Ducati Streetfighter V4 – 2023

A Streetfighter V4-et 2020-ban mutatták be a nagyközönségnek, azonnali siker volt, és új teljesítményszintet állított fel a szupersport csupasz motorkerékpárok között. A Streetfighter V4-et agresszív és minimalista esztétikája miatt értékelték nagyra, amelyet a Joker képregényszereplő ihlette fejidom tesz jellegzetessé.

A motor fejlődésére jellemző, hogy tovább viszi a „Fight Formula” koncepciót, és az alapok tekintetében egy burkolattól megfosztott Panigale V4-et találunk, a magas és széles kormánnyal, 178 kg-os tömeggel, 208 LE-s Desmosedici Stradale motorral, szárnyakkal és a legújabb generációs elektronikai csomaggal, ami tulajdonképpen a Panigale V4 család evolúciós lépéseit követi.

Ducati Streetfighter V4S


A Ducati Streetfighter V4 2023-ra még sportosabb az együléses alapkonfigurációban, természetesen az utas szállításához szükséges tartozékokat (ülés és lábtámasz) is tartalmazza a csomag. A Streetfighter V4 dizájnja puritán és minimalista, teljes LED-es fényszórójával és V-alakú hátsó lámpájával a Panigale V4 megjelenésére emlékeztet. Az alacsony, előre dőlő eleje, amely folytatása a tank erős kontúrjainak, agresszív megjelenést kölcsönöz a motornak minden irányból. Az üzemanyagtartály alakja megegyezik a Panigale V4 2022-vel, nagyobb űrtartalmú (17 liter), és új oldalburkolatok is jobban támogatják a vezetőt fékezéskor és kanyarodáskor. A „Front Frame” és a Desmosedici Stradale motor a lehető legnagyobb mértékben fedetlen marad. A V4 S változatban a Streetfighter 2023 új, komor „Grey Nero” kivitelben érhető el, amely a szürke kontrasztjával és a fekete különböző árnyalataival játszik. Ebben a fényezésben különösen hangsúlyosak a műszaki alkatrészek, mint például a fékek és a futómű elemek. Ettől még agresszívebb, de mégis minőségi megjelenésben tündököl. A Streetfighter a Ducati Panigale V4 és V4 S számára fejlesztett Power Mode rendszert használja.

Ducati Streetfighter V4S

Ezeket újrahangolták a Desmosedici Stradale motorhoz. Négy motorteljesítmény-variáns létezik: a Full és Low teljesen új, míg a High és Medium módot felülvizsgálták. Teljes teljesítmény üzemmódban a motor a második sebességfokozattól kezdve elektronikus szűrők nélküli nyomatékgörbékkel fejti ki teljes potenciálját. A High és Medium teljesítménymódokhoz egy új ride-by-wire rendszert fejlesztettek ki, mind a hat sebességfokozathoz speciális kalibrációval, amely biztosítja, hogy a vezető mindig az optimális meghajtást kapja a gázkar minden egyes nyitásakor. A Power Mode Low csúszós úton a motorkerékpár maximális teljesítményét 165 LE-re korlátozza, és különösen jó gázreakciót ad.

Ducati Streetfighter V4S

Ehhez társul az új Riding Mode Wet üzemmód, amely még biztonságosabbá teszi a vizes útfelületen közlekedést. Az alapfelszereltséget az S verzióhoz tartozó lítium-ion akkumulátor gazdagítja, ami 1,7 kg-mal könnyebb, mint az előző verzió, és már az SP2 változatban is megtalálható. A Streetfighter V4 2023 kijelzője is követi a Panigale V4 fejlesztéseit. A grafikát átdolgozták, hogy az információ egyszerűbb és világosabb legyen és a különböző paraméterek beállítása egyszerűbb. A Panigale V4-hez hasonlóan a fokozatváltásokat zöld LED-es világítás jelzi.

Ducati Streetfighter V4S

A kijelző az új „Track Evo” megjelenítési módot tükrözi, amely a MotoGP Desmosedici elrendezésén alapul, és azonnali áttekintést biztosít a legfontosabb információkról és az elektronikus vezérlésbe történő beavatkozásról. Az új Engine Brake Control (EBC) EVO 2 szoftverrel is ellátták, így jobb vezetési stabilitást és pontosságot garantál fékezéskor és kanyarodáskor a jármű. Ez a szoftver minden fokozathoz különböző kalibrálást tesz lehetővé a három választható sémák mindegyikén. Az új beállítások célja a motorfék intenzitásának optimalizálása a hátsó kerék leszorító erejétől függően. Az első fékezési fázisban, amikor kis terhelés nyomja a hátsó kereket, az EBC EVO 2-ben kevesebb motorfék áll rendelkezésre, csak a kanyar közepéhez közeledve fokozódik, ahol a motorfék-beavatkozás a legnagyobb mértékben hozzájárul a lassításához. Ennek a módosításnak köszönhetően, amely minden vezetési körülmény között biztosítja a motorfék kiegyensúlyozottabb beavatkozását, a hátsó kerekek blokkolása is csökken a legintenzívebb fékszakaszokon is.

Ducati Streetfighter V4SP2

A Ducati Quick Shift – DQS is beépítésre került, ez javítja a sebességváltást a gázkar bármely állásában. Teljes gázzal történő váltáskor, ami a pályahasználatra jellemző, a DQS-vezérlés a nyomaték ébredés fázisainak alakulásán keresztül finomodik. Ez javíthatja a motorkerékpár menetstabilitását. Az eredmény jobb és egyenletesebb köridő. Az elektronikus változtatásokhoz a ventilátorvezérlő is hozzáadódik, amely immár jobb üzemi hőmérsékletet és nagyobb hőkomfortot garantál. Az új Streetfighter V4 váza is módosult, hogy javuljon a stabilitás és nagyobb vezetési biztonságot nyújtson. Az váz magában foglalja az első vázat és az egyoldalas lengőkart, mindkettő alumíniumból készült, felfordított első villával és mechanikusan állítható lengéscsillapítóval. A V4 S változat Öhlins félaktív felfüggesztéssel (43 mm átmérőjű NIX30-as villákkal és TTX36 lengéscsillapítóval, SmartEC 2.0-val szerelt a sokoldalúbb, hatékonyabb és gyorsabb hangolás érdekében. A V4 S változatnál a Marchesini felnik kovácsolt alumíniumötvözetből készülnek, amelyek a rugózatlan tömeg csökkentésének köszönhetően jelentős előnyöket kínálnak irányváltoztatáskor a manőverezhetőség, valamint a gyorsítás és fékezés során mutatott nagyobb reakciókészség tekintetében.

Ducati Streetfighter V4SP2

A Panigale V4-hez hasonlóan a Streetfighter V4 2023 lengőkarja 4 mm-rel magasabbra került, ami fokozza a guggolásgátlást, és ezáltal javítja a vezetési stabilitást és a pontosságot. Ráadásul ennek a változtatásnak köszönhetően könnyebben lehet tartani aiz ívet a kanyar kijáratnál. A súlyeloszlás előre tolódik, ez növeli az első kerékre nehezedő nyomást és javítja a kanyarkijárati pontosságot, ami nagyobb sebességet tesz lehetővé. Az ergonómiát javítja az üzemanyagtartály új formája, ami jobb térdfogást biztosít a vezetőnek fékezéskor és kanyarodáskor. A Streetfighter V4 S 2022 üres tömege 197,5 kg. Az 1103 köbcentis Desmosedici Stradale motor 208 LE-t ad le 13 000-es fordulaton és 123 Nm-es nyomatékot az Euro 5-ös konfigurációban. A jobb oldalon található a tengelykapcsoló burkolata, amely lehetővé teszi a száraz tengelykapcsoló és a tengelykapcsoló védő egyszerű szerelését. A Streetfighter V4 2023 teljesítményének további növelése érdekében a Ducati a Streetfighter V4 SP2 csúcsmodelljét is bemutatta számozott kiadásban. Egy motorkerékpár, amely még erősebb a sportmezőnyben és különösen a pályán, köszönhetően az exkluzív technikának, amely egyesíti a „Fight Formula”-t az „SP” különleges alkatrészeivel.

Ducati Streetfighter V4SP2

A Streetfighter V4 SP2-t „Winter Test” színben kínálják, a MotoGP és az SBK-világbajnokság szezon előtti tesztjein használt Ducati Corse motorok fényezésére utalva. A burkolat matt feketéje a felnik és a sárvédők matt karbon bevonatával kombinálva kontrasztban áll a szálcsiszolt alumínium tartály az élénkvörös árnyalataival és fényével, amely az oldalsó hűtőburkolatokon is megtalálható. A motorkerékpár sorszáma a kormányra van gravírozva. A Streetfighter V4 SP2 5 ikerküllős karbon felniken gördül, amelyek 1,4 kg-mal könnyebbek, mint a Streetfighter V4 S kovácsolt alumínium felnijei. A Brembo Stylema R féknyergek nagy fékerőt és kivételesen egyenletes teljesítményt garantálnak még hosszú versenypályás használat esetén is. A Streetfighter V4 SP2-n a Desmosedici Stradale STM-EVO SBK szárazkuplunggal szerelt, amely jobb csúszást és egyenletesebb működést garantál a lassítás minden fázisában, még a legagresszívebb terhelés mellett is. A pályán nyújtott teljesítményhez hozzájárul az Öhlins felfüggesztés is, amelynek rugói és hidraulikája megegyezik a Panigale V4-ével, garantálva a vezetőnek a kellő magabiztosságot a határok kiaknázásához. Az állítható alumínium lábtartók, karbon első sárvédő és a „Track Days”-hez megfelelő kiegészítők teszik teljessé, mint például a nyitott kuplungburkolat karbonból, a rendszámtartó és a tükrök gyors eltávolítását segítő készlet.

Ducati Streetfighter V4SP2

A Streetfighter V4 és V4 S modelljei 2023 februárjától, míg a V4 SP2 változata 2023 márciusától kerül a boltokba. A színpaletta a Ducati Redből és az új „Grey/Nero” színből áll, ez utóbbi csak az „S” verzióhoz lesz elérhető. A Streetfighter V4 még sportosabbá tételéhez tartozékok széles választéka áll rendelkezésre, kezdve a Ducati Performance by Akrapovič komplett versenykipufogórendszertől, hátul magasan vezetett hangtompítókkal rendelkezik és a rendszer 5 kg tömeg csökkentést tesz lehetővé, a maximális teljesítményt pedig 220 LE-re növeli. A zajszint a 105 dB-es határérték alatt van (102 dB dB-es killerrel). A tartozékkatalógusban megtalálhatóak még utcai kipufogódobok, sárvédők, aero készletek, karbon váz- és motorburkolatok, alumínium kezelőszervek, de gumimelegítők és munkaállványok is azok számára, akik Streetfighter V4-eseiket szeretnék pályára vinni.

Szöveg: Buny

Kép: Ducati

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes