APRILIA SR GT

Az Aprilia SR GT egy vadonatúj koncepció a kompakt GT robogók világában, valójában az Aprilia első „városi kaland” robogója, amelyet arra terveztek, hogy a mindennapi városi motorozásba újra vidámságot varázsoljon, de akár nagyobb távolságok megtétele során, és rosszabb utakon is ideális társ legyen minden helyzetben.

Az Aprilia SR GT sokoldalúsága azonnal kirajzolódik a stílus részleteiből, erős utalásokkal az Aprilia sportmotorok versenykarakterére és az off-road világra is. Oldalt karcsúsított karosszériával, feszes, dinamikus vonalakkal emeli a sportos jelleget. A központi alagút az első és a hátsó rész összekötésére szolgál, így az SR GT motorkerékpár megjelenésében fontos szerepet kap.

Aprilia SR GT


Ehhez járul még a rendszámtábla rögzítés, amely a hátsó kerékhez közel, lent került elhelyezésre, hogy karcsúbb farokrész maradjon fent. A dizájnba tökéletesen integrált utasfogantyúk és az irányjelzőkkel kiegészített teljes LED-es hátsó lámpacsoport tovább erősíti a megjelenést. A vezetési pozíciója esik annyira hátra a kormánytól, mint egy hagyományos kompakt GT robogónál, ezért „aktívabb” vezetési testtartást kell felvenni menet közben. A vezető azonban felvehet más üléspozíciót is, ha a lábát előre nyújtja, lazább stílusban utazhat hosszú távon.

Aprilia SR GT

Elöl a Noale sportmotorokra jellemző, teljes LED-es háromelemes lámpacsoport foglalja el a központi helyet, az első idom oldalain lévő dupla burkolat a versenypályát, míg a keréktől távolra került fejidom a szélvédővel a gyártó terepmotorjaira emlékeztet. A széles, csupasz kormány különösen alacsony sebességű manőverezéskor városi forgalomban segíti a vezetőt, de a kialakítása a présöntött alumínium emelővel, az Aprilia logóval és az ergonomikus kormánykapcsolókkal egyértelműen a motorkerékpárokat idézi. A műszerek digitálisak, a nagyméretű LCD-kijelző minden járműadatot, valamint az utazási információk széles skáláját megjeleníti, mely a bal oldali vezérlőblokkon található MODE gombbal vezérelhető.

Aprilia SR GT

Az APRILIA MIA alkalmazással egy okostelefon és Bluetooth kapcsolat segítségével a bejövő hívásokról és üzenetekről is értesítéseket jelenít meg, valamint lehetővé teszi a híváskezelést, hangutasítások használatát hívások kezdeményezésére vagy zene lejátszásra. Az acélcsövekből készült kettős bölcsőváz egy új koncepció, amely rendkívüli merevséget biztosít, és egyértelmű előnyökkel jár az irányíthatóság és vezetési érzés tekintetében. Emellett jelentős súlymegtakarítást kombinál a legújabb gyártási technikákkal, hogy minden kilométer élvezet legyen. A vázhoz új, hosszú csillapítási úttal rendelkező felfüggesztést illesztettek.

Aprilia SR GT

Az első Showa villa 33 mm-es szárakkal és 122 mm-es rugózással, 22%-kal nagyobb, míg a hátsó részen két, szintén Showa lengéscsillapító, öt pozícióban állítható előfeszítéssel 102 mm-es rugózással 7%-kal több a versenytársnál. Ez a különleges konfiguráció növeli az irányíthatóságot, a kényelmet és a biztonságot. A mindössze 144 kg-os saját tömegével (148 kg a 200-as változatnál) és könnyűfém felnikkel – elöl 14”, hátul 13”-os – széles abroncsokkal (110/80 és 130/70), az Aprilia SR GT kiváló agilitást és irányíthatóságot garantál.

Aprilia SR GT

A fékrendszer egy 260 mm-es első tárcsát kapott, hátra 220 mm-es tárcsa került, az SR GT 125 kombinált fékrendszerrel érkezik, míg az SR GT 200 egycsatornás ABS blokkolásgátlóval, amelyet az Aprilia és a Bosch közösen fejlesztett ki. Az elektronikus fékvezérlő rendszer megakadályozza, hogy az első kerék blokkoljon erős fékezés esetén, vagy gyenge tapadású felületeken. Az Aprilia SR GT a 175 mm-es hasmagasságával is kitűnik, ami soha nem látott érték a hagyományos kompakt GT robogóknál. Az enyhén gömbölyű futófelületű „terep” gumiabroncsok rendkívül rugalmassá és bármilyen felhasználási módhoz alkalmazkodóvá teszik az Aprilia SR GT-t.

Aprilia SR GT

A városban megállíthatatlanul halad át az olyan akadályok, mint a macskaköves szakaszok, villamosvonalak, aknafedelek, kátyúk és egyenetlen aszfalt, de készen áll az aszfaltot is elhagyva vinni célja felé utasát. A nagy távolságok megtétele nem probléma, köszönhetően a 9 literes üzemanyag tartálynak, ami nagyjából 350 km-es hatótávot jelent. A 25 literes ülés alatti rekeszben egy nyitott bukósisak elfér, a további kiegészítők között található tágas, 33 literes alumínium felső doboz is. Az Aprilia SR GT motorteljesítményével és hatékonyságával a kompakt GT robogók szegmensében is nyomot hagy. Az i-get családhoz tartozó, modern Euro 5 jóváhagyással rendelkező blokk elektronikus befecskendezéssel, négy szeleppel és folyadékhűtéssel a Piaggio Group robogómotorokkal foglalkozó kutatás-fejlesztési központjának szülöttje.

Aprilia SR GT

A 125 köbcentiméteres i-get egyhengeres erőforrás 8750-es fordulatszámon 11 kW-os (15 lóerő) maximális teljesítménnyel és 6500-as fordulaton 12 Nm-es nyomatékkal hozza lendületbe a járművet. Az Aprilia SR GT 200 vadonatúj, 174 köbcentis egyhengeres motorja 13 kW (17,7 lóerő) teljesítményt 8500 ford./percnél és 16,5 Nm nyomatékot 7000 ford./percnél ad le. Abszolút referenciaértékek, amelyek rugalmasságot, megfelelő gyorsulást és sima futást biztosítanak minden körülmények között. Az új 200 köbcentiméteres motor Nikasil bevonatú alumínium hengerrel, új dugattyúval, frissített égéstér geometriával és új hengerfejjel rendelkezik, amely hozzájárul az égési hatékonyság optimalizálásához. A jobb motorteljesítmény hatékonyabb hőelvezetést is igényel, a nagyobb tengelykapcsolóval kiegészített CVT sebességváltón módosítottak, hogy megfeleljen a motor új teljesítménygörbéjének.

Aprilia SR GT

Az Aprilia SR GT termékcsalád minden modellje fel van szerelve a RISS (Regulator Inverter Start & Stop System) néven ismert Start & Stop rendszerrel. A rendszer megszünteti a hagyományos önindítót, amelyet közvetlenül a főtengelyre szerelt kefe nélküli elektromos berendezés vált fel. Számos előnye van, halkabb indítás, nagyobb megbízhatóság, valamint alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás. A Start & Stop rendszer a robogó megállása után 1-5 másodperccel automatikusan leállítja a motort (attól függően, hogy a motor elérte-e a megfelelő üzemi hőmérsékletét vagy sem). A gázkar enyhe elforgatása elegendő ahhoz, hogy a motor azonnal újra induljon, teljes csendben, mivel nincs hagyományos indító. Mindez olyan motorokat jelent, amelyek üzemanyag-fogyasztásukban rendkívül takarékosak, és a WMTC mérés alapján 40 km/l (2,5 liter/ 100 km) az SR GT 125 és 38,5 km/l (2,6 liter/100 km) az SR GT 200 esetében.

Aprilia SR GT

A klasszikus változat mellett az Aprilia SR GT sport verziót is kínál, amely durvább, sport orientáltabb grafikával és felületekkel büszkélkedhet. Az Aprilia SR GT három színben jelenik meg: fekete (Aprilia Black), szürke (Street Grey) és kék (Infinity Blue), mindegyik ezüstszürke lábtartókkal, oldalakkal és utasfogantyúkkal párosítva. A kerekek feketék, a nyereg fekete szürke varrással. A Sport változat még közelebb áll az Aprilia sportmotorok tipikus szín összeállításához, arany (Street Gold), szürke (Iridium Grey) és vörös (Red Raceway) matt árnyalatot kínálnak, melyeket pirosra festett kerekekkel és kétszínű fekete-szürke nyereggel kombinálnak piros varrással. Az ezüstszürke lábtartókon Aprilia felirat látható, míg a központi alagút és az oldalak matt feketék.

Aprilia SR GT

A pajzs oldalán egy nagy „a” látható az Aprilia szimbóluma. A kiegészítők terén is széles a választék, 32 literes felső doboz is, az üléssel azonos színű és anyagú háttámla azonban külön kapható, csakúgy, mint a praktikus belső táska, a felső doboz formájához igazodva. A már említett 33 literes alumínium felső dobozt azoknak ajánlják, akik szeretnék, hogy SR GT-jük hosszabb utakra is alkalmas legyen. Tágas és ellenálló, hermetikus tömítéssel rendelkezik, amely megakadályozza a víz vagy por bejutását még szélsőséges körülmények között is. Belső táska ehhez is külön kapható. Rendelhető nagyobb és jobban védő szélvédő kézvédőkkel, ütésálló plexiből készül, így biztosítja a legjobb védelmet. A matt fekete bukócsövek kiemelik a jármű sportos vonalait, és megóvják a sérülésektől.

Aprilia SR GT

Ezekre LED-es ködlámpák tartozékként kaphatók, és tökéletesen illeszkednek a járműhöz. Lopás elleni védelemként egy mechanikus ülés/kormány lopásgátló, egy elektronikus lopásgátló rendszert kínálnak. Az Aprilia Mia alkalmazáshoz kapcsolódóan okostelefon tartókonzol is választható, de bel- és kültéri ponyvák is választhatók a katalógusból.

Szöveg: Buny

Kép: Aprilia

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes