A fél liter hengerűrtartalmú modell első prototípusát 2018-ban mutatták be a milánói nemzetközi motorkerékpár-vásáron. Különösen figyelemre méltó volt az egyedülálló „X-Tank”, amely pontosan megtestesíti a Brixton motorokat. A „Crossfire” ezután a Brixton modellcsalád önálló típusa lesz a márkán belül. A Crossfire szóösszetétel hangsúlyként megjelenik a tankon és a formatervezés egészében, a nevében rejlő tűz a szenvedélyt és a lobogó lángot képviseli a szívünkben.
Az új Crossfire-t a KSR Csoport tervező csapata fejlesztette ki, aki az elmúlt két évben, az ausztriai Krems-Gedersdorf Business Parkban.
Korszerű szoftver és hardverek alkalmazásával, egy különleges stúdióban, ahol egy hidraulikus, 360 ° -ban forgatható emelővel a jövő motorjai makettként vizsgálhatók, finomíthatók. A 3D nyomtató alkalmazásával az egyedi elemek prototípusai gyorsan előállíthatók..
A Crossfire 500 egy teljesen új, 486 cm3-es kéthengeres soros motort kapott, húsz mérnök két év alatt fejlesztette gyártás éretté.
Összesen 80 000 óra alatt sikerült egy 35 kW teljesítménnyel rendelkező erőforrást tervezni és elkészíteni. Az elmúlt hónapokban tesztpadon, közúton és tesztpályákon több mint 40 000 kilométert hajtottak bele. Az alkatrész beszállítói kör a világ legjobbjaiból áll, a gumiabroncsokat az olasz Pirelli szállítja, az állítható KYB lengéscsillapítók Japánból származnak, az ABS fékrendszer elektronikája mögött a Bosch német mérnöki képességei húzódnak meg.
A fékrendszert a spanyol J.Juan adja. A Crossfire 500 mellett, a Crossfire 500 X is elkészült, durvább gumiabroncsokkal, szélesebb kormánnyal, más üléssel és az ülés meghosszabbításához szerelt rendszámtábla tartóban különbözik az alapmodelltől. A Crossfire 500 és a Crossfire 500 X gyártását, és piaci bevezetését a Covid 19 járvány miatt el kellett halasztani, de mostanra már úgy látja a gyártó, hogy az első modellek várhatóan az európai kereskedelmi partnereknél 2020 augusztusában már készleten lesznek.
A Crossfire 500 bevezetése nagyon fontos mérföldkő a Brixton Motorcycles márka történetében. Nagyon bízunk benne, hogy ez a modell nemcsak egy korszak szellemét idézi, hanem vásárlói célcsoportunk ízlése szempontjából is megfelelő. – hangsúlyozták Michael és Christian Kirschenhofer, a KSR Csoport tulajdonosai és ügyvezető igazgatói. Minden egy Brixton 125 motorkerékpár bemutatásával kezdődött 2016-ban, és azóta hihetetlen ütemben felgyorsult minden!
A különlegesség és a szokatlan a mottója a Brixton Motorkerékpároknak, ami mindig összhangban van a gyár filozófiájával: „Bármely irány jó, amíg az saját”. Ez a megközelítés továbbra is nagyon inspiráló számunkra, különösen, ha látjuk, hogy a csapat és a nagy közönség hogyan azonosul a márkánkkal! -hangoztatta a két tulajdonos a továbbiakban.
Kicsit korábban, 2020 júliusában kerül forgalomba a „Crossfire” egy másik modellje, a „Crossfire 125 XS”. Ez az A1 kategóriával vezethető motorkerékpár az 1970-es évek japán minimotorjainak alapvető gondolatát viszi tovább, a modern Brixton X formatervezési vonallal, korszerű technológiával.
2021 tavaszára megjelenik a „normál méretű” Crossfire 125, amely a Brixton első A1-es kategóriával vezethető, vízhűtéses erőforrással szerelt motorja lesz. Egy másik újdonság, a Felsberg 125 XC, nagyobb első kerékkel, hosszabb villával és rusztikus terepjáró megjelenéssel mutatkozik be. A harmadik 125 cm3-es újonc „individualistáknak” készül, és „Rayburn 125” néven, bobber stílusban kerül a boltokba. Rugós egyszemélyes üléssel, bőr szerszámtáskával, visszafogott sötétkék, kéttónusú fényezéssel, de természetesen a szokásos modern és megbízható technológiával kíván a saját útjukat járó motorosok kedvében járni.
Míg a gyártás és az értékesítés jelenleg az új modellekkel foglalkozik, a tervező és fejlesztő csapatok már dolgoznak a márka következő generációs motorjain.
Szöveg: Buny
Kép: KSR csoport