A rendkívüli Serie Oro-tól örökölt tulajdonságokkal jelenik meg a Brutale 1000 RR, ugyanolyan színekkel, és gondosan kidolgozott, stílusos alkatrészekkel, mint kis szériás elődje. A teljesítmény volt az egyik legfontosabb prioritás az új Brutale 1000 tervezésében. A sport modell maximális teljesítményének folyamatos növekedésével nem szenved csorbát a közúti használathatóság. Ez azt jelenti, hogy a motorkerékpár-tervezők felelőssége, hogy az ügyfeleknek a lehető legjobbat biztosítsák: technológia, stílus és a könnyű irányítás terén. Ilyen egy látványos meztelen Superbike replika, ami mindenki számára elérhető.
Tervezés és részletek
A formatervezés a karcsú vonalakon és formákon alapul, ami a négyhengeres Brutale jellegzetessége, már az első ikonikus modell is ilyen volt.
A fényszóró, az üzemanyag-tartály és a hátsó burkolat egyértelműen felismerhetővé teszi az új Brutale-t. A teljes LED-es fényszóró fénysugara változtatja a megvilágítás irányát és szögét a motor menet közbeni pozíciója alapján. A Brutale 1000 RR megjelenése megegyezik a Serie Oro-val. A két modell gyakorlatilag azonos, az 1000 RR is találunk szénszálas elemeket, ami hangsúlyozza a vázat és a blokkot.
A „piros csík” a Serie Oro számára van fenntartva, és az 1000RR-en titán helyett acél csavarokat használnak, a felni kovácsolt alumínium, és így is sikerült tartani a 186 kg-os száraz tömeget.
Az 5 ”-os TFT színes kijelző 800×480 pixel felbontású, számos konfigurációs menüpont azonnal hozzáférhető a kormánykapcsolóról. Lehetővé tették, hogy Bluetooth-kapcsolaton keresztül kezelhetőek az okostelefonon bejövő hívások, üzenetek és zenék.
A sebességtartó automatika praktikus kiegészítő, ahogy az MV Ride navigációs alkalmazás is nagy segítség lehet. Az app segítségével az elektronika testre szabható közvetlenül az okostelefonon keresztül, valamint útvonalak létrehozása és mentése, valamint ezek megosztása is akadály mentes.
Motor és elektronika
A Brutale 1000 RR motor képviseli a soros, négyhengeres MV Agusta tervezésének legújabb fejezetét. Az új verzió jelentősen megváltozott minden területen a korábbi verziókhoz képest. Valójában a teljesítmény- és nyomaték értékek új rekordot állítottak fel: 208 lóerő 13 450 fordulat / percnél és 116,5 Nm.
Az MV Agusta új négyhengeres motorját az elődökre jellemző műszaki megoldások jelentős átalakításával, a Forma 1 és a MotoGP-ben használt technológia felhasználásával alkották újra. A dugattyúk alacsony súrlódású Asso dugattyúgyűrűket kaptak, és új kiegyensúlyozott főtengely használatával korlátozták a rezgéseket alacsony fordulatszámon. A légszűrőház átalakítását követte a szívórendszeré, itt a csövek különböző hosszúságával maximalizálták a motor hatékonyságát, teljesítményét és nyomatékát. A hengerenkénti két injektor négy alsó Mikuni és négy felső Magneti Marelli-ből áll, nagyobb kapacitású befecskendező fejekkel.
Az Arrow kipufogórendszer 4-1-4 kialakítású, a fojtószelep szabályozásával a maximális nyomaték alacsonyabb fordulatszámnál jelentkezik. Az elektronikus motor menedzsment az Eldor együttműködésével egy új EM 2.0 vezérlőegység készült. A motor teljesítményének szabályozására – a felhasználási területhez igazítva – négy sémát készítettek (Sport, Race, Rain és Custom). Ezen felül az IMU szabályozza a tapadás ellenőrzését csúszási stratégiákkal (nyolc különböző beállítással és kikapcsolási opcióval), és ennek megfelelően avatkozik be. Az egykerekezést gátló és a legjobb gyorsulás eléréséhez szükséges fordulatszám és nyomaték szabályozását is felügyelet alatt tartó rendszer kiegészült, elektronikus (EAS 2.1) gyorsváltóval a kényelmes és egyszerű használat érdekében.
Váz, felfüggesztés és fékek
Az MV Agusta hagyományai szerint az új Brutale váza is „vegyes felépítésű”, acélrács és alumínium oldalsó vázelemekből épül fel, igazodva a motor teljesítményéhez és az egyre sportosabb vezetési stílus követelményeihez. A vezetési helyzet kialakítása gondos ergonómiai elemzés eredménye, amelynek célja a jármű optimális irányítása és a vezető kényelme. Figyelem, a hűtő mellett elhelyezett aerodinamikai szárnyak a leszorító erő biztosítása miatt szükségesek egy olyan motoron, amelynek maximális sebessége meghaladja a 300 km/órát.
A hatás egyértelműen érezhető már 200 km/ó sebességnél, ez garantálja az MV Agusta motorkerékpárok kormányzási pontosságát ilyen sebesség tartományban is. Az Öhlins Nix EC villa, TIN felületkezeléssel, elektronikus hidraulikus csillapítással és mechanikus rugó előfeszítéssel kerül a motor elejébe. Ugyanezt az elektronikus menedzsmentet kínálja az alumínium egyoldalas lengőkarhoz rögzített Öhlins TTX hátsó lengéscsillapító és az Öhlins EC elektronikus kormány lengéscsillapító, amelyek folyamatosan állnak be a megfelelő szintre a motor sebessége alapján. A fékrendszer Brembo Stylema első radiális féknyereggel és 320 mm átmérőjű tárcsákkal, hátul 220 mm-es tárcsával emészti a sebességet.
Az ABS Bosch 9 Plus rendszerben verseny beállítás is van, a különösen könnyű és hatékony megállás érdekében.
Szöveg: Buny
Kép: MV Agusta