Minden XSR modellnek megvan a saját felhasználási célja és ideális terepe. Az XSR900 olyan környezetben érzi jól magát, ahol ereje kibontakozhat. Az XSR125 lételeme a város. Az XSR700 pedig e két világ tökéletes ötvözete, mivel agilisan mozog városi terepen, ugyanakkor kiválóan megállja helyét a nyílt és kanyargós utakon is.
Ebben a kategóriában minden motoros megtalálhatja az ideális motorkerékpárt, amellyel azonosulni tud, és amely megfelel saját karakterének.
A Yamaha Faster Sons filozófiája, a legendássá lett retró stílus és a legmodernebb műszaki tartalom, váztervezés és motorfejlesztés ötvözésével biztosítja, hogy a Sport Heritage termékcsalád minden modellje egyedi karakterrel és vonzerővel rendelkezzen – és a Faster Sons közösség tagjai különleges büszkeséget érezzenek, ha motorjukra néznek. Sokoldalúságuk mellett az XSR termékcsalád tagjai még külön testre is szabhatóak. A Yard Built programban készült, több mint 65 egyedileg átépített és számtalan, egyedileg készített motorra visszatekintve, a Yamaha büszke arra, hogy megteremtette a motorosok számára az önkifejezés ezen lehetőségét.
Olyan platform jött létre, ahol az emberek szívüket-lelküket beleadva tervezhetik meg a számukra ideális motort. A teljes felújítástól a kis finomításokig, a Yamaha a személyes stílus és önkifejezés minden formáját támogatja.
A Shinya Kimura 2015-ös koncepciójából született XSR700 a bevezetése után hamarosan az egyik kedvenc modellé vált azon motorosok körében, akik egy lázadó, szórakoztató, ugyanakkor divatos gépet keresnek. A Yamaha klasszikus modelljei által inspirált, tetszetős megjelenés és a nyomatékban gazdag CP-2 motor együtt garancia a felejthetetlen motorozásra. Ami után nehéz letörölni a mosolyt a motoros arcáról.
A múltat tiszteletben tartva, ám a jövőbe tekintve, a Yamaha úgy döntött, hogy az XSR700 meglévő platformját számos módosítással fejleszti tovább, és a következő szintre emeli az új modellt. Természetesen mindvégig szem előtt tartva, hogy a motor semmit se veszítsen sokoldalúságából.
Az új XSR700 a már jól ismert, retró dizájnelemekkel érkezik – retró jellegű felépítés, steppelt ülés, klasszikus kialakítású első és hátsó lámpák. Az új modell tiszteletben tartja a múltat, miközben él a modern technológia – például ABS, LED lámpák és az eddigi leghatékonyabb CP2 motor – kínálta előnyökkel. Mindenben erre a dinamikusan fejlődő szegmensre jellemző, eredeti Faster Sons filozófiát képviseli.
A 2022-es modell színeihez a Yamaha a gazdag múlt egyik ikonikus motorkerékpárjához nyúlt vissza. A nyolcvanas évek elejének híres kétüteműje, az RD350LC ihlette a mostani modell színvilágát, a feltűnő fehér-kék, valamint az elegánsan visszafogottabb fekete-arany kombinációt. A Sport Heritage termékcsalád a világítás terén is megújult, amint az elsőként az új XSR125 modellen láthattuk. A retró küllemű, kerek, LED fényszóróban osztott búra és félköríves helyzetjelző lámpa kapott helyet. A hátsó lámpa is klasszikusan kerek formájú, ugyanakkor a LED-technológia révén kiváló láthatóságot biztosít.
A LED irányjelzők aprók és elegánsak, ugyanakkor jól láthatók. Az új első lámpa közvetlenül a villához csatlakozik, kiemelve az első rész kompaktságát.
A szintén klasszikus küllemű, de modern funkciókkal rendelkező, inverz LCD kijelző a jobb áttekinthetőség és láthatóság érdekében előrébb került. A műszerfal alakja és elhelyezése jól illik az új lámpához, a motor eleje összességében a régi motorok „tekintetét” idézi.
Külseje mellett az XSR700 menettulajdonságaira is méltán lennének büszkék elődei. Ez a motor maga a sokoldalúság. Az XSR700 egy olyan motor, amellyel bárhogy motorozhatsz, ahogy csak szeretnél. A könnyed gurulástól a csapatós, kanyargós utakig, a motor mindenhol elemében van. Egyaránt élvezetes kezdő és tapasztalt motorosok számára, igazi motorosbarát modell. Karaktere tükröződik a felépítésében is. A kétrészes váz, a tank és az ülés kialakítása nagyrészt változatlan maradt, megőrizve az XSR700 jól ismert, könnyű testre szabhatóságát.
Az XSR700 egyre „érettebbé” válik, számos fejlesztés történt mind a teljesítmény, mind a biztonság terén. Az XSR700 is a karakteres, EU5 szabványnak megfelelő, 689 köbcentiméteres CP2 motorral van felszerelve. Az XSR700 vezethetősége tovább finomodott – de a jellegzetes karakterű motor mit sem veszített szórakoztatóságából. Az úttartás és kezelhetőség javítása érdekében az XSR700 új, nagyobb, 298 mm-es első féktárcsákat, átdolgozott első villát és Michelin Road 5 gumiabroncsokat kapott. A teljesen fekete fogantyúk és markolatok mellett a kapcsolók is frissítésen estek át, használatuk még egyszerűbbé vált.
A motoros már menet közben állíthatja az LCD kijelző funkcióit. A hűtő új oldalsó burkolatokat kapott, letisztultabb lett az összkép, és így az indexek is távolabb kerülhettek az elejétől.
Szöveg és kép: Yamaha