Aprilia RS 457

Az RS 457 történelmi lépés az Aprilia számára, és nem csak technológiai szempontból. Valójában az Aprilia új, kéthengeres sport motorkerékpárja új célokat és piacokat céloz meg, hogy megfeleljen a könnyű, de szórakoztató, technológiailag és stílusilag úttörő motorok iránti növekvő keresletnek.

Az Aprilia most visszatér alapító küldetéséhez a motorosok új generációinak szóló projekttel, amely a világ pályáin felhalmozott tudását egyesíti.

Aprilia 457 RS


2020-tól kezdődően az Aprilia RS 660 hatalmas sikere forradalmasította a középkategóriás sportmotorok világát, és új szegmenst hozott létre. Ezzel válik teljessé az RS család, amely magában foglalja az erős V4-es szuperbike-okat, és technológiailag a legfejlettebb a MotoGP-nyertes RS-GP-t is. Ennek a motorkerékpárnak az erősségei a könnyű súly, az A2-es jogosítvánnyal vezethető motorkerékpár lehetséges legnagyobb teljesítmény-tömeg aránya, a könnyű kezelhetőség és a technológiai felszereltség.

Aprilia 457 RS

Az eredmény egy olyan motor, amely a karcsúsított elülső résztől kezdve a könnyű súlyt és a dinamizmust fejezi ki, amit tovább hangsúlyoz a három LED-es fényszóróegység, amely az Aprilia jellegzetes stílusjegye. Pontosan az összetéveszthetetlen fényszóróegység közepétől alakul ki a kettős burkolat a MotoGP prototípusaira emlékeztető két profilon keresztül, amelyeket számos szélcsatorna és CFD-szimuláció során alakítottak ki. Az RS 457 duplafalú burkolatait egy nagy légelszívó és egy speciális aerodinamikai toldat (nolder) jellemez, amely a vázrészekhez csatlakozik, ez hozzájárul a vezető kényelmének növeléséhez, véd a menetszéltől és eltereli a forró levegő áramlását.

Aprilia 457 RS

A vezetési pozíció a villa fölé szerelt félkormánynak és a viszonylag alacsony lábtartóknak köszönhetően tökéletes kompromisszumot kínál a sportos és a mindennapi használat kényelme között. Az üzemanyagtartály formáját is úgy alakították ki, hogy illeszkedjen a versenyző mellkasához és sisakjához, hozzájárulva a kerékpárral való tökéletes integráció érzéséhez. Bármilyen magasságú motoros számára előnyös egy olyan pozíció, amely garantálja a maximális irányítást a legextrémebb motorozás során is. Az RS 457 sportos és dinamikus vonalát az is meghatározza, hogy a 2 az 1-ben kipufogó a motor alatt kapott helyet.

Aprilia 457 RS

Ez a megoldás a teljes hátsó részt szabadon hagyja, és nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé az utasok lábtartóinak elhelyezésében. Az ülés, mindössze 800 mm magasan van. Az oldalak mentén karcsú, hogy elősegítse könnyű talajfogást, míg a karcsú hátsó burkolatban kapott helyet a LED-es hátsó lámpa. A kéthengeres motorblokk a teljesítmény és a könnyű súly tökéletes kombinációja. A 457 köbcentis, folyadékhűtéses, kéthengeres dupla vezérműtengellyel, hengerenként négy szeleppel, amely 9400-as fordulatszámon ad 35 kW-os (47,6 LE) maximális teljesítményt. A 6700-as fordulatszámon leadott 43,5 Nm-es nyomaték 82%-a már 3000-es fordulatszámon elérhető.

Aprilia 457 RS

A motor száraz tömege 159 kg, ami folyadékokkal feltöltve 175-re nő. A motorhoz kapcsolódik a hátsó részen a lengőkar. A forgattyúház vízszintesen két részre van osztva, hogy tovább csökkentse a tömeget és masszívabb legyen a szerkezet. Különféle megoldásokat alkalmaztak a belső súrlódás minimalizálására. A többtárcsás nedves tengelykapcsoló szervo rásegítésű. A motor reakcióját az elektronikus multimap Ride-by-Wire gázkar vezérli, három mód választással. Az új RS 457 kihasználja a felbecsülhetetlen értékű tapasztalatot, amit a versenypályán szerzett és szegmensében az egyetlen alumíniumvázas motorkerékpárt dob a piacra. Annak érdekében, hogy a váz még könnyebbé váljon, az acél hátsó lengőkart közvetlenül a motorhoz rögzítik.

Aprilia 457 RS

Elöl a 41 mm-es, 120 mm-es rugóúttal rendelkező villák előfeszítése állítható, csakúgy, mint a hátsó központi rugó, amely az acél lengőkarra támaszkodik. Szintén állítható előfeszítéssel, 130 mm-es rugózással. A fékrendszer egy 320 mm-es első tárcsából és a hozzá illeszkedő ByBre radiálisan szerelt, 4 dugattyús féknyereggel rendelkezik. A fékkar állítható, hogy mindig a legjobb ergonómiát biztosítsa. Hátul a ByBre féknyereg egy 220 mm-es acéltárcsát fog meg. Mindezt a Bosch kétcsatornás ABS-rendszere segíti, mindkét keréken. A sportos, 17”-os keréktárcsákon elöl 110/70-es, hátul 150/60-as gumiabroncsok feszülnek. A Ride by Wire rendszer három menetmóddal rendelkezik, amelyek beavatkoznak a teljesítmény- és nyomatékleadásba, valamint a kipörgésgátlóba, és három szintre állítható.

Aprilia 457 RS

Az ECO: a motor teljesítménye progresszív, míg a kipörgésgátló beavatkozási szintje közepes (2. szint). Ideális utazáshoz és napi közlekedéshez. SPORT: ideális mód a sportos vezetéshez, érzékenyebb és dinamikusabb motorteljesítménnyel és kevésbé invazív kipörgésgátló beavatkozással (1. szint). ESŐ: rossz tapadású és nedves aszfalt körülmények között történő használatra tervezett menetmód. A teljesítmény rendkívül fokozatos, míg a kipörgésgátló maximumra (3. szintre) van állítva a teljes biztonság érdekében a gyorsítás során. Az ATC kipörgésgátló (Aprilia Traction Control) a kiválasztott módtól függetlenül mindig állítható, akár menet közben is, a bal oldali vezérlőblokk kényelmes FEL és LE gombjaival.

Aprilia 457 RS

Az ABS minden vezetési módban a maximális szintre van állítva, mindkét keréken. Az RS 457-hez készült kiegészítők gazdag katalógusa tartalmazza az AQS: Aprilia Quick Shift rendkívül gyors sebességváltó rendszerét, ami a gázkar mozdítása és a tengelykapcsoló használata nélkül fel-és levált. Az Aprilia RS 457 rendkívül modern műszercsoportja 5” collos színes TFT-kijelzővel, praktikus és intuitív kormányvezérlőkkel büszkélkedhet.

Aprilia 457 RS

A paraméterek megjelenítése erős hatású grafika segítségével történik, középen a sebességmérő és a sportos fordulatszámmérő skála dominál.

Szöveg: Buny

Kép: Aprilia

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes