Probiker motoros cipő – teszt

Állandó utasom meglehetősen érzékeny a kényelemre. Ennek folyamatosan hangot is ad, legyen szó ülés pozícióról, lábtartó remegésről vagy szélörvényekről a sisak körül. Ezen tulajdonságát jól ismerve, gondoltam veszek egy olyan cipőt motorozáshoz, amelyikből ő már a másodikat használta, és minden szempontból elégedett volt vele. A csizmám amúgy is tönkre ment, a talpa keresztben eltört, így a vízhatlansága alulról teljesen megszűnt.

Akkoriban ER6F-fel motoroztunk, kíváncsi voltam vezetőként milyen lehet magas szárú cipőben vezetni, vajon mennyivel jobb, mint a bőrből készült, hagyományos csizmák? A használati tapasztalatok több éves viseletből álltak össze, hogy ne érjen az a vád, hogy csak kétszer felvettem, és úgy írok valamit.

Probiker cipő



Ami mellette szólt a már említett családon belüli tapasztalatokon kívül, hogy az ára igazán baráti volt. Ennél csak drágább cipők voltak (vannak) a piacon, és egy saját márkás termék (Louis) ára a nagy nevű vetélytársak akciós árai alatt van mindig. Ami az első „betörési” időszakban feltűnt, hogy a fűzős rész miatt a lábat jobban tartja, mint a cipzáras, régi, kinyúlt csizmám. Ez a pedálok kezelése során volt furcsa eleinte, de hozzá lehet szokni. Amúgy sokkal könnyebb viselet, mint egy hagyományos, hasonló szár hosszúságú túra csizma.

Probiker cipő

Telt az idő, beleszaladt néhány ezer kilométer a „cipőbe“, és egész jól tartotta magát, belül nem szakadt ki a bélés, a talp részen a betét nem rojtosodott ki, tehát jól bírta a „kiképzést“. Aztán egy esős napon úgy döntöttem, nem veszem fel az eső ruhához tartozó vízhatlan csizmát, mert éppen csak szemerkélt, és eddig ilyen időben sosem ázott be. Az elméletem aztán néhány kilométer után megbukott, mert a bal lábfejemen éreztem a kellemesen hűvös érzést, amit egy tapasztalt motoros bármikor felismer. Igen, a cipő beázott.

Probiker cipő

A szezonnak amúgy is a vége felé jártam, úgy döntöttem eltesszük jövőre, de előtte tisztességesen letakarítjuk, mert nem hittem, hogy komolyabb gond lenne egy kis beázástól. Arra gondoltam, hogy a talp és a felső rész között engedett el a ragasztás, de csak jobban megnézve láttam, hogy a váltó megerősítés mögötti lábfej rész belső oldalán a felső rész törésben az anyag fáradás jeleit mutatta. Konkrétan a felső fedő réteg műbőr anyagából hiányzott egy kis rész.

Probiker cipő

Aztán jobban megnéztem a talp részt is, hiszen áztam én már onnan is, ki kellett zárnom ezt a lehetőséget is. Megrökönyödve vettem tudomásul, hogy a talp málik. Apró darabok válnak le a gumiból, és minél tovább radíroztam, annál több hullott le. A jobb oldalin semmi ilyen elváltozás nem volt. Boldog nem voltam, de nyilvánvalóvá vált, hogy a következő szezont már egy másik cipőben kell kezdjem. A három szezon alatt annyira hozzászoktam a cipőhöz, hogy már nem vágytam vissza a csizmába.

Probiker cipő

Praktikuma abszolút meggyőzött, a fel- és levétel egyszerűsége és a fűző, valamint a tépőzáras felső átfedés kitűnő megoldás. A cipőfűző nem rojtosodott ki, a tépőzár nem engedett el a használat során. Viseletére egyetlen negatívumot tudok mondani, a magas szár a hátsó részen is jól tart, ezért a motorról leszállva a séta nem lesz olyan kényelmes, mint egy modern, a sarok résznél alacsonyabbra szabott boka cipőben.

Probiker cipő

Nem utolsó sorban, a cipő megfelel az EN 13634:2017 motoros cipőkkel szemben támasztott követelményeket összefoglaló szabvány előírásainak. Az ebben foglalt előírások a boka védelmét előírják, így a külső és belső részen is betét van ezen a részen a cipőben. Ettől kicsit merevebb ezen a tájon, de a viselés komfortját számomra nem befolyásolta.

Probiker cipő

Aki meg tud barátkozni ezekkel a sajátosságokkal, az ár-érték arányban egy jól használható, magas szárú motoros cipővel bővítheti felszerelését.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes