Egy motorkerékpár, ami átalakította a Ducati történetét. Minden idők legkeresettebb modellje, amit a több, mint 350 000 legyártott motor darabszáma is megerősít. Az új Monster a lehető legkönnyebb, legkompaktabb és leglényegesebb formában képviseli a Ducati motorjainak lényegét. Már önmagában a név is utal rá: szörny.
A típus történelme 1993-ig nyúlik vissza, amikor egy sportos, de a hétköznapi forgalomban is helyt álló motor született. Az új Monster ugyanezen a koncepción alapul, amelyek összekapcsolják a felejthetetlen Monster 900-zal, de bizonyos dolgokat a fejlesztők újraértelmeztek, és tovább fejlesztettek.
Az ülés pozíció mostanra kevésbé terheli a csuklót, a motor pedig kiváló egyensúlyt kínál az erő, a nyomaték és az egyszerű kezelés terén. A kerek fényszóró, az egyszerű hátsó rész, valamint a közszemlére tett motor a legfontosabb elemek a megjelenésben. A tartalom azonban már a technológiai megoldások tovább fejlesztésén alapul. Legszembetűnőbben a LED fényszóróban vagy a műszerfal kialakításában érhetők tetten. A Monstert a Testastretta 11 ° 937 köbcentis, kéthengeres L motorja hajtja, kényszer vezérelt szelepekkel és Euro 5 kibocsátási értékekkel. Az előző 821-es modellhez képest nőtt a nyomaték (93 Nm, 6500-as fordulaton) és a teljesítmény (111 lóerő 9250-es fordulatszámon). A blokk tömege csökkent 2,4 kg-mal, ami hozzájárul a motorkerékpár jobb kezelhetőségéhez.
A növekvő teljesítmény mellett egyedülálló kényelmet és vezetési élvezetet is garantál a gyorsváltóval szerelt új sebességváltó. A Monster 35 kW-os változatban is kapható. A maximális vezetési élmény biztosítása érdekében a Monster fejlesztése során nagy figyelmet fordítottak a súly csökkentésére. A vázat, a tartozékokat és kiegészítőket átalakították, hogy kompakt és könnyű motor jöjjön létre, amely tökéletes mind a hétköznapi, mind a sportos igények kielégítésére. Az alumínium váz koncepciója a Panigale V4-től származi, rövid és a hengerfejekhez rögzítve kihasználja az erőforrás adta merevséget is. A mindössze 3 kg tömegű váz 4,5 kg-mal könnyebb (60% -kal kevesebb), mint az előző csőből készült, ezzel a motorkerékpár száraz tömege 166 kg-ra csökkent. A súly csökkentés nem kerülte el a többi alkatrészt sem, a felniken 1,7 kg-ot, a lengőkaron 1,6 kg-ot spóroltak.
A hátsó váznyúlvány súlya 1,9 kg-mal csökkent, köszönhetően a GRP (üvegszál erősítésű műanyag) technológiának. A teljes súlymegtakarítás 18 kg a Monster 821-hez képest. Az ülés magassága 820 mm, a tank kialakítással kombinálva, könnyed talajfogást biztosít alacsonyabb vezetőknek is. Akinek ez nem elég, alacsonyabb ülést választhat a tartozék katalógusból, így 800 mm-re kerül a földtől a kényelmes kárpitozású ülés. A futómű speciális leeresztő készletével 775 mm-re csökkenthető még tovább a magasság. Az alacsony sebességű maximális manőverezhetőség biztosítása érdekében a kormányszög 36 ° -ra nőtt (+ 7 ° a Monster 821-hez képest), és a kormány kb. 7 cm-rel közelebb került a vezető felsőtestéhez. A lábak helyzete is megváltozott, most kevésbé hajlítottak.
Az alapfelszereltség része a kanyar ABS, a Ducati kipörgésgátló és az egykerekezést megakadályozó rendszer, amelyek mindegyike egyénre szabható. Az új Monster három vezetési stílushoz igazodó gyujtás vezérlési sémát kínál (Sport, Urban, Touring), amiben lehetőség van a személyes igények szerinti beállításra is. Minden funkció könnyen vezérelhető a bal oldali kormánykapcsolóról, és a beállítások megjelennek az új 4,3 hüvelykes TFT színes kijelzőn. A Monster mindig is az egyéniség szimbóluma volt, és ezt hangsúlyosabbá tenni a gyári kiegészítőkkel lehet igazán. Matricakészletek emelik ki a Monster formáját, vagy Termignoni dupla hangtompító gondoskodik a megfelelő hangzásról, de további kiegészítők is rendelkezésére állnak.
Az új Monster Ducati Red és Dark Stealth színben kapható fekete felnivel, és Aviator Grey piros GP felnivel. Azok számára, akik még sportosabb megjelenésre vágynak, a Plus változaton szín azonos aerodinamikus fényszóró idomot és utasülés burkolatot is találnak.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati