BMW R 18 B Heavy Duty

Bárki, aki az amerikai motor építőkről beszél, ne hagyhatja ki Fred Kodlin nevét. Több mint 40 éve a motorkerékpárok egyedi átalakításának szenteli idejét, a gyökeresen módosított alkotásoktól a kifinomult új dizájnig. Az 1990-es évek óta hihetetlenül sikeres egyéni motorjaival rendszeresen nyert számos fontos daytonai kiállítást. Ő volt a legelső nem amerikai állampolgár, akit beválasztottak a Sturgis Hírességek Csarnokába.

Fred Kodlin most először kezdett hozzá egy BMW átformálásába fiával, Lennel közösen. „Az R 18 B HEAVY DUTY igazi apa-fiú projekt volt. Len rengeteg kreatív ötlettel járult hozzá, ami azt is mutatja, hogy a Kodlin Bikes következő generációja már itt van” – mondja boldogan a borkeni Kodlin Bikes főnöke.

BMW R 18 B Heavy Duty


A floridai Daytona Bike Week idei kedvencének testreszabása során a legnagyobb kihívást kétségtelenül a váz jelentette. „Teljesen újra gyártottuk a felső csöveket, hogy csökkentsük az R 18 B felső vonalát, és ezzel az ülésmagasságot. A kormányfejet és a bilincseket is átdolgoztuk, hogy a megváltozott kormányszög ellenére is illeszkedjen, és hogy a kerékpár jól motorozható maradjon.” – magyarázza Fred Kodlin. Az eredmény az R 18 B HEAVY DUTY, egy tipikus Kodlin stílusú motorkerékpár lett.

BMW R 18 B Heavy Duty

Oldalról nézve a felső kontúrja meredeken esik hátra az eredeti BMW Motorrad tartozékkínálatból vett szélvédőtől, és végül harmonikusan belefut a Kodlin által készített üvegszál erősítésű műanyag oldaldobozokba és az alacsony hátsó részbe. Felülről az R 18 B HEAVY DUTY-t erős derékvonal jellemzi az ülőfelületen, valamint az oldaldobozoknál. Végezetül a futómű műszaki csúcspontja egy légrugós rendszer elöl és hátul, amit a baloldalon egy alig láthatóan elhelyezett kompresszor működtet. Így az R 18 B HEAVY DUTY a másodperc töredéke alatt le- és felemelhető. Ez egyszerre hasznos és látványos: a parkoláshoz leengedik, és rejtett támasztó pontokon nyugszik, így néhány centiméterrel az aszfalt felett állva várja a következő utat.

BMW R 18 B Heavy Duty

A Kodlin-csapat bő három hónapra mélyen beleásta magát a karosszériaépítés témakörébe is. Egy teljesen új fém üzemanyag-tartály készült – az eredetinél hosszabb kivitelben, oldalt bemélyedésekkel. A tartály és a hátsó váz csatlakozását is ezért módosították. Az eredeti mobiltelefon töltőrekeszt viszont átvették az R 18 B-től. A három színű világítási rendszerrel ellátott első légterelő – amely nemcsak Daytonában népszerű – és az első sárvédő is fémlemezből készült, a sárvédő szorosan illeszkedik a 21 colos első kerékhez. Végül Kodlin két egymáshoz illesztett R 18 B hátsó sárvédőből megalkotta a hátsó kerék megfelelő takarását, amelybe a hátsó lámpa és az oldalsó irányjelzők nagyon diszkrét módon vannak integrálva.

BMW R 18 B Heavy Duty

Az oldal dobozokra átmenetet képező két fémlemezből készült oldalburkolat teljesen egyedi gyártású. Ha már az oldal dobozoknál tartunk: Marshall R 18 B hangszórók és egy erősítő került bele. Kodlin figyelme a részletekre is kiterjedt, az eredeti R 18 B alkatrészek stílusában a dobozok alumínium zsanérjaira is került egyedi marás. A hengerek feletti úgynevezett szárnyak egy másik elem, fémből készült, de nem tölt be semmilyen funkciót. Inkább kiemelik az R 18 B HEAVY DUTY külalakját, és összetéveszthetetlenné teszik, különösen elölről nézve. A Kodlin által gyártott ülés és az Alcantara és műbőr huzatokkal ellátott műszerhuzat, valamint a speciálisan készített kormány és a saját készítésű kipufogórendszer teszi teljessé.

BMW R 18 B Heavy Duty

Marcel Sinnwell tetoválóművész festése a BMW Motorrad 100 éves múltjához kötődik. Korábban más Kodlin showbike-okat is festett, de mostanában csak ritkán vesz kézbe szórópisztolyt, akkor is csak egészen különleges munkákhoz. Például amikor jachtokat fest, vagy egy R 18 B HEAVY DUTY-t. Ennél a projektnél a színátmeneteket áttetsző festékkel teljesen átfestették. Az ihletet a színpigmentek festékben való keverése adta, és különösen az a mód, ahogy az első felkeveréskor csíkokat képeznek a tejszerű alaplakkban.

BMW R 18 B Heavy Duty

Az eredmény nagyon jól passzol a daytonai motorkerékpáros héthez, ahol az összetett és színes festési sémák nem csak jó formát jelentenek.
Az R 18 B HEAVY DUTY további külcsín vonásait a kézzel festett csíkok és a hátsó sárvédő festett mintája adja, amely egyesíti Kodlint és a „100 éves BMW Motorrad”-ot. A féknyergek, a sebességváltó- és a lábfékkar, valamint a lábtartók azonban a BMW gyári alkatrészei,ezeket színben hozzáillesztették a motor fényezéséhez.

Szöveg: Buny

Kép: BMW Motorrad

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes