A Ducati Scrambler történetében is elérkezett a generáció váltás korszaka. A fejlesztések időtállóbbá és még szerethetőbbé teszik az új modelleket. Az élvezetek földjén még több szabadságot, menet élményt és nagyobb önmegvalósítást tesznek lehetővé az újonnan megjelent modellek.
A kiváló alapokra nem volt nehéz fejleszteni, a szellemisége maradt, amit már több, mint százezer eladott darab fémjelez. A tulajdonosok kedvelik a puritán megjelenést, a könnyű kezelhetőséget az egyedi megjelenéssel, amit a modern stílus most tovább erősít.
Mindenkinek jó választás lehet ez a motor, aki egyedi, utánozhatatlan és egyben praktikus motorizált kétkerekűt keres dinamikus, akár mindennapos használatra. Az egyszerű megjelenés középpontjában továbbra is a két hengeres Desmo motor, a rácsszerkezetű váz, a széles kormány, az alacsony tömegközéppont és a menetélmény áll. Az itt felsorolt összetevőkből álló receptúra alapján három Scrambler modellt készítettek, Icon, Full Throttle és Nightshift névre keresztelve. Az üléspozíció és az alacsony tömeg motorozási gyakorlattól függetlenül mindenkinek mosolyt csal az arcára menet közben, legyen szó városról vagy kanyarokkal teli tűzdelt hegyi útról.
A megjelenést a klasszikus vonalak mellett, az „X“ formát az első lámpában megvilágító nappali menetfény és a modern, de elegáns formák kialakítása jellemzi. Természetesen az indexek és a hátsó lámpa is LED világító testet kapott, ez utóbbi a megszokott félkör alakú formáját is megtartotta. Az acélból készülő tank cserélhető betéteket kapott, ami az első sárvédővel és borításokkal harmonizál a motor színével. Különleges megjelenést kölcsönöz az eloxált alumínium borítás a a tank alsó részén. A műszerfal 4,3 collos színes kijelzőt kapott, ami megjelenésében modern, azonban kitűnően illik a stílusos megjelenéshez.
Ne feledkezzünk meg a generátor és kuplung fedelekről se, amelyekbe bekerült az „X“ logó. Ezt egészíti ki a lánckerék letisztult borítása és a kipufogó egyszerű vonalvezetése. Köszönhetően az új leömlő csöveknek a motor megjelenése még jobban érvényesül.
Az új Scrambler technikailag is megújult, miközben lefogyott 4 kg-ot, így a kezelhetőség könyebbé vált. Ehhez a futómű új elemei is hozzájárulnak, és maga a váz sem kerülte el az újítást. Az új lengőkar a rugóval tovább erősíti a szemlélőben filigrán kialakítás benyomását. A kezelhetőséget a nagyobb kormány elfordulási szög növeli, míg az új 18-as első és 17-es hátsó kerék további könnyedséget eredményezett, mind a menet teljesítményben, mind a megjelenésben.
Ha már ennyire belelendültek az újításokba, a motort sem kerülték el, a Desmodue motor 2,5 kg-mal nyom kevesebbet a mérlegen az elődjéhez képest. A kuplung a kisebb kézi erő használata érdekében nyolc lamellát kapott. A kialakítása is kompaktabb lett, így a fedél nem nyúlik ki annyira, több helyet hagyva a vezető lábának. A váltó sokkal finomabb és könnyen kezelhetőbbé vált a beavatkozásoknak köszönhetően. A léghűtéses, két hengeres, két szelepes motor maximális teljesítménye 73 lóerő, de kívánságra 35 kW-os teljesítmény variációban is kérhető.
Az elektronikus gázka jóvoltából a gázreakciók azonnaliak, minden fordulatszám tartományban megfelelően reagálnak a gázparancsokra.A Ducati Traction Control (DTC) mindkét vezérlési sémában (út, vizes) kezeli a motor reakciókat a nagyobb biztonság érdekében a hajtott kerék ne tudjon megcsúszni. Emellett elérhetővé vált a gyorsváltó is a sportos felhasználók örömére, természetesen opcionálisan választható kiegészítőként. A Ducati Multimedia alkalmazással lehetőség nyílik az okostelefonok csatlakoztatására is.
Ducati Scrambler Icon
Az Icon a puritánság megtestesült példaképe. Az új tank, a sárvédő és a cserélhető idomok, valamint a színek variálásával kialakítható egyediség magáért beszél.
Az alap színek a sárga, fekete és a vörös, amihez további hat szín párosítható a kiegészítő katalógusban található kínálatból. Emellett a kormány és az ülés kialakítás változott.
Ducati Scrambler Full Throttle
A Scrambler modellek sport lelkületét hivatott megjeleníteni. A 2023-as verzió az amerikai Flat-track versenyek gépeit idézi az oldalra helyezett rajtszám táblával, amin a 62-es szám a Ducati Scrambler 1962-es első bemutatkozására utalnak. A sport iránti elköteleződés megjelenik a az üléshuzaton, a különleges vörös-fekete fényezésben vagy az egyszerű feketében. Az első sárvédő rövidebb, hátul lehagyták ezt az alkatrészt, vörös matricát kapott a könnyűfém felni és utcai használatra alkalmas Termignoni hátsó dob került a gépre.
Széria tartozék a gyorsváltó és az indexek a Performance sorozatból kerültek a gépre. A kormány kialakítás sportosabb, mint az Icon modellen és külön kérésre utasülés takaróval fokozható a sportos megjelenés.
Ducati Scrambler Nightshift
Az elegáns megoldást kedvelőknek készült ez a változat. Klasszikus megjelenés Cafe Racer stílusban szabott üléssel sötét bőrtónussal, amit a matt és fényes felületek váltakozása tesz egyedibbé. A Full Throttle modellhez hasonlóan rövid az első sárvédő, de nincs rajtszámtábla oldalt, és kapott hátsó sárvédőt is. A Led-es indexek és a mart, fekete alumínium felületek teszik igazán esztétikussá az összhatást. A Nebuls kék szín mellé fekete küllős kerekek, kormányvégre szerelt tükrök teszik igazán mutatóssá ezt a modellt.
Akinek ennél többre van szüksége, azok a gyári kiegészítők között válogathatnak ízlésüknek megfelelő alkatrészeket még. Háromféle Trmignoni kipufogó áll az érdeklődők rendelkezésére, aminél szintén a motor színéhez variálható néhány alkatrész.
A Ducati Scrambler új kiadásai 2023. márciusától lesznek elérhetők a kereskedő partnereknél.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati