Az új Automatizált váltóasszisztens (Automated Shift Assistant, ASA) formájában a BMW Motorrad egy olyan innovatív műszaki megoldással állt elő, amely egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi a motorozást. A „Motorozz egyszerűbben” mottó szellemében a tengelykapcsoló és a váltás automatizálása fokozza az élményt, hiszen a motorosnak nem kell lemondania arról a lelkesítő, intenzív érzetről, hogy saját maga kontrollálja a váltásokat.
Az intelligens, funkcionális kialakítású Automatizált váltóasszisztens a részét képező két elektromechanikus aktuátorral automatizálja a hatfokozatú sebességváltó kapcsolásait.
Ez a legjelentősebb tényező, amelyben különbözik a hagyományos váltóasszisztenstől. Az újdonság jóvoltából elhagyható a kormányról a kuplungkar. Az Automatizált váltóasszisztens gyakorlati előnyei közé tartozik, hogy egyszerűsödik az elindulás, a megállás és a manőverezés.
Az Automatizált váltóasszisztens hozzájárul a motorozás élvezetesebbé tételéhez is a fordulatszámhoz és a terheléshez igazodó gyors kapcsolási ciklusaival, amelyek még precízebbé teszik a váltásokat. Végső soron tehát kevesebb dolga van a motorosnak, ami még élvezhetőbbé teszi a nyeregben töltött időt.
Nem mellesleg pedig az Automatizált váltóasszisztens közvetlenebb kapcsolatot teremt az erőtől duzzadó boxermotorral, hiszen az élmény intenzitása patikamérlegen adagolható a gázmarkolattal és a sebességváltó karral.
Az „M” váltási módban a sebességváltások a korábbiakhoz hasonlóan a váltókarral lábbal is kezdeményezhetők, így érvényesülhet a motoros autonóm szándéka.
Az új váltási asszisztens szerepe a „D” váltási módban teljesedik ki igazán.
A váltási pontokat automatikusan határozza meg a motorvezérlő egység. A motoros mind az „M”, mind a „D” módban élvezheti a tökéletesen végrehajtott, a vonóerő alig-alig észrevehető megszakadásával járó sebességváltások előnyeit. Az eredmény a simább és hatékonyabb gyorsulásban, valamint a fokozott stabilitásban nyilvánul meg.