A DesertX megjelenését követően, ami az első Ducati 21-es első és 18-as hátsó kerékkel, egyértelmű volt, hogy még egy terep motort kell készíteni Rally verzióban. Ahogy a márka többi modelljénél már megszokott, a kialakítás itt is a kategóriára jellemző legjobb alkatrészekre kellett épüljön. A prototípus az Iron Road prológján mutatkozott be idén, Antoine Meo többszörös Enduro világbajnok és Szuperkrossz európabajnokkal a nyeregben. Meo a kéthengeresek között mindjárt a dobogó legmagasabb fokára állhatott.
Ahogy minden Ducati, a DesertX Rally is egy különleges és összetéveszthetetlen stílusó motor lett.
A fényezés és az off-road világra jellemző technikai részletek határozzák meg az újdonság igazi karakterét. A magasra helyezett első sárvédő, ami megakadályozza sárfelrakódást a legnehezebb körülmények között is. A Kayaba rugózó elemek megnövelt rugóúttal és nagyobb dugattyúval dolgoznak a minél jobb úttartáson.
A küllős kerekek az off-road versenysport speciális dimenzióiban is megállják a helyüket. Ezek mellé a megoldások mellé társulnak olyan alkatrészek, mint a szénszálas karter védő, a mart kuplung- és fékkar, amivel egy igazi kaland motornak rendelkezni kell. A futómű a nehéz akadályok leküzdése érdekében a legjobb összetevőkből kell álljon, ezért minden ilyen alkatrész a professzionális versenysport ágazatból érkezett. Az első villákat alumínium villahidak kötik össze, a tömeg csökkentés és a megfelelő merevség eléréséhez. Emellett különleges bevonatott kapott a csúszó villaszár, aminek az útja 250 mm.
A hátsó alumínium lengőkarhoz állítható rugóstag csatlakozik, hogy a terepen a legjobb csillapítást nyújtsa, 240 mm hosszon működik. A kezelhetőséget szolgálja még az Öhlins kormány lengéscsillapító. Az új futómű elemeknek köszönhetően a hasmagasság 280 mm-re emelkedett, ami 300 mm-rel több, mint az alap verziónál.
A sokoldalúság hangsúlyozására a DesertX-hez képest, három féle gumiabroncs kerülhet a felnikre. A Pirelli Scorpion Rally STR mellett terepre a Scorpion Rally az ajánlott, míg az aszfaltozott utakra a Scorpion Trail II lehet a legjobb választás. Mindehhez csak annyit még, hogy a száraz tömege az újdonságnak csak egyetlen kilóval lett több, mint az alap modellé.
A 937 cm³-es Ducati Testastretta 11° kéthengeres desmo szelepvezérlésű erőforrás 110 lóerős teljesítmény leadására képes 9250 percenkénti fordulatszámon, a maximális nyomatéka 92 Nm, ami már 6500-as fordulatszámon rendelkezésre áll. A motor teljesítmény leadását a kezelhetőség és a teljesítmény kihasználás érdekében kalibrálták a fedélzeti elektronikai rendszerekkel összhangban, hogy a terepen a legoptimálisabb legyen. A hat vezetési módot (sport, túra, város, eső, enduro, rally) kanyar ABS, kipörgésgátló, egykerekezést megakadályozó elektronikai segédeszközök egészítik ki.
Mindezek beállításai láthatók az 5 collos színes kijelzőn, amelynek dőlésszögét úgy választották meg, hogy a lábtartón állva is jól leolvashatóak legyenek a megjelenített értékek.
A Ducati Multimedia rendszerén keresztül az okostelefon csatlakoztatására is van lehetőség, a navigációs rendszer rögzítésére szolgáló konzol az alapfelszereltség részét képezi.
A motor karbantartási ciklusa 15000 km vagy 24 hónap, a szelepek ellenőrzésére 30000 km-ként kell sort keríteni. Természetesen 35 kW teljesítményű verzióban is rendelhető.
A gyári tartozékok sorát az érdeklődők megtalálják a Ducati performance oldalon, a gazdag kínálatból néhány olyan elemet érdemes kiemelni, ami a felhasználás szempontjából fontos lehet a leendő tulajdonosoknak. Az egyik ilyen a 8 literes kiegészítő tank, ami 40 %-kal több üzemanyagot jelent az úttalan utak leküzdésére.
Túrázók a felső doboznak és az alumínium oldal koffereknek fognak örülni, amelyek 120 literes össztérfogattal kényeztetnek. A kiegészítő LED fényszórók és a fűthető markolatok további fontos elemei lehetnek a komfort emelésének. Az acél bukócső a tank és a motor védelmét szolgálja, a Termignoni dobok pedig a sportosabb hangzást erősítik. Ez utóbbi gyártó készít verseny kipufogót is a modellhez, amivel a teljesítmény és a nyomaték kb. Hét százalékkal növelhető.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati