Honda SH125i – 2024

Az SH125i nem véletlenül Európa egyik kedvenc robogója, hiszen a városlakók minden igényét kielégíti: könnyű kezelhetőség, alacsony üzemanyag-fogyasztás, megannyi tárolóhely és USB-csatlakozó. A hátsó futómű-geometria kialakításának hála a menetkomfort is kimagasló. A prémium idomzat és a jellegzetes orr-rész pedig látványossá teszi a modellt, amit megkoronáz a LCD-műszeregység és a LED-világítás.

Kifinomult és határozott – talán e két szóval érzékeltethető leginkább, a prémium robogók között számon tartott SH125i idomzata.

Honda SH125i – 2024


Egyedülálló kisugárzása például a LED, osztott fényszóróval és fentre helyezett irányjelzőkkel jellegzetesebbé varázsolt fejidomnak köszönhető, de sokat nyomnak a latban a precízen kidolgozott részletek is. Még mindig vérbeli SH, hiszen az elegáns megjelenéshez kimagasló használati érték társul. Az SH125i-re jellemző kompakt építésmód, alacsony padló és felegyenesedett üléspozíció elképesztően megkönnyíti a hétköznapi használatot, utóbbi például lehetővé teszi, hogy a pilóta messze maga előtt belássa a forgalmat. Ugyancsak a típus kiválóságáról árulkodik, hogy az ülés alatt hatalmas, 28 literes, 12V-os elektromos aljzattal megspékelt tárolórekesz bújik meg, ami akár egy teljes értékű bukósisak befogadására is alkalmas.

Honda SH125i – 2024

A gondosan formázott, ámde sík ülőlappal büszkélkedő nyereg nagy helyet és kényelmes utazást szavatol, miként az alacsony padló és a kis ülésmagasság is nagyban hozzájárul a gondtalan motorozásokhoz. Mivel sokan utaznak párban, az SH125i nyerge két személy számára is bőséges helyet kínál, a felhajtható, alumíniumból készülő hátsó lábtartó pedig mindig stabil platformként szolgál az utasnak, beleértve az erős fékezéseket is. A harmónia jegyében a LED hátsó lámpa is krómozott keretes, a LCD-műszeregység sebesség- és fordulatszámmérője körül pedig minden ellenőrzőlámpa szépen elfér, így az ABS, az Alapjárat-leállító Rendszer, a HSTC és a Smart Key visszajelzője is. A különféle beállításokon a bal oldali markolat mellett elhelyezett A és B gombbal változtathat a vezető.

Honda SH125i – 2024

A Smart Key (okoskulcs) névre keresztelt rádióhullámokat kibocsátó kulcs jelet küld a robogó vezérlésének a pilóta zsebéből, nem kell tehát a kulcsnyílásba helyezni ahhoz, beindítható legyen a motor vagy kinyitható az ülés alatti tárolórekesz és az üzemanyagbetöltő-nyílás. A Smart Key szükség esetén kikapcsolható, illetve arra is képes, hogy egy pillanatra „megvillantsa” az irányjelzőket, ha érzékeli a kulcs jelenlétét. Ha hatótávolságon belül van, a motorra szerelt gyújtáskapcsoló elfordíthatóvá válik, s megnyomásával ráadható a gyújtás, oldható a kormányzár, illetve nyitható az üzemanyagbetöltő-nyílás és az ülés alatti tárolórekesz. Ha a gyújtáskapcsoló válaszjelet kap a Smart Key-től vagy megnyomja a pilóta, kéken világítani kezd.
Jövőre egy vadonatúj festés gazdagítja majd az SH palettáját, ez pedig a Vetro, mely olaszul üveget jelent.

Honda SH125i – 2024

Ezzel a különleges zöld fényezéssel tiszteleg és ünnepli a japán gyártó az olaszországi Adriai-tenger partján, Atessában található Honda Italia Industriale gyárában dolgozó munkatársainak mesterségbeli és technikai tudását, valamint a robogók piacán lévő egyedülálló modellt, az SH125i-t. A Vetro más okból is igencsak különleges. A jellegzetes, félig átlátszó, festetlen zöld burkolatának előállatásakor – egy évnyi gyártása alatt – 9,5%-kal kevesebb CO2 bocsátott ki a „standard” színsémákhoz képest – ez lehet a környezeti hatások csökkentésének új módja. Az SH125i Vetro fekete első sárvédővel és alsó burkolattal, valamint merész fehér és ezüst Honda logóval a burkolatokon érkezik jövőre az európai márkakereskedésekbe.
Az SH125i 125 cm3-es, folyadékhűtésű, négyszelepes eSP+ (ti. enhanced Smart Power, nyersfordításban: fokozott okos teljesítmény) erőforrása  – mely az első Honda motor, amely megfelel a szigorúbb EURO5+ károsanyag-kibocsátási előírásoknak – dinamikus gyorsulást és nagy végsebességet szavatol, ugyanakkor működése gazdaságos.

Honda SH125i – 2024

A – 8250-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – csúcsteljesítmény 9,6 kW (12,5 LE), a 12 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték 6500 percenkénti főtengelyfordulatnál aknázható ki. Az SH125i modern műszakiságáról árulkodik, hogy a hátsó kerék kipörgését meggátoló Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) szériafelszereltségként jár a modellhez. Ez a szabadon kikapcsolható, rendkívül kifinomultan működő rendszer főként vizes, csúszós úton fokozza a menetbiztonságot és a pilóta magabiztosságát, beavatkozásáról egy műszerfalon elhelyezett visszajelző lámpa tájékoztatja a vezetőt. A furat 53,5 mm, a löket 55,4 mm; a sűrítési viszony 11,5:1. A kompakt erőforrás a tömeg-középpontosítás mintapéldánya: a hűtőradiátor például nem a motor elején helyezkedik el, hanem magában az erőforrásban, méghozzá sokkal egyszerűbb, könnyebb formában.

Honda SH125i – 2024

Kisebb és könnyebb a radiátorhoz társított ultrakompakt hűtőventilátor is. A belső súrlódás mérséklésére irányuló műszaki megoldások számos ponton felfedezhetőek, az öntöttvas hengerpersely külső felületének apró barázdái például megakadályozzák a furat bármilyen deformációját, ezáltal kisebb az olajfogyasztás, hatékonyabb a hűtés és minimális a súrlódás. Az erőátviteli rendszerben három speciális főcsapágy gondoskodik az alacsony gördülési ellenállásáról, ezeket a terhelés lehető legpontosabb meghatározásával tervezték meg. Mindezek eredménye a WMTC szabvány szerint mért igencsak kedvező 2,2 l/100 km üzemanyag-fogyasztás. A kedvező fogyasztási értékek elérésében az Alapjárat-leállító Rendszernek (Idling Stop) is jelentős szerepe van. A rendszert a jobb oldali markolatnál elhelyezett gombbal aktiválhatja a pilóta.

Honda SH125i – 2024

Ha bekapcsolja, három másodperces alapjárati üzemet követően automatikusan leáll a motor, s akkor indul újra, ha a vezető elfordítja a gázmarkolatot. Az önműködő dekompresszorral kiegészített rendszer hihetetlenül kifinomultan működik, indításkor ugyanis nem gátolja a kompresszió a főtengely megforgatását, leállításkor pedig mindig a szívási ütem előtti pozícióban áll meg a dugattyú. A modern technikai megoldások közé tartozik a kettős funkciójú, szénkefe nélküli ACG generátor, ami az indítómotor feladatait is ellátja.
A nagy szakítószilárdságú, alul elvezetett acélcső váz révén a 7 literes üzemanyagtartály a padló alatt és a pilóta lába alá költözhetett, ezáltal alacsonyabbra került a súlypont és 10 literrel gyarapodhatott a tárolórekesz befogadóképessége.

Honda SH125i – 2024

A tengelytáv is 1353 mm, a 26º-os villaszög és a 85 mm-es utánfutás. Az ülésmagasság 799 mm. A motor nedvestömege csak 133,9 kg. A jobb menetkomfort érdekében a motorfüggesztő és a hátsó lengőkar szögét optimalizálták, ezáltal kevésbé hatnak az elfordulás közben jelentkező erők a motorfüggesztő konzolra, egyszersmind hatékonyabb a csillapítás és könnyebb az irányítás. A kis tömegű, 16″-os, öntött alumíniumfelni-garnitúra mindig is a könnyű kezelhetőség, a precíz kanyarvétel és a biztos egyenesfutás záloga volt, függetlenül attól, hogy milyen minőségű útburkolaton haladt a pilóta. A tapadásról 100/80-16, illetve 120/80-16 méretű, belső nélküli Michelin City Grip abroncsok gondoskodnak. A hátsó rugós tagok előfeszítése 5 lépésben állítható, rugóútjuk 83 mm, elöl pedig 33 mm-es csúszószár-átmérőjű, 89 mm-es rugóúttal felvértezett teleszkópok felelnek a kiváló menetkomfortért. Komoly fegyvertény, hogy a fékrendszer 240 mm-es, elöl három-, hátul egydugattyús nyereggel társított tárcsákra épül, a blokkolásgátló (ABS) pedig az alapfelszereltség része.

Honda SH125i – 2024

Az Eredeti Honda Kiegészítők között számos tételt találni, mellyel fokozható az SH125i szépsége, hatékonysága és kényelme.

  • A robogó színéhez passzoló 35 literes hátsó doboz
  • A robogó színéhez passzoló 35 literes Smart hátsó doboz
  • Szélvédő
  • Markolatvédő burkolatok
  • Kültéri motorkerékpár takaró
  • Csomagrögzítő háló
  • Belső táska a 35 literes hátsó dobozhoz

A 2024-es SH125i-t az alábbi színekben rendelhetik meg a vásárlók:
A korábban már megismert Pearl Falcon Grey (szürke), Matt Pearl Cool White (matt fehér), Matt Pearl Pacific Blue (matt kék), és Pearl Nightstar Black (fekete) színekben, de a kerekek és az apró részletek mind-mind fekete színben pompáznak.

Honda SH125i – 2024

Ezeken túl, két új, sportos fényezés gazdagítja még az SH125i palettáját, ahol a kezelőszervet, az első és az alsó burkolatokat feketére festették, míg az ülést piros színű varrás díszíti. Az új piros színűgrafika tovább emeli az SH vonzerejét. Matt Pearl Cool White (matt fehér) – piros SH logóval az oldalsó burkolaton és nagy fehér Honda logóval a fekete alsó burkolaton. Matt Coal Black Metallic (metál fekete) – piros SH logóval az oldalburkolaton és nagy piros Honda logóval az alsó burkolaton. Valamint bemutatkozik az SH125i Vetro: zöld színű üveg hatású fényezés Shadow Black (fekete) alsó burkolattal és ezüst SH logóval az oldalsó míg nagy fehér Honda logóval az alsó burkolaton.

Szöveg és kép: Honda Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes