2021. március 15-én a Moto Guzzi 100 éves évfordulóját ünnepli. A történelem egy évszázada, csodálatos motorkerékpárok, diadalok, kalandok és rendkívüli személyiségek, akik együtt építették a legendás sas emblémás márkát. A motorkerékpár választékot ennek tükrében alaposan átdolgozták, a legkorszerűbb műszaki jellemzők, az elektronikus segédprogramok rendelkezésre állása mellett, a stílus és a márkaértékei érintetlenek maradtak.
Minden Moto Guzzi motorkerékpár a mai napig a Mandello del Lario-i gyárban készül, kézműves gondossággal az identitás iránti elkötelezettséggel, ügyesen egyensúlyozva a klasszikus Moto Guzzi stílus és a csúcstechnológia között.
Roberto Colaninno, a Piaggio csoport elnöke és vezérigazgatója elmondta: A Moto Guzzi centenáriuma büszke pillanat a Piaggio Csoport számára, amelyhez 2004-ben csatlakozott a márka. Az innovációs képesség, a versenyszellem, a motor iránti szeretet és a gyártás minőségére való alapos odafigyelés azok a képességek, amelyeket az évek során a Moto Guzzi ötvözött a helyi közösséggel fennálló egyedülálló kapcsolatával. 1921 óta minden Moto Guzzi motorkerékpár, amely utcára került Mandello-ban készült, azon a helyen, ahol a céget pontosan száz évvel ezelőtt létrehozták. Mindez az igazgató ígérete szerint a második évszázadban folytatódik. A Moto Guzzi az egész olasz ipar kiválóságának példája. Olaszország történelmébe bekerült anélkül, hogy valaha is elvesztette volna fiatalos szellemiségét, és továbbra is valódi szenvedélyt vált ki a Guzzi tulajdonosok ezrei között a világ minden táján.
A sas logó, az összetéveszthetetlen Moto Guzzi embléma önmagában segített egy olyan márka legendájának megalkotásában, amely mindig feloldhatatlanul kötődött Olaszország történetéhez. A kiterjesztett szárnyú sas a társaság alapítóinak, Carlo Guzzi-nak és Giorgio Parodi-nak az első világháború idején teljesített katonai szolgálatára nyúlik vissza az olasz királyi haditengerészet repülős alakulatában. A háború alatt a két barát és Giovanni Ravelli pilóta úgy döntött, hogy motorkerékpár-gyártással foglalkoznak majd, amint a háború véget ér. Ravelli egy 1919-es balesetben meghalt, és soha nem tudta megvalósítani álmát. Guzzi és Parodi a sast választották jelképnek, hogy megemlékezzenek társukról. Száz éve alatt a Moto Guzzi győzelmet aratott a versenypályákon, 14 világbajnoki címért húzták fel tiszteletére az olasz zászlót.
A márka adta a sebességrekorder motort, a jövőbe tekintő ország növekedésének szimbóluma volt, a rendőrség és a hadsereg motorkerékpárja, és nemzetközi porondon is megállta a helyét a kaliforniai rendőrség és újabban Berlinben szolgálnak motoros rendőrök közlekedési eszközeként, ahogy számos más európai városban is találkozhatunk a márkával. Jordániában eszkort kísérethez használják, ahogy a Moto Guzzi a Corazzieri, az Olasz Köztársaság elnökét kísérő elit testület motorja is. A kezdetektől fogva a Moto Guzzi a távolsági utazások hű társa volt, 1928-ban Giuseppe Guzzi a „Norge” GT-vel eljutott az Északi-sarkra, megteremtve a mai napig tartó hagyományt, amikor a túrások elindulnak Moto Guzzi motorkerékpárjaikkal valahol a világon, távoli országok felé tartva.
Ma a Moto Guzzi az európai vezető motorkerékpárok és robogók gyártója, a Piaggio Group egyik fő egysége, amely konzerválta a Moto Guzzi eredeti jellemzőit, értékeit és előtérbe helyezte ezeket a tulajdonságokat. Visszatér a versenypályára az európai színhelyeken megrendezésre kerülő Moto Guzzi Fast Endurance Trophy-val. Egy új motorkerékpár-családdal a Moto Guzzi az első számú piaci pozícióba repült vissza, ahogy bemutatkozott egy fiatalabb közönség számára. A klasszikus V7, amely nemrég jelent meg az új 850-es blokkal, és a klasszikus utazásra szánt enduro V85 TT, amelyet a kényelem és a könnyű vezetés érdekében terveztek, egy olyan márka legkeresettebb termékei, amely számos újjászületésen ment át az évek alatt.
A motorosok a világ minden tájáról főszereplői lesznek a Moto Guzzi Világnapoknak a Mandello del Lario-ban szeptember 9. és 12. között tartandó rendezvényen. A Guzzi centenáriumra tízezer rajongót várnak a föld minden sarkából, hogy egyedülálló és felejthetetlen élményben legyen részük a Moto Guzzi és Mandell város önkormányzata együttműködésének köszönhetően.
A Moto Guzzi történet 1921. március 15-én kezdődött, akkor hozták létre a „Società Anonima Moto Guzzi” társaságot „motorkerékpárok gyártására és értékesítésére, valamint a fémiparral kapcsolatos vagy ahhoz kapcsolódó egyéb tevékenységekre”. Ez volt az a pillanat, amikor az alapítók, Carlo Guzzi és Giorgio Parodi harcostársuk, Giovanni Ravelli emlékére a sas szárnyat bontott.
Ez volt a kezdete egy olyan ipari vállalkozásnak, amelynek székhelye Mandello del Lario-ban található, a város ezzel bekerült a motorkerékpárok világába, és olyan motorokat gyártott, amelyek ennek a világnak meghatározó szereplőivé váltak: a GT 500 Norge-t (1928) az északi-sarki túrával Carlo Guzzi megalapozta a hírnevet, vagy az Airone 250 (1939), és a Galletto (1950), amelyek a válság és a háború utáni időszakban motorizálták az országot. Az ötvenes években debütált a szélcsatorna, a világon elsőként a motorkerékpár-iparban itt használták, és ma is nyitva áll a látogatok előtt a Mandello-i gyárban.
Egy rendkívüli mérnökökből álló csapat Umberto Todero, Enrico Cantonit Giulio, Cesare Carcano és Otto Cilindri voltak a V8 atyjai, amelynek maximális sebessége 285 km/óra (1955) volt. Prototípusokat építettek, amelyek 15 világbajnoki címet és 11 Tourist Trophy-t nyertek 1935 és 1957 között. Az 1960-as években, a könnyű kétkerekű Stornello és Dingo után a Moto Guzzi kihozta a 700 köbcentis, 90 ° -os V-motort kardántengely hajtással, amely a Mandello-i gyártó szimbóluma lett, olyan legendás modellekben, mint a V7 Special , a V7 Sport, a California és a Le Mans.
A motort folyamatosan fejlesztették és napjainkban az élvonalbeli elektronikus vezérlési funkciókkal kiegészítve a legnépszerűbb Moto Guzzi kétkerekűeket is ilyen elrendezésű motor hajtja a V7, a V9 Roamer és Bobber típusokban, valamint a nagyszerű V85 TT Tourert, a világ első klasszikus enduroját. A centenárium alkalmából a teljes Moto Guzzi termékcsalád különleges Centennial Livery-ben, a 2021-es évfordulóra készült exkluzív kiadásban is kapható, amelyet a legendás Otto Cilindri ihletett.
Szöveg: Buny
Kép: Moto Guzzi