A legfiatalabbaknak szánt az Enduro és a SuperMotard motorkerékpárok gyártásában szerzett sokéves tapasztalat után az olasz cég úgy döntött, hogy új koncepcióval jelentkezik a milánói szakkiállítás alkalmából. Az X-RUDE Valsassinában készülő kis crossover. Honnan jött az ötlet? Egy tanulmányból, amit a marketingesek a VENT Design Laboratory-val közösen végeztek, hogy a nagy közönség számára egy olyan terméket hozzanak létre, amely kielégítheti a 16 éves fiatalok vágyait.
A célközönség az ilyen lökettérfogatú motorkerékpárok esetében a kevésbé fiatalok köreit is megcélozza, akik egyre inkább hajlanak arra, hogy felnőttként kóstoljanak bele a motoros két kerekűek adta lehetőségekbe.
A mai piaci trend határozottan a crossover szegmens felé orientálódik, vagyis olyan motorkerékpárokra, amelyek szélesebb körű felhasználást engednek, mind a városi forgalomban, mind a kihívást jelentő földutakon történő közlekedésben. A VENT 125 négyütemű modellek piaci megjelenése után, az újdonság felépítését és teljesítményét tekintve olyan motorkerékpár, ami az idősebbek számára is elfogadható, annak ellenére, hogy elszakad a hagyományoktól és kitör a márka megszokott keretei közül. Az X-RUDE alkalmas iskolába járni, vagy veretni a terepen, olyanoknak készül, akik élvezik a teljesítményt, a megbízható motorkerékpárt, és az összetéveszthetetlen stílust.
Az X-RUDE név a VENT által kitalált modell férfias jellegét hivatott hangsúlyozni: a durva az angol „rude” szóból kiindulva. A Café Racer-estől a Scrambler-esig mindenki elismerően bólinthat az elegáns stílusra, grafikára és a műszaki részletekre, amelyek határozottan más dimenziót képviselnek. A motor mérete, bár 125-ös motorral rendelkezik, mégis igazi nagy endurónak tűnik. Az acél váz, az új kialakítás nagyobb stabilitást és kényelmet biztosít még utas szállítása esetén is, ami valljuk be, elég gyakori egy 125-ösön. Új a felfüggesztés, a 41 mm-es fordított villában és a hátsó mono lengéscsillapítóval szerelt lengőkaros kerék vezetés gondoskodik a kényelemről közúton és terepen egyaránt.
Az erőteljes 290 mm-es első és 220 mm-es hátsó hullámos féktárcsákkal szerelt fékek ismét erőteljes lassulást biztosítanak minden útfelületen. A biztonságról kombinált fékrendszer (CBS) gondoskodik. Az X-RUDE szíve egy új, korszerű Minarelli 125 4T Euro5 kibocsátási normáknak megfelelő,változó szelepvezérlésű motor, amely egyedi karakterrel gazdagítja a járművet. Az elektronikus üzemanyag-befecskendező rendszer, a Variable Valve Actuation és a csúszókuplung irigylésre méltó gyorsulást kölcsönöz a motornak.
Az új optimális égést biztosító hengerfej kialakítás nagyobb teljesítményt, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és kevesebb károsanyag-kibocsátást eredményez, ami alacsonyabb üzemeltetési költségeket (50 km/l) eredményez. Az X-RUDE „pimasz” stílusát kiemeli a régi időket idéző kerek fényszóró, a rövid sárvédők elöl és hátul, a barna velúr steppelt ülés, és a fehér műanyagok Natural Style grafika. Az X-RUDE 2023 tavaszán fog várhatóan megjelenni az üzletekben.
Szöveg: Buny
Kép: Vent