A Honda által először 1987-ben piacra dobott Transalp modell motorosok több generációja számára mítosz és álom. Idén a japán gyártó bemutatta az XL750-et, a híres országúti enduro vadonatúj változatát, amely fejlettebb és sok tekintetben különbözik „ősétől”, különösen a motorja, amely immár egy soros kéthengeres erőforrás.
Ehhez a motorkerékpárhoz a Kappa külön tartozékokat fejlesztett, amelyek segítségével valódi utazási élménnyé válik a csomagszállítás és nem rontja a külcsínt.
A sokoldalú crossover természete, amely biztonságot és kényelmet kínál mind az úton, mind a terepen, ezek a tulajdonságok a Transalpot a Honda által valaha gyártott egyik legelismertebb motorkerékpárrá tették. A Kappa úgy döntött, hogy az új, 2023-as modellt egy teljesen ad hoc jellegű kialakítással ruházza fel. A csomagok elhelyezésére a K’MISSION alumínium Monokey triót választották, amely egyenként 36 literes KMS36APACK2 oldaltáskából és 44 literes KMS44A felső dobozból áll. A Transalp-ra rögzítéshez szükség van egy speciális PL ONE-FIT oldalsó tartóra, amely KLO1201MK MONOKEY szerelvénnyel egészül ki. Az alkatrész robusztus (18 mm-es cső alakú), és a 12RKITK komponenssel kombinálva gyorskioldó doboztartóvá válik. A felső dobozhoz a KR1201 hátsó tartóra és MONOKEY KM5, KM8A, KM8B, KM9A, KM9B platnik egyikére van szükség.
A könnyű, ergonomikus, minimalista és minimális anyagveszteséggel készült K’MISSION dobozcsalád teljes csomagban is kapható. Az oldal dobozok fedélét a zsanérjába integrált ergonomikus fogantyúval lehet leemelni a helyéről. A hevederek vagy rögzítők használatához négy öv-szíj hurok került a fedél szerkezetébe. A felső doboz két fogantyúját a koffer hátulján helyezték el, szintén beépítve a fedél erős zsanérjába. Ezzel lehetővé válik a teljesebb nyitás, a klasszikus rögzítőkábelek nélkül, itt is négy heveder-öv szolgálja a rögzítést. A háttámlát a fedél és a doboz oldalához is rögzíteni lehet. Ezenkívül a felső doboz új „WIRELEASE SYSTEM” rendszert kapott, ez teszi lehetővé az eltávolítását a platniról egy kábelrendszerrel felszerelt külső gomb elforgatásával. A három doboz mellett további hasznos kiegészítőket is tartalmaz a kínálat, ilyen a KTL6415KIT-et, egy speciális szerelőkészletet a KS250 Tool Box-hoz (kulcsos szerszámosláda) a fent említett oldaltartóra (bal oldal). Aztán ott van az ES1111K, alumíniumból és rozsdamentes acélból készült tartó, amely az eredeti oldal kitámasztó felületének kiszélesítésére szolgál.
Két lehetőség van az eredeti szélvédő helyettesítésére, az egyik a KD1201ST átlátszó plexi, ami 62 x 40 cm-es. Ez 21,5 cm-rel magasabb, mint az eredeti, és a KD1201S füst színű, 52 x 40 cm-es. Az utóbbi 11,5 cm-rel magasabb csak, mint az eredeti. Itt találjuk még a KFB1201-et, a szélvédő mögé szerelhető felső tartót, amelyre a Kappa által gyártott okostelefon-GPS tartók egyikét lehet felszerelni. A kéz védelmét szolgálja az esőtől és a hideg levegőtől a KHP1201B technopolimer műanyagból készült, fekete kiegészítő. A motor felső részének védelméről a KNH1201 bukócső gondoskodik, ennek az alsó része is hamarosan érkezik, ezek együtt optimális védelmet biztosítanak a motornak.
Szöveg: Buny
Kép: Kappamoto