, maximális forgatónyomatéka 125 Nm 8750-es fordulatszámnál, a szigorú Euro 5 homologizációs szabvány előírásainak betartása mellett.
A mindössze 66,7 kg tömegű Granturismo V4, pont 1,2 kg-mal könnyebb, mint az előző Multistrada 1260-ban használt kéthengeres Testastretta. Az 1158 cm3 hengerűrtartalom tökéletes kapcsolódási pont a teljesítménye, könnyedsége és méretei szempontjából, ez egy hihetetlenül könnyű és kompakt V4-es.
Az előző generáció motorjához képest a V4 Granturismo 85 mm-rel rövidebb, 95 mm-rel alacsonyabb és csak 20 mm-rel szélesebb. Ez a kompakt elrendezés lehetővé tette, hogy a Ducati mérnökei méginkább középre illesszék be a motort a vázba, így a motorkerékpár súlypontja megváltozott, természetesen az előnyére.
A V4 Granturismo olyan jellemzőkkel is rendelkezik, amelyeket a Ducati verseny tapasztalataiból nyert, például egy ellentétesen forgó főtengely használata, amely javítja a motorkerékpár kezelhetőségét és mozgékonyságát, valamint a „Twin Pulse” technológia erőteljes, de tökéletesen kezelhető erőt tud biztosítani minden fordulatszámon.
Annak elkerülése érdekében, hogy a hátsó hengerekből kiáradó hő miatt kellmetlen legyen a nyeregben ülni, a V4 Granturismo rendelkezik egy mechanizmussal a hátsó hengerek leállítására.
Ily módon a hengerekben az égési folyamat leáll, amikor a motorkerékpár álló helyzetben van, ami nemcsak az általános hőérzetet javítja, hanem csökkenti a fogyasztást is.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati