HARLEY-DAVIDSON PAN AMERICA ÉS PAN AMERICA SPECIAL

Ellenállónak építve, felfedezéshez fejlesztve, kalandokra tervezve – a Pan America a Harley-Davidson vadonatúj, “fedezz fel mindent” motorkerékpárja azoknak, akik a hagyományosnak vélt motoros túráktól eltérően valami többre, másra vágynak, akár aszfalton, akár a terepen. Ez a szögletes, erőteljes és technikai megoldásokkal gazdagon ellátott motor igazi kalandokra csábít.

A Harley-Davidson átszervezte a designer és mérnök csapatát, hogy megalkossa a mindenben új kaland-túra motorkerékpárokat, a Pan America és a Pan America Special modelleket, amelyeket prémium tulajdonságokkal, kiváló teljesítménnyel és innovatív megoldásokkal láttak el.

Harley-Davidson Pan America


Minden részletüket, a fogódzkodóktól az oldaldoboz tartókig, a terepen jobb látószöget bevilágító horizontális fényszóróig, mindent a funkcionalitásnak rendeltek alá. Az új modellekbe a Revolution Max 1250 köbcentis blokk került, 150 lóerővel és vízhűtéssel. A súlycsökkentés érdekében a blokk a motor középső vázszerkezeteként is funkcionál. A Pan America súlya 245 kg, míg a Pan America Special 258 kg. Olyan vezetést támogató rendszerekkel szerelték fel őket, mint a vezetési módok vagy a kanyarodást segítő biztonsági rendszerek. A technikai újdonságok kigyorsításkor és fékezéskor segítik a motorost.

Harley-Davidson Pan America

A Pan America Special ezenfelül elektronikusan állítható első és hátsó futóművel készül. Az iparágban elsőként, a Pan America menet közben és megálláskor is automatikusan tudja állítani az ülésmagasságot. Rengeteg kiegészítő lesz kapható a Pan America modellekhez, például 3-féle strapabíró dobozrendszer, valamint a REV’IT nagy múltú európai gyártóval tervezett férfi és női ruházati termékek. A Pan America és a Pan America Special motorok várhatóan júniusban érkeznek a Harley-Davidson kereskedésekbe, a Pan America 13 070 eurótól (+Áfa), míg a Pan America Special 15 015 eurótól (+Áfa) indul.
PAN AMERICA
A teljesítményt és a súlycsökkentést szem előtt tartva, a legjobb súly-lóerő arányra törekedve alakították ki a motor formáját és a blokkot. Az erőforrás a váz része lett, így elhagyhatták a hagyományos bölcső vázat. A három elem, az első, a középső és a hátsó segédváz mind a blokkhoz került rögzítésre.

Harley-Davidson Pan America

Ezzel a megoldással könnyebb és merevebb vázat kaptak, ami jobb irányíthatóságot biztosít. A mart alumínium hátsó villa csökkenti a rugózatlan tömeget. Az 1580 mm-es tengelytáv ideális túrázáshoz, főleg utassal és csomagokkal, de a terepen is jobb irányíthatóságot biztosít. Az elől 19”-es és hátul 17”-es mart alumínium kerekek erősek, ám mégis könnyűek, alkalmassá téve a motort az aszfaltra és a terepre egyaránt. A Harley-Davidson a Michelinnel tervezett Scorcher Adventure gumija a Pan America modelleket alkalmassá teszi a vadabb kalandokra is. A Michelin Anakee Pan America-ra készített abroncsai agresszív mintázattal további alternatívát jelentenek. A Harley-Davidson a Bremboval közösen fejlesztette az új modell fékrendszerét, a megfelelő fékhatás elérése érdekében. A súlycsökkenést is eredményező, radiálisan rögzített négy-dugattyús (30mm) féknyereg kiválóan illeszkedik a motor karakterisztikájához.

Harley-Davidson Pan America

Elől 320 mm-es dupla tárcsafék, hátul 280 mm-es szimpla tárcsafék található. Prémium minőségű passzív első és hátsó futóművel rendelkezik a Pan America, állítható a nyomó és húzó csillapítás. A rugóút elől és hátul egyaránt 190 mm. Az első futómű a SHOWA-tól származik 47mm csúszószárral. A hátsó rugóstag SHOWA Piggyback, hidraulikusan állítható feszítéssel. A hátsó futómű himba rendszerrel csatlakozik a lengővillához és a vázhoz, így biztosítja a kényelmet aszfalton, és kiváló visszajelzést ad terepen. Minden adatot és visszajelzőt egy döntött 6.8-as átlójú érintőképernyő (vékony filmréteggel, folyadék kristályos magas képminőséggel és kontraszttal) jelenít meg. A tükröződésmentes üvegfelület minden fényviszony mellett is jól olvasható. Menet közben a kikapcsolt érintőképernyőt a kormányon lévő kezelőgombokkal is lehet módosítani.

Harley-Davidson Pan America

A rendszer Bluetooth-szal kapcsolódik az okostelefonokhoz. A navigáció ingyenes Harley-Davidson alkalmazással letölthető iOS vagy Android készülékre is. A Pan America kanyarodást segítő biztonsági rendszere figyeli a váz mozgását, összhangban az elektromos fékrásegítéssel és a motorelektronikával. A kanyarodás érzékelését egy belső szenzor figyeli és korrigálja a menetteljesítményt a kanyar ABS.szel, a kipörgésgátlóval és visszagurulás gátlóval. Öt különböző beállítás közül választhat a motoros (4 előre programozott és 1 szabadon állítható): Utcai, Sport, Eső, Off-road és Off-road Plusz. Mindegyik vezetési mód különböző motorerőt, motorféket, kanyarodási blokkolásgátló és kipörgésgátló érzékenységet állít be a motoron. A motoros a kormányon lévő MODE gomb megnyomásával választhat akár menet közben. A Pan America Special modellen további két egyénileg programozható beállítás is rendelkezésre áll.

Harley-Davidson Pan America

A könnyített kipufogó rozsdamentes acélból készül és kibocsátási értékei megfelelnek az Euro 5-ös előírásoknak és zajkibocsátásnak. Az ülésmagasság közvetlenül állítható az ülés alatti karral, ehhez még szerszám sem kell, alsó állásban 868 mm a felsőben 894 mm az ülésmagasság. Négy állásban, kézzel állítható plexi mellett a kijelző dőlés-szöge is állítható, hogy minden körülmény között jól olvasható maradjon. Ehhez jön még a tempomat. A könnyített alumínium üzemanyagtank 21 literes, a betöltő nyílás előre került, így tankolásnál nem lesz útban a tanktáska. A LED-es fényszórók stílusosak és jól világítják meg utat, és erősített felületük a kőfelverődéseket is jobban bírja. Színek: Vivid Black (fekete), River Rock Gray Medallion (szürke-narancs).
PAN AMERICA SPECIAL
A Pan America Special elektronikusan állítható első és hátsó futóművel készül, a szenzorokból érkező adatok alapján a futómű automatikusan állítja a csillapítást, a terepviszonyok és vezetési stílushoz alkalmazkodva.

Harley-Davidson Pan America

A futómű a SHOWA-tól származik, míg a rendszer érzékelők és a szoftver a Harley-Davidson fejlesztése. A terhelés érzékelő rendszer automatikusan állítja a hátsó rugóelőfeszítést a motoros, az utas és a csomagok súlyához. A terhelés nélküli ülésmagasság 848 mm alacsonyan és 873 mm megemelve. A guminyomás figyelő rendszer (TPMS) a színes kijelzőn mutatja az első és hátsó guminyomást, valamint villogva figyelmeztet, ha alacsony a nyomás érték. A középállvány segítségével a motorkerékpár kisebb helyet foglal el, és hasznos lehet a karbantartásnál. A blokkvédő a kavicsfelverődések ellen védi alulról az erőforrás alsó részét. A Daymaker adaptív fényszóró a fényforrás megfelelő szögét állítja, kanyarodásnál a kitakart sötét részeket is képes megvilágítani. A rendszer három LED fényforrása oldalanként helyezkedik el a Daymaker fényszóró körül.

Harley-Davidson Pan America

Kényelmes motorozást biztosít hideg időben a fűthető markolat, három állása van, amiket a kormányon lévő kezelő gombokkal lehet kiválasztani. A kormány lengéscsillapítóval megelőzhető a szitálás agresszív terepmotorozás közben. A Pan America Special modellhez alapfelszereltségként jár az adaptív ülésmagasság állítás. Ennek a rendszernek köszönhetően magabiztosabban érheti el a motoros a talajt, amikor megáll, anélkül, hogy menet közben ez zavaró lenne. Az új rugóstagoknak köszönhetően a rendszer automatikusan tudja állítani a motorkerékpár magasságát álló helyben, illetve menet közben, az ARH rendszer ugyanakkor nem változtat a futómű többi beállításán. A rozsdamentes acél küllőkkel fűzött kerekek a felni külső részéhez kapcsolódnak, így lehetővé teszik a belső nélküli abroncsok felszerelését, ami súlycsökkentést eredményez.

Harley-Davidson Pan America

Az extra változat Vivid Black (fekete); Gauntlet Gray Metallic (szürke); Deadwood Green (zöld, de ez csak meghatározott országokban); two-tone Baja Orange and Stone Washed White Pearl (narancs-fehér) színekben elérhető, egyedi matricázással.

Szöveg és kép: Harley.hu

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes