A Ducati 2021-es újdonságai közül nem foglalkoztunk még a SuperSport 950-nel, ami a hétköznapi használat mellett tökéletes választás lehet egy-egy sportos bevetésre is. Az újdonság a kinézetre, a szélesebb szolgáltatást nyújtó elektronikai háttérre és az Euro5 kibocsátási normáknak megfelelő blokkra alapozva kívánja megszólítani a sport motorok iránt fogékony célközönséget.
Megjelenésében a SuperSport 950 és a Panigale V4 rokonsága szembetűnő, az első LED-es lámpatest, az idom mind-mind azért kerültek átdolgozásra, hogy hangsúlyozzák a modell sportosságát és szépségét.
A sportos megjelenéshez elengedhetetlen az egyoldalas hátsó lengőkar, a rácsos vázszerkezet, amibe a motor teherviselő elemként kerül, és ezek együttesen csökkentik a száraz tömeget 184 kg-ra. Az elektronikus menetteljesítmény vezérlés tartalmazza a kanyar ABS-t, a kipörgésgátlót, az egykerekezést akadályozó rendszert, valamint a felhasználáshoz igazodó teljesítmény variációk közötti váltás lehetőségét (Sport, Túra, Város).
Az újításoknak köszönhetően a SuperSport 950 komfortosabb, ezért igazítottak még egy kicsit az ülés kialakításán, hogy formájával ne csak a kényelemhez, de a vezetés közbeni mozgásához is több tér álljon rendelkezésre, amivel a vezető növelheti a kontrollt a jármű fölött menet közben. Az üléspozíció kialakítása során a magasabb kormány, és az áthelyezett lábtartó miatt elég sportos maradt menet közben a vezető testartása, de a térdszöge változott, így nem kell annyira kuporognia.
Emellett az utasnak is maradt elegendő hely, hogy ne csak a néhány kilométerre található célig érezze komfortosnak ülőhelyét.
A napi közlekedés során, vagy egy hétvégi versenypálya használat alatt is jó szolgálatot tesz az alapfelszereltség részét képező gyorsváltó. A kuplung hidraulikus, a működtető kar kormányhoz viszonyított helyzete beállítható. Mindezek mellett a váltó sem kerülte el az átalakítást, az alapjárat környéki fordulatszámon a váltás finomabbá vált, így elkerülhető a „közé váltás“.
A műszerfal 4,3 colos TFT kijelzője a fordulatszám megjelenítésre fókuszál, de az aktuális sebesség fokozat és a vezetési stílusnak megfelelő információk azonnal leolvashatóak róla. A menüben a navigálást és a beállítások megjelenítését is könnyen áttekinthetjük.
A két hengeres Testrastretta erőforrás az Euro5 normáknak megfelelő kibocsátási értékeket produkál, a teljesítménye 9000-es fordulatszámon több, mint 100 lóerő, és 93 Nm forgatónyomaték áll a vezető rendelkezésére már 6500-as percenkénti fordulatnál.
A vaskos forgatónyomaték garantálja, hogy a SuperSport 950-en a vezetés mindig élvezetes legyen, de kezdő motorosok számára se legyen elrettentő. Ez tehát a tökéletes választás azok számára, akik rajonganak a Bologna-i márkáért, de mégsem akarnak lemondani a mindennapi használat adta komfortról egy sport motoron. Természetesen a kezdőkre gondolva elérhetővé tették az A2 vezetői engedély kategóriával rendelkezők számára is ezt a modellt, a jogosítvány kategóriához igazított teljesítménnyel.
A SuperSport 950 Ducati vörösben, az S-verzió Ducati vörös és fehér színben kapható, ez utóbbi modell állítható Öhlins futóművet és utasülés borítást is kapott.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati