Kevés más motorkerékpár eredete vezethető vissza egészen a túramotorozás kezdetéig. Amikor Thierry Sabine 1979-ben megszervezte a legelső Párizs–Dakar-ralit, a Yamaha XT500 volt az akkori versenymotor. A kőkemény egyhengeres gép 1979-ben és 1980-ban is megnyerte a világ legnehezebb versenyét – az átütő siker arra inspirálta a Yamaha mérnökeit és tervezőit, hogy 1983-ban kifejlesszék az első Ténéré-t.
A nagy üzemanyagtartállyal, a hosszú rugóutas felfüggesztéssel ellátott kemény vázzal és a robusztus, nagy nyomatékú motorral fémjelzett eredeti XT600 Ténéré a Yamaha történetének egyik legjelentősebb modellje. Nem lehet alábecsülni a túramotorozás fejlődésében betöltött jelentőségét.
Mert nem csak a Rally Raid eseményeket tette elérhetővé minden olyan versenyző számára, aki meg akarja élni az álmát és vállalni a végső kétkerekű kihívást – az első Ténéré volt az első Yamaha, amely a világ felfedezését az új kihívásokat kereső minden motoros számára elérhetővé tette. 40 éves története során a Ténéré folyamatosan fejlődött: az egyhengeres motorból 1989-ben először 750 köbcentiméteres Super Ténéré, majd a 2010-ben bemutatott 1200 köbcentiméteres Super Ténéré kéthengeres lett. 2019-ben a Yamaha ismét teljesen felfrissítette a koncepciót az évtized egyik leginkább várt motorkerékpárjának, a Ténéré 700-nak a bemutatásával.
A Ténéré 700-at a vállalat rendkívül sikeres, 689 köbcentiméteres, nagy nyomatékú CP2 motorja mozgatja. Prémium felfüggesztésű, masszív, új gerincvázzal rendelkezik, amit könnyű karosszéria és agresszív rally stílusú, négy LED-es fényszóró egészít ki – a jármű megmutatja a vásárlóknak, hogyan kell igazi, kalandra termett motorkerékpárt építeni.
A Ténéré 700 egy könnyebb, közepes teherbírású, valódi terepjáró képességgel rendelkező – és megfizethető áron kapható – gép létrehozásával Európa-szerte azonnali sikert aratott, évente mintegy 20 000 jármű értékesítésével. A legkelendőbb kalandmodell új színekben jelentkezik 2022-ben.
Az Icon Blue egy olyan dinamikus új szín, amelyet a gyár versenymotorjai ihlettek; kék karosszériaelemek és kék keréktárcsák teszik jellegzetessé. A Midnight Black visszafogott és hangulatos megjelenést mutat, teljesen fekete karosszériával és fekete keréktárcsákkal. Az európai Yamaha-márkakereskedőkhöz a szállítás 2021 decemberében kezdődik. Az árak régiónként változnak, ezért részletes információért forduljon a Yamaha helyi forgalmazójához.
A Ténéré 700 Rally Edition számos eredeti Yamaha alkatrésszel, többek között Akrapovic slip-on kipufogóval, nagy teherbírású védőlemezzel, LED-es irányjelzőkkel, láncvédővel, hűtővédővel és térdtámaszvédőkkel felszerelve alapfelszereltségként kínálja az exkluzivitást.
2022-ben ez a modell új Heritage White színben lesz kapható, fehér karosszériával, a Yamaha híres piros speed block grafikájával, valamint piros/fekete üléssel és aranyszínű keréktárcsákkal. Az európai Yamaha-márkakereskedőkhöz a szállítás 2021 decemberében kezdődik. Az árak régiónként változnak, ezért részletes információért forduljon a Yamaha helyi forgalmazójához. Csak 54 kW-os teljes teljesítményű változatban kapható.
A Yamaha számos készletet és egyedi eredeti tartozékokat fejlesztett ki, amelyek lehetővé teszik a Ténéré 700 tulajdonosok számára motorkerékpárjuk egyszerű átalakítását a következő kalandhoz. A vásárlók még az új motorkerékpár átvétele előtt megrendelhetik a kiegészítőket és tartozékokat, amelyeket a Yamaha-márkakereskedőnél fel is szereltethetnek. A készletekben szereplő összes termék külön-külön is megvásárolható, és a készletelemek mellett a Ténéré 700 minden verziójának eredeti tartozéklistája alumínium oldaldobozt, fényszóróvédőt, vízálló tanktáskát és Akrapovic kipufogórendszert is tartalmaz.
A Yamaha Adventure ruházati termékcsaládja férfi és női kabátokat és nadrágokat, valamint kapucnis pulóvereket, pólókat, kesztyűket és sok más terméket tartalmaz. A kollekció folyamatosan növekszik, és egész évben bővül új termékekkel.
Szöveg és kép: Yamaha