Hatalmas sikert könyvelhetett el a vadonatúj Honda HR-V e:HEV kompakt szabadidő-autó, a Honda NT1100 túramotor, a Honda ADV350 túrarobogó és a Honda EU32i generátor, ugyanis mind a négy terméket Product Design 2022 díjjal ismerte el a Red Dot Award döntőbizottsága. A győztesek kimagasló tervezési színvonalukkal és innovatív konstrukciójukkal hódították el a kitüntetéseket, – a márka történetében először – minden termékkategóriában kitüntetést szerezve a Hondának.
A HR-V esetében a kortárs, zavaró elemektől mentes, elegáns stílus nyűgözte le a zsűrit – ez az irányzat, illetve formanyelv már az elmúlt években is számos rangos díjat hozott a nagy múltú japán vállalatnak. Tavaly például a Jazz e:HEV, a Jazz Crosstar e:HEV és a Forza 750 maxirobogó diadalmaskodott a Red Dot Product Design kategóriában, a Honda e pedig a Best of the Best, azaz a Legjobbak legjobbjának járó érmet szerezte meg.
Mindemellett a CBR1000RR-R Fireblade SP szupersportgép is díjat kapott 2021-ben, méghozzá első Honda motorkerékpárként.
A Red Dot díj az egyik legrangosabb nemzetközi elismerés, amit kiváló terméktervezésért ítélnek oda. A nemzetközi zsűri 50 szakembert tömörít, akik tesztelik és értékelik a benevezett tárgyakat, majd összegzik, illetve megvitatják tapasztalataikat a tervezésre és az innovációra vonatkozóan. Az elbírálás módját minden évben átgondolják, és a legújabb technikai, társadalmi, gazdasági, valamint környezetvédelmi viszonyokhoz igazítják.
– Nagyon boldogok vagyunk, hiszen autóink, motorjaink és kisgépeink is kivívták a zsűri elismerését. A Honda történetében először minden Red Dot Design Awards-kategóriában győzedelmeskedtek a márka fejlesztései – mondta el Toshinobu Minami, a Honda R&D Co. Ltd. ügyvezető igazgatója. – Ez újabb tanúbizonysága annak, hogy termékeivel, ötleteivel és műszaki megoldásaival egyaránt az emberiséget igyekszik szolgálni a Honda, és továbbra is ez a vezérelv meghatározza vállalatunk működését. Innovatív hozzáállásunk természetesen a jövőben sem változik majd, továbbra is azon dolgozunk, hogy formabontó és szórakoztató fejlesztésekkel tegyük jobbá az emberek életét – zárta sorait.
A 2021 októberében bemutatott NT1100 érkezésével kétségtelenül új korszak kezdődött a motorkerékpárok világában. Ez a kényelmes, fürge, és ami még fontosabb, elképesztően szórakoztató modell a Honda páratlanul gazdag túramotor-építői tapasztalatát kihasználva született meg, s nemcsak a régi motorosokat nyűgözi le, hanem az új nemzedék tagjait is, hiszen a hagyományos értékek mellett roppant látványos, kalandmotoros megjelenésre lehet büszke.
Formatervét a Honda római kutatási és fejlesztési központjában vetették papírra, méghozzá az a Maurizio Carbonara, aki a CRF1100L Africa Twint és az X-ADV-t megálmodta, valamint a „proaktív kényelem” irányelvet megfogalmazta. A letisztult, elegáns formavilág – a megemelt, egyszersmind meredekebb vonalaknak köszönhetően – könnyedebb benyomást kelt, ilyen formán a motorozási élmény még magasabb szintjét sugallja a túraorientált típust kereső vásárlóknak.
A Honda másik díjnyertese, az ADV350 túrarobogó a 2017-ben bemutatott, kétkerekű SUV-ként aposztrofált X-ADV 750 testvére, így azonos értékekkel dicsekedhet: terepes megjelenés, szögletes, sok felületből építkező formavilág, nagy szabad hasmagasság és robogókra jellemző, kimagasló használati érték.
Küldetését az ún. New Urban Adventure, azaz Új városi kaland jelmondat írja le legérzékletesebben, egyértelműen jelezve a közönségnek, hogy ez az egyedi megjelenésű, középkategóriás robogó teljesen új élményt nyújt. Ebben nagy szerepet játszik a kategóriában egyedülálló, masszív futómű, ami a legrosszabb minőségű útburkolaton is kiváló menetkomfortot szavatol.
Szöveg és kép: Honda