Honda CMX500 Rebel – 2022

A húszas éveinek elején járó, digitális korban felcseperedett Z generáció számára a motorkerékpár sokkal többet jelent egyszerű közlekedési eszköznél, gépük típusa, megjelenése stílusukról, értékrendjükről és persze személyiségükről is sokat elárul. Ezek a pilóták nem szeretik a tömegcikkeket, inkább olyan modellekre vágynak, amelyek műszaki és ergonómiai szempontból is tökéletesen passzolnak életvitelükhöz, ugyanakkor egyediek és gond nélkül személyre szabhatóak. A hagyományokat és az úttörő megoldásokat testesíti meg a CMX500 Rebel.

Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető Rebel fejlesztése Észak-Amerikában vette kezdetét, koncepciója azon alapszik, hogy a fiatalok miként látják a tradicionális cirkálókat, vagy angol kifejezéssel élve, a cruisereket. A 471 cm3-es, soros, kéthengeres erőforrás rendkívül nyomatékos az alsó fordulatszám-tartományban, nem mellesleg kifinomult, egyenletes teljesítményleadással segíti pilótáját a forgalomban. Emellett kifejezetten karcsú, ülésmagassága pedig roppant alacsony, játszi könnyedséggel irányítható tehát kis tempónál is. Mindehhez felegyenesedett, pihentető üléspozíció társul, azaz nyújtott karokkal, kényelmes testhelyzetben róhatja a kilométereket a vezető.

HONDA CMX500 REBEL – 2022


A középmagasra szerelt lábtartó csak egy a kategóriában szokatlan megoldások közül, az acélcsőből készülő váz szintén hozzáad a bobberek levetkőztetett, nagygumis stílusához. Ráadásként a feketébe öltöztetett, csak néhol festett részegységek még vonzóbbá varázsolják a modellt, csak úgy, mint a – két csavar kiszedésével – kétszemélyesből szólóvá alakítható ülés. A CMX500 Rebel az alábbi színekben érhető el: zöld (Pearl Organic Green), matt metál kék (Matt Jeans Blue Metallic), fekete (Graphite Black), matt metál szürke (Matt Axis Grey Metallic). A Rebel fejlesztési programját két szó határozta meg: EGYSZERŰ és NYERS. Igen ám, de a kevésből nem könnyű sokat csinálni – a minimalista irányzat nehezen követhető, mikor minden egyes részletnek komoly jelentősége van. A Honda mérnökei számára ez a kettősség jelentette a kihívást, pontosabban a márka járműveire jellemző kimagasló használati értéket kívánták ötvözni az egyedülálló formavilággal és vezetési élménnyel.

HONDA CMX500 REBEL – 2022

A széles gumi, az alacsony, elnyújtott, bobberes sziluett, a jókora kormány és a 11,2 literes „mogyorótank” nemcsak stílusossá, hanem kényelmessé is teszi a modellt, a vezető szinte benne ülhet a motorban. Bárhonnan is nézzük, egyedinek és szépnek hat. Egyszerűen ellenállhatatlan. Amit csak lehetett, feketébe öltöztettek az alkotók, ezzel még inkább kiemelve a Rebel különleges vonalvezetését és fényezését. Immáron minden lámpa LED, beleértve a múltidéző, kör alakú fényszórót, amit 175 mm átmérőjű, kompakt lencsével és présöntésű, alumínium konzollal tettek látványosabbá a hondások. Az új, ultravékony, ovális hátsó lámpa, illetve rendszámtábla-világítás remekül passzol a Rebel alacsony építésmódjához, csak úgy, mint a négy – 55 mm átmérőjű – irányjelző. Utóbbiak közül az első kettő kör alakú helyzetjelzőt is magában foglal, így még látványosabb a modell. A vezetői környezet középpontjában kompakt, 100 mm átmérőjű, inverz, fehér háttér világítású LCD-műszeregység áll, amit a 2020-as modellévre váltófokozat-visszajelzővel és fogyasztásmérővel egészítettek ki a szakemberek. Az óracsoport egyszerre szép és könnyen leolvasható, így a használati értéket is jelentősen fokozza.

HONDA CMX500 REBEL – 2022

A gyújtáskapcsolót továbbra is az üzemanyagtartály bal oldalán találhatja a pilóta. Az utas ülése és lábtartója könnyedén eltávolítható, s 2020-ra az opciós lista is kibővült. Aki szeretné személyre szabni motorját, többek között csomagtartókonzolt, háttámlát, tankmatricát, valamint műszálas és bőr oldaltáskát rendelhet kimagasló gyári minőségben. Mindemellett továbbra is elérhető a Rebel Special Edition Matt Axis Grey Metallic fényezésben, melyen olyan kiegészítők vannak, mint a „füstüveges” szélvédővel felszerelt fejidom, a retró teleszkópborítás, illetve gumiharmonika és a gyémántalakú öltésekkel varrt ülés.
A Rebel 471 cm3-es, soros, kéthengeres, folyadékhűtésű motorja a sportos CBR500R-ből származik, karakterisztikáját azonban azt szem előtt tartva határozták meg a tervezők, hogy megőrizze a CBR lenyűgöző dinamizmusát, ugyanakkor a lehető legnyomatékosabb legyen az alsó fordulatszám-tartományban és minél kifinomultabban adja le erejét. Munkájuk gyümölcseként a – 6000-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – legnagyobb nyomaték eléri a 43,3 Nm-t, és a csúcsteljesítmény is elismerésre méltó: 46,24 LE (8500 f./perc).

HONDA CMX500 REBEL – 2022

A motorkonstrukció legnagyobb előnye, hogy a kompakt méret ellenére a teljes fordulatszám-tartományban rugalmassá teszi a Rebelt. A furat és a löket 67, illetve 66,8 mm, a sűrítési viszony pedig 10,7:1. A vezérlés görgős himbái és korongos emelőtőkéi alacsony súlyt szavatolnak, míg a kis rugóerejű szeleprugók és a csökkentett súrlódású összetevők hatékonyabbá teszik a működést. A csendes vezérműlánc (SV lánc) vanádiumbevonatot kapott, így tovább mérséklődött a belső súrlódás, nem mellesleg ellenállóbbá vált a szennyeződések okozta kopással szemben. A szívószelepek tányérátmérője 26,0, a kipufogószelepeké 21,5 mm, minden adott tehát a kiváló gázcseréhez. Hogy a belső súrlódás tovább csökkenjen, a dugattyúszoknyák oldalán hornyokat alakítottak ki. Ezzel kisebbé vált a hengerfal súrlódó felülete és még jobb lett a kenés, mert a motorolaj szabadon áramolhat a hornyokban. A Honda mérnökei nem elégedtek meg ennyivel, a lehető legnagyobb élettartam és az oxidáció elkerülése érdekében AB 1-es sós fürdőt és nitridbevonatot is alkalmaztak. Mindemellett 180º-kal elékelték a főtengelyt, az elsődleges kiegyensúlyozó-tengelyt pedig a hengerek mögé helyezték, hogy a lehető legközelebb legyen a tömegközépponthoz. A primeráttétel és a kiegyensúlyozó-tengely ún. ollós, csillapított fogkapcsolású fogaskerekeket kapott, melyek jóval halkabbak a hagyományos konstrukciónál.

HONDA CMX500 REBEL – 2022

A főtengelysonkákat úgy formálták, hogy tökéletes erőpár jöjjön létre, ugyanakkor súlyuk a minimális legyen, így kisebb a tehetetlenségi nyomaték és könnyebben pörög fel a motor. A forgattyúház centrifugális öntéssel létrehozott, rendkívül vékony falú hüvelyeket kapott, belső kialakítása a – 180 fokos főtengely-elékelésre visszavezethető – pumpálási veszteségek mérséklését szolgálja. Az olajteknőbe 3,2 liter kenőanyag fér. A hatfokozatú váltó megalkotásakor arra törekedtek, hogy minél pontosabban és könnyebben kezelhető legyen, különösképpen városi környezetben. Ennek jegyében a 2020-as modellévre vadonatúj, még kifinomultabb fokozatkapcsolásokat szavatoló váltóasszisztenst kapott a modell, és jelentősen, közel 30%-kal csökkent a kuplung behúzásához szükséges erő. A 2-1 kialakítású kipufogó gázai először a hatékony katalizátorba áramlanak, majd az első és a második, úgynevezett rezonátorkamrán áthaladva hagyják el a rendszert. Az új oxigénszenzor (LAF) és a szintén új kipufogódob révén az emisszió alatta marad az Euro 5-ös határértékeknek. A 120 mm átmérőjű dob úgy fest, mint egy puska csöve, hangja pedig úgy pulzál, mint egy nagy teherbírású munkagépé, ezzel is utalva a lehengerlő nyomatékra. A váz megalkotásakor is alacsony építésmódra törekedtek, ezért az erőforrás csak három ponton kapcsolódik a szerkezethez, maga a konstrukció pedig a lehető legkarcsúbb lett. A 2020-as modellek még nagyobb menetkomforttal kecsegtetnek, áthangolták ugyanis a rugóstagok előfeszítését és optimalizálták a lengéscsillapítók hidraulikafolyadékának mennyiségét. Bárhogy is, az ülésmagasság 690 mm, a tengelytáv 1490 mm, az utánfutás 110 mm, a villaszöget pedig 28º-ban határozták meg, hogy kiváló legyen az úttartás és semleges a kormányzás. Ráadásként a természetes és kényelmes üléspozíció érdekében a lábtartókat középmagasra helyezték. A váz egyik érdekessége az innovatív hátsó „hurok”, ami elkülöníti az ülést a speciális felületű fém sárvédőtől. A csavarokkal felfogatott, öntött, alumíniumból készülő segédváz könnyedén leszerelhető, így utólag is szabadon változtatható a motor megjelenése, illetve formai aránya. A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópok között 230 mm-es távolság mérhető, a villa tehát kellőképpen széles a biztos, kényelmes irányításhoz, és a motor stílusához is passzol.

HONDA CMX500 REBEL – 2022

Hátul 45 mm átmérőjű acélcsövekből összeállított lengővilla adja a felfüggesztés alapját, ehhez kapcsolódnak a rugóstagok, melyek előfeszítése 5 lépésben állítható. A hátsó rugóstagokat nitrogénnel töltötték föl; a lengéscsillapító pedig szilentjeit átformálták, hogy feszesebb legyen a futómű és kiszámíthatóbb a rugózás. A Honda mérnökei a kerekeket illetően sem ismertek kompromisszumot. A csodaszép, öntött alumíniumfelniken 130/90 R16, illetve 150/80 R16 méretű Dunlop abroncsok feszülnek, a hatékony lassítást pedig 296 mm átmérőjű első tárcsafék szavatolja. Az első féknyereg két-, a hátsó egydugattyús, a rendszer működését alapfelszereltségként kínált blokkolásgátló felügyeli. Ez a motorkerékpár arra született, hogy a Honda Eredeti Kiegészítők sorával lehessen személyre és kényelemre szabni. Akár csomagban – Kényelem vagy Poggyász – akár egyenként is is elérhetők az alábbi kiegészítők, amelyek azonnal felszerelhetőek a CMX500 Rebelre.
Comfort-csomag: Hátsó csomagtartó, utas háttámla, szélvédő, állítható fékkar, 12V-os csatlakozó.
Travel-csomag: Jobb oldaltáska (kicsi) és bal oldaltáska (nagy), jobb és bal oldaltáska konzol.

Szöveg és kép: Honda

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes