Honda NC750X – 2023

Összességében nézve az NC750X a különféle motorkerékpár-kategóriák legjobb tulajdonságait gyűjti össze, s nyújtja át a vásárló részére egyetlen kiváló minőségű gépbe sűrítve. Ez teszi alkalmassá az NC750X-et, hogy egy igazi mindeneshez méltóan bármilyen feladatkörben helytálljon, beleértve az ingázást, a túrázást és az egyszerű örömmotorozást is.

A 2023-as modellévű NC750X a következő színválasztékban lesz kapható: matt kék metál (Matt Jeans Blue Metallic), ezüst díszítéssel, sötét szürke (Pearl Deep Mud Grey), ezüst díszítéssel, vörös (Candy Chromosphere Red), ezüst díszítéssel és matt fekete metál (Matt Ballistic Black Metallic) új fekete díszítéssel.

2023 HONDA NC750X


Az NC750X folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres motorja átütő erővel nyűgözi le pilótáját az alsó és középső fordulatszám-tartományban. Viszonylag hosszú löketének, különleges formájú égéstereinek és nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengelyének köszönhetően már egészen alacsony fordulaton jelentős nyomatékot szabadít a hátsó kerékre, s mivel valamelyest előredöntötték a Honda szakemberei, még alacsonyabbra került a tömegközéppont. A – 6750 f./percnél jelentkező – csúcsteljesítmény 58.62 LE, a legnagyobb forgatónyomaték 69 Nm (4750 f./percnél). A furat 77, a löket 80 mm, a sűrítési arány: 10,7:1. Az eredmény pedig: 30 km/óráról gyorsítva az NC750X 1,7 másodperc alatt tesz meg 20, illetve 3,2 mp alatt 50 métert. Hogy a fogyasztás csökkenhessen, hosszabb 4., 5. és 6. fokozatot építettek be, így 60 km/óránál percenként 2500-at forog a főtengely. A modell 35 kW-os változatban elérhető, így az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is kihasználhatják az NC750X képességeit. Amennyiben a motor vásárlását követően megszerzik a korlátlan vezetői engedélyt, a fojtószelepház cseréjével és az ECU átprogramozásával bármikor kivehetik a „fojtást” a Honda márkaszervizek.

2023 HONDA NC750X

A magas fordulatszámon is kifinomult járáskultúrát két kiegyensúlyozó-tengely biztosítja, míg a jellegzetes, pulzáló hang a 270˚-os főtengely-elékelésnek és a szokatlan gyújtássorrendnek tudható be. A furat 77, a löket 80 mm. A hatékonyságnövelés, a megbízhatóság és a súlycsökkentés jegyében bizonyos alkatrészek több feladatot is végeznek: a vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyút is hajtja, a kiegyensúlyozó-tengelyek pedig az olajpumpát is forgatják. Az alkatrészek ilyen módon történő minimalizálásával a motor könnyű, hatékony és megbízható marad. A hatfokozatú váltóhoz rendelt nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (ti. csúszókuplung) alkalmazásával 20%-kal csökkent a kuplungkar behúzásához szükséges erő, és gyors visszakapcsolásoknál sem kell a hátsó kerék blokkolásától tartania a pilótának. A pehelysúlyú, ötszögletű kipufogódob kisebb, mint az elődmodellen, a két kamrát pedig furatokkal ellátott cső köti össze, ami a záró-, ún. rezonátorkamrával együttműködve jellegzetesen pulzáló, mélyebb hangot kölcsönöz a gépnek.

2023 HONDA NC750X

Mindezt kétrétegű, beépített katalizátorral toldották meg, tovább mérsékelve a károsanyag-kibocsátást. Az NC750X emissziója megfelel az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak és fogyasztása is lenyűgöző, csupán 3,53 l/100 km (WMTC szabvány szerint). Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul, ezt bizonyítja, hogy a 14,1 literes, ülés alatti üzemanyagtartály tartalmával közel 400 kilométer tehető meg. Hogy minden helyzetben ideális legyen a működés, elektronikus gázmarkolat és három menetüzemmód áll a pilóta rendelkezésére, ezek közül a bal oldali kapcsolókonzollal vagy a TFT-műszeregységen választhat. SPORT programra kapcsolva agresszív a teljesítményleadás és a motorfék, alacsony szinten avatkozik be a HSTC, a DCT pedig 4. üzemmódban teszi a dolgát. ESŐ (RAIN) üzemmódnál óvatos teljesítményleadás és motorfék jellemzi a motorkarakterisztikát, míg a HSTC a legmagasabb, a DCT 1. üzemmódra vált. ÁLTALÁNOS (STANDARD) állásban középszintre áll be a teljesítményleadás, a motorfék és a HSTC, a DCT pedig a 2. fokozatban működik. FELHASZNÁLÓ (USER) beállításnál a pilóta maga határozhatja meg, hogy alacsony, közepes vagy magas szintű legyen a teljesítményleadás, a motorfék és a HSTC, sőt arról is dönthet, hogy a négy DCT-üzemmód közül legyen aktív.

2023 HONDA NC750X

Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) a hagyományos és a DCT váltóval felszerelt NC750X-hez egyaránt alapfelszereltségként jár. A rendszer sokkal finomabban kalibrálható, ugyanis elektronikus gázmarkolatot kapott a modell, és immáron kettő helyett három üzemmód közül választhat a pilóta.

  1. szint: minimális kipörgést enged a hátsó keréknek (pl. murván vagy sárban), méghozzá kevesebbet, mint az elődmodellnél.
  2. szint: ez az alapbeállítás. Fokozza a tapadást, ezáltal magabiztossá teszi a pilótát átlagos időjárási és útviszonyok közepette.
  3. szint: maximális tapadást garantál csúszós útfelületen.A HSTC természetesen ki is kapcsolható.

A DCT-t 2010-ben, a VFR1200F motorjához társítva ismerhette meg a bukósisakos közönség, és így, 10 év elteltével bátran állíthatjuk, hogy világszerte közkedvelté vált. Bemutatkozása óta 140 ezer DCT-vel felszerelt motorkerékpárt adott el a Honda Európában, tavaly például az NC750X-vásárlók 52 %-a döntött a Honda ultramodern erőátviteli rendszere mellett. Mivel a DCT egy szempillantás alatt, rángatás nélkül kapcsolja a fokozatokat, nem meglepő, hogy pár perc alatt megszokják a tulajdonosok.

2023 HONDA NC750X

A DCT két tengelykapcsolóra épül, az egyik az 1., 3. és 5. fokozatokért felel, a másik pedig a 2., a 4. és a 6. fokozatért. Hogy a rendszer ne foglaljon nagy helyet, az egyik fogaskerékcsoport tengelye a másikén belül kapott helyet. A szerkezet másik érdekessége, hogy a kuplungokat külön elektrohidraulikus körök vezérlik, így a lehető legprecízebben szabályozható a működés. A rendszer azért gyors, mert a következő fokozatot mindig „előkészíti” a váltó, s azonnal kapcsolja, ha a pilóta vagy a vezérlőelektronika kiadja az utasítást. Ilyenkor az elsődleges kuplung oldásával egy időben kapcsolódik a másodlagos tengelykapcsoló, ennek köszönhetőek a szélsebes, rángatás nélküli váltások. A DCT egyik legnagyobb előnye, hogy tulajdonképpen a teljesítményleadás megszakítása nélkül kapcsol, alig befolyásolja tehát a hátsó kerék forgását, a motor pedig éppoly közvetlennek és kifinomultnak érződhet, mint a hagyományos váltóval felszerelt gépek. Mindemellett tartósabb is a klasszikus, lábbal kapcsolható szerkezeteknél, hiszen a felhasználó nem tud félreváltani és a kuplungtárcsák „megégetésére” sincs lehetősége.

2023 HONDA NC750X

Ráadásul a DCT-vel sokkal kevésbé fárasztó a városi motorozás, túrázás közben pedig több figyelem jut a tájra. A kormányon elhelyezett gombokkal kézzel is kapcsolható a DCT váltó (MT üzemmód), de természetesen automatikus üzemmódban nyújtja a legnagyobb élményt. Ilyenkor négy karakterisztika közül választhat a pilóta: 1. szinten nagyon lágy a teljesítmény (RAIN beállításhoz rendelve), 2. szinten magasabb fordulaton vált a rendszer (STANDARD-hoz), 3. szinten teljesítményorientált a működés (SPORT-hoz). Ha felhasználó üzemmódban közlekedik a vezető, maga dönthet a karakterisztikáról, illetve arról, hogy mennyire legyen agresszív a teljesítményleadás (STANDARD-tól SPORT-ig).
Az NC750X DCT váltójának működését Adaptív Kuplungszabályozó (Adaptive Clutch Capability Control) segíti, alkalmazásával lehetővé vált az átvitt nyomaték mértékének szabályozása. Ez természetesebb érzetet nyújt a gázadásoknál és -elvételeknél, egyszersmind kifinomultabbá teszi a gázreakciókat. Az NC750X formavilága minimalista, modern hála az átrajzolt és vékonyabbá tett alsó és a felső burkolatnak, az izmos üzemanyagtartálynak, a LED fényszóróknak, a fejidomot pedig amit látványos nappali menetfénnyel varázsolták még szebbé és egyedibbé.

2023 HONDA NC750X

Utóbbin hatékony szél-, illetve időjárás-védelmet nyújtó plexi van, így nagyobb kényelemben róhatja tehát a kilométereket a karcsú, komfortos nyeregben helyet foglaló pilóta és utasa. A hagyományos konstrukcióval ellentétben az NC750X üzemanyagtartálya az ülés alá költözött, helyét pedig jókora tárolórekesz vette át, melynek űrtartalma 23 liter. E megfontolt és gondos kialakításnak köszönhetően napellenzős, kalandmotoros sisak is könnyedén elfér, sőt a tárolórekesz bal felső sarkában beépítésre került egy USB töltőaljzat, hogy menet közben lehessen tölteni a telefont. A könnyű kezelhetőség érdekében a színes folyadékkristályos (LCD) kijelző egyebek mellett a menetüzemmód kiválasztására is lehetőséget biztosít, az utasításokat a kormány bal oldalán elhelyezett gombbal adhatja ki a vezető.

2023 HONDA NC750X

A nagyobb menetbiztonság érdekében ezentúl az Automatikus Vészvillogó (ESS) szériatartozék. A funkció 53 km/óra felett aktiválódik, s akkor kezd – a többi közlekedő figyelmeztetése végett – szabályos időközönként fel-le kapcsolgatni az izzókat, ha legalább 6,0 m/s2-es lassulást érzékel. Bekapcsolt ABS, valamint nedves útburkolat esetén a határérték jóval alacsonyabb, mindössze 2,5 m/s2. A Honda Ignition Security System (HISS) névre keresztelt indításgátló részeként laponmart slusszkulccsal vehetik át NC750X-üket a vásárlók. Ennek fejében speciális ID-chipet helyeztek a mérnökök, ami a motor indításához szükséges kódot hordozza. Ha ez nem stimmel, a motorvezérlő egység (ECU) nem engedi életre kelteni az erőforrást.
Az NC750X váza változó vastagságú, tömegű és szakítószilárdságú acélcsövekből összeállított szerkezet egyszerre erős és könnyű. A 27˚-os villaszöghöz 110 mm utánfutás és 1535 mm tengelytáv társul (DCT-vel felszerelt változat: 1535 mm), a 214 kg-os menetkész tömeg (DCT-vel felszerelt változat: 224 kg) pedig 48/52 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen.

2023 HONDA NC750X

Kisebb termetű pilóták örülhettek a korábbi fejlesztésnél: az ülőlap talajhoz viszonyított távolsága – az első rugóút csökkenése okán – csak 800 mm. Ezzel együtt megmaradt a kalandmotoros üléspozíció, így kis tempónál is magabiztosan, kiegyensúlyozottan irányítható a modell, különösképp, hogy a súlypont a lehető legalacsonyabbra került, a kormány pedig igen széles tartományban forgatható. Az első villát Showa Dual Bending Valves teleszkópok alkotják, rugóútjuk 120 mm, csúszószáraik átmérője 41 mm. A hatékonyabb működést és a jobb menetkomfortot szem előtt tartva a húzó- és a nyomófokozati csillapítás mértékét egyaránt optimalizálták a mérnökök, azt is elérve, hogy mindig a csúszószár sebességének megfelelő nyomás alakuljon ki, beleértve az alsó sebességtartományt is. A központi hátsó rugóstag állítható rugó-előfeszítéssel és 120 mm-es rugóúttal segíti az előrejutást, s nem közvetlenül az alumínium lengőkaron támaszkodik, hanem Pro-Link himbarendszeren. Ez kis összenyomódásnál, lassan vett bukkanókon is kifinomult csillapítást garantál és a precíz irányításban is oroszlánszerepet játszik. A 320 mm-es, hullámos peremű első tárcsa és a kétdugattyús nyereg kiemelkedő, mégis finoman adagolható fékerőt biztosít, munkáját 240 mm-es, szintén hullámos peremű hátsó tárcsa és egydugattyús hátsó féknyereg segíti. Mivel a kerekek forgási sebességét kis tömegű, kétkörös ABS figyeli, csúszós, nedves talajon is hatékonyan és biztonságosan lassíthat a vezető. Az öntött, 17″-os átmérőjű alumíniumfelnik elöl 3,5”, hátul 4,5” szélesek, az abroncsok mérete 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17.

2023 HONDA NC750X

A kovácsolt alumíniumból készülő, L-alakú szelepek jelentősen megkönnyítik az abroncsnyomás mérését és beállítását.
Az NC750X-hez a Honda Eredeti kiegészítők széles választékát kínálja a gyártó, amelyek egyenként vagy csomagban kaphatók.
A URBAN-csomagot az NC750X mindennapi ingázási képességének fokozására fejlesztették ki, és a következőket tartalmazza: Hátsó csomagtartó, 50 literes hátsó doboz háttámlával, 25 literes belső táska az 50 literes hátsó dobozhoz, hátsó doboz alumínium panel, egykulcsos zárbetét.
A TRAVEL-csomag növeli az NC750X szállítókapacitását, és a következő tartozékokat tartalmazza: Oldaldoboz tartóval (jobb 32L, bal 33L), oldaldobozhoz tartozó belső táskák, egykulcsos zár, alumínium panelek az oldaldobozokhoz, USB töltő.

2023 HONDA NC750X

Az ADVENTURE-csomag extra kalandvágyat kölcsönöz az NC750X-nek, és fokozza a közúti jelenlétet: Első oldalsó bukócső, első LED ködfényszóró beszerelő vezetékkészlettel.
A COMFORT-csomag az utazás minőségének további javítására tervezték, és a következőket tartalmazza: Magas szélvédő, láb légterelő szett, markolatfűtés, középállvány.
A következő tartozékok is elérhetőek : Hátsó doboz háttámla, 38 literes vagy 50 literes hátsó doboz, hátsó doboz zár, hátsó doboz belső táska (38L vagy 50L), U-zár.

Szöveg és kép: Honda

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes