A Ducati Streetfighter V4 SP csúcsmodellje számozott sorozatban is az érdeklődők rendelkezésére áll 2022-től. A legendás „SP” (Sport Production) rövidítéssel jelölt motor a legizgalmasabb csupasz kivitelű gép, amely valaha is legördült a Borgo Panigale-i futószalagról.
Egy speciális technikai megoldással tökéletesen ötvözik a „Fight Formula”-t az „SP” specifikációval, és ezzel tovább javult a Streetfighter V4 S teljesítmény-tömeg aránya, amely már így is a kategóriája élén volt. Emellett a motorkerékpár versenypálya használhatósága sem szenvedett csorbát.
A Streetfighter V4 SP speciális fényezéssel, és a Superleggera V4-ből származó prémium felszereltséggel rendelkezik. Könnyű, 196 kg menetkész állapotban, így pont 3 kg-mal nyom kevesebbet a mérlegen, mint a Streetfighter V4 S. A lenyűgöző „Winter Test” fényezést a Ducati központi stílus irodája tervezte a MotoGP és SBK bajnokságok szezon előtti tesztjein használt Ducati Corse motorkerékpárok fényezése alapján. A burkolat matt fekete színe a felniken is megjelenik, és a szárnyak matt karbon mintázatával kombinálva kiváló kontrasztot teremt az élénkvörös árnyalatokkal, és a szálcsiszolt alumíniumból készült tankkal. Az újonc néhány szép részlettel rendelkezik még, ilyen például a számozás a kormányon, és az olasz zászló a karbon szárnyakon.
A Streetfighter V4 SP karbon felniken gördül, öt küllős kialakítással, ezek az alkatrészek 1,4 kg-mal könnyebbek, mint a Streetfighter V4 S-re alapfelszereltségként felszerelt kovácsolt alumínium felnik. Elöl 26%-kal, hátul 46%-kal csökkent a tömegtehetetlenség, ami sokkal mozgékonyabbá és irányíthatóbbá teszi a motorkerékpárt irányváltáskor. Az első keréken exkluzív Brembo Stylema R féknyergek biztosítják a kivételes fékerőt, és lélegzetelállító fékteljesítményt garantálnak még intenzív versenypályás használat esetén is. Az új motorkerékpárt Öhlins Smart EC 2.0 futóművel szerelték, ami egy „esemény alapú” rendszer, képes a versenyző vezetési stílusától függően változtatni a lengéscsillapítás beállításait. A dupla szárnyakkal együtt nagyobb magabiztosságot ad a vezetőnek, és jobb teljesítményt biztosít sportos használat esetén.
A dobogó szív egy 1103 cm3-es Desmosedici Stradale blokk 208 LE-vel, 123 Nm-es nyomatékkal 9500 fordulatnál. Természetesen az Euro 5 szabvány előírás teljesítésével. A Streetfighter V4 SP-ben a Desmosedici Stradale, az STM-EVO SBK szárazkuplunggal kombinálva finomabb visszaváltást garantál még a legagresszívebb visszakapcsolások esetén is, és simábban reagál, amikor a vezető elveszi a gázt. Ennek az egyedülálló motorkerékpárnak a felszereltségét az állítható CNC-mart alumínium lábtartók, a karbonból készült első sárvédő, a lítium-ion akkumulátor, valamint számos olyan kiegészítő gazdagítja, amelyek alkalmasak egy-egy „Track Days” bevetésre. Technikai felszereltségének köszönhetően a Streetfighter V4 SP ideális társ minden amatőr számára, aki pucér bringával szeretné uralni a versenypályát.
A fékteljesítmény kimagasló, a motor könnyebben kanyarodik és gyorsabban pörög fel, amit a nagy sebességnél tapasztalható stabilitás tesz még élvezhetőbbé. A Streetfighter V4 SP együlésesként kerül a boltokba 2022 januárjában.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati