Az M Roadster országúton és versenypályán egyaránt megfelel a legmagasabb igényeknek. „Az M R a BMW Motorrad második M-modellje. A jelenlegi S 1000 R és S 1000 RR alapján az M 1000 R – röviden M R – motort úgy hangolták, hogy megfeleljen a szupersport roadsterek speciális követelményeinek. A menetdinamika országúton és versenypályán egyaránt magáért beszél.
2018 végén a BMW Motorrad már bevezette a sikeres M kínálatát a motorkerékpár üzletágban, és azóta M speciális kiegészítőket és M Performance alkatrészeket kínál.
A BMW M GmbH 50. születésnapja alkalmából a BMW Motorrad is ragaszkodik a világ legerősebb betűjének dinamikus filozófiájához az új MR-rel. Az M világszerte a versenysiker szinonimája, valamint a nagy- teljesítményű BMW modelleké, amelyek olyan ügyfeleket céloznak meg, akik különösen magas követelményeket támasztanak a teljesítmény, az exkluzivitás és az egyediség iránt. 154 kW (210 LE) motorteljesítményével, mindössze 199 kg üres tömegével, valamint a különleges futómű technológiával és aerodinamikával alkalmas közúti használatra, és a versenypályán gyors körökre.
Erőteljes az MR négy hengeres, RR alapokon nyugvó blokkja. Az S 1000 R-hez képest az MR maximális fordulatszáma most 14 600 fordulat/perc, és a 4., 5. és 6. sebességfokozat áttételei rövidebbek, ami a hátsó kerék tapadását is javítja. Az aerodinamikus leszorítóerőnek köszönhetően később fékezhet a vezető, és korábban gyorsíthat ki.
A hajtás- és felfüggesztés mellett az aerodinamika is kulcsfontosságú elem volt az M R fejlesztésénél. Az új M R szárnyakat kapott az első oldalidomokra a lehető legjobb menetstabilitás elérése érdekében nagy sebességnél. Már 160 km/ó sebességtől fokozatosan emelkedik a leszorító erő, ami 220 km/ó-nál 11 kg-mal növeli az első kerékterhelést.
A BMW Motorrad fejlesztői az M Competition csomaghoz illeszkedően a műszercsoport előtt egy megfelelően kialakított szélterelővel ellensúlyozták az M szárnyak kis további elülső felülete és alakja által okozott, kissé megnövekedett aerodinamikai ellenállást. A felfüggesztés és az alváz a közúton és versenypályán egyaránt jól érzi magát, mindezt állítható felfüggesztési elemek, kormánylengéscsillapító, mart kormányrögzítő, szélesebb kormány garantálja. A megjelenéshez hozzá tartozik a lézerrel mart BMW M 1000 R felirat és a kormány tükrök. Az MR-en az első kereket egy 45 mm-es csúszószár átmérőjű, fekete, felfordított villa vezeti.
A motor másik újdonsága a villa rugóalapjának további állíthatósága az alapfelszereltséghez tartozó Dynamic Damping Control (DDC) funkcióval együtt. A villák alsó szár befogását is módosították, hogy illeszkedjenek az új M féknyeregekhez. Az M fékek radiális főfékhengerei közvetlenül a BMW Motorrad gyári, Superbike világbajnokságon futó versenyfékeivel szerzett tapasztalatok felhasználásával készült.
Az M féknyereg kék eloxált bevonattal és a híres M logóval két 320 mm-es, 5 mm vastag féktárcsát és fekete eloxált alumínium féktárcsatartókkal jelenleg a fékfejlesztés csúcsát jelentik a közúti rendszerek területén. Az M Competition csomag részeként az exkluzív M Carbon kerekek új tervezésű szalaggal kaphatók a felnire. Az új Brake Slide Assist funkció fontos és nagyon hasznos innováció, különösen a versenypálya használat során. Lehetővé teszi a motoros számára, hogy állandó csúszással fékezzen a kanyarokban.
A jól olvasható 6,5 hüvelykes TFT kijelző új fordulatszámmérő skálát kapott (piros terület) és OBD interfésszel az M GPS Dataloggerhez és az M GPS Laptriggerhez csatlakoztatható az adatok kinyeréséhez. Ez a funkció aktiváló kóddal használható. Az MR arányai rendkívül kompaktak és erőteljesek, a háromdimenziós kialakítású felületek pedig egyszerre izgalmasak és dinamikusak. A karcsú és rendkívül agresszív M R elölről rendkívül jellegzetes az új M szárnyakkal.
Ezen túlmenően a lámpa a BMW autók veserácsához hasonlít. Az új M R teljesítményorientált megjelenése a színkoncepciójában is megmutatkozik. A világosfehér M Motorsport színei az M R alapváltozatát különösen könnyűnek, sportosnak és vezetőbarátnak varázsolja, míg az M Competition csomagban található fekete metál M Motorsport színséma a puszta erőt és dinamizmust jelenti.
Ha az új M R alapfelszereltség valakinek még így sem elég, az M Competition csomag alkatrészei lenyűgöző keverékét kínálják a versenytechnikai ínyenceknek és az esztétikusan gondolkodó tulajdonosoknak egyaránt.
A fekete metál M Motorsport színsémán kívül az M Competition csomag tartalmazza az M Carbon kerekeket, az M rider lábtartó rendszert, az M Carbon alkatrészeket, mint a hátsó kerékburkolat és a láncvédő, az első kerékburkolatot, a tankburkolatot, az airbox fedelére a szalagokat, szélterelőt, lánckerék burkolatot, M pillion csomagot, valamint M pillion burkolatot és egy mart, teljesen állítható M rider lábtartó rendszert.
Szöveg: Buny
Kép: BMW