Ducati Multistrada V4 Rally

A Multistrada család legújabb tagja a hosszú túrák szerelmeseinek készült. Kísérője a kalandoknak, hogy járatlan utakat hódítson meg, és eközben maximális kényelemet biztosítson. A „Rally”-val a Ducati még magasabb szintre emeli a Multistrada V4 világjáró szellemiségét. Ezt a vezető és az utasok fokozott kényelme, a nagyobb hatótáv és a hangsúlyosabb terepképesség teszi lehetővé. Az eredmény egy olyan motorkerékpár, amely a földutakon és a modern nagyvárosokban is elemében van: tökéletes választás azok számára, akik minden célt úgy kívánnak elérni, hogy útközben feláldoznák a tipikus Ducati vezetési élményt. Mindehhez a Multistrada V4 család esetében a megbízhatóság és a karbantartási költségek, mint a 60 000 km-enkénti szelep ellenőrzési intervallum és a 15 000 km/24 havonta esedékes olajcsere kétségtelenül hozzá járulnak.

A Multistrada V4 „Rally” modellje méltó a nevéhez, a motor most még könnyebben irányítható, különösen burkolatlan utakon. Ez a Multistrada félaktív felfüggesztésének köszönhető, 200 mm-re növelt rugózással, és nagyobb hasmagassággal.

Ducati Multistrada V4 Rally


Új teljesítmény módot fejlesztettek a terep használatra. A vezető szélesebb lábtartókon áll, a profil is változott és kivehető gumibetétekkel biztosítja a csúszásmentességet. A Skyhook DSS EVO vezérlése automatikus szintező funkcióval is büszkélkedhet. Ennek a technológiának köszönhetően a motorkerékpár menettulajdonságai állandóak maradnak, még akkor is, ha utassal vagy csomagokkal haladnak vele az úton. Az alapfelszereltség részét képezik az optimalizált küllős felnik és a megerősített motorvédelem.

Ducati Multistrada V4 Rally

Az új, 30 literes alumínium tartály harmonikusan illeszkedik a gép izmos és elegáns vonalaihoz, ilyen űrtartalommal nagyobb távolságok megtételére is lehetőség nyílik.
A Multistrada V4 Rally ideális motorkerékpár páros túrázáshoz, és úgy tervezték, hogy a vezető és az utas kényelmét a legmagasabb szintre emelje.

Ducati Multistrada V4 Rally

Ezért a szélvédőt újratervezték (40 mm-rel magasabb és 20 mm-rel szélesebb), a hátsó rész hosszabb, a doboztartók pedig hátrább kerültek, hogy több hely maradjon az utas lábának. Az új, gumibetétes lábtartók csökkentik a rezgéseket. Ezenkívül a különböző magasságú vezető- és utasüléseknek, valamint a süllyesztőkészletnek köszönhetően a Multistrada V4 Rally bármilyen vezető-utas kombinációhoz hozzáilleszthető.

Ducati Multistrada V4 Rally

A 2022-ben a Multistrada V4 S-en már bevezetett Minimum Preload funkció lehetővé teszi a motoros számára, hogy megálláskor és alacsony sebességnél „leengedje” a motorkerékpárt a lengéscsillapító előfeszítésének minimalizálásával. Ez egy újabb lépés a használhatóság felé az Easy Lift funkció bevezetése, amely a hidraulika szelepének kinyitásával a villa és a lengéscsillapító összeül, így csökkenti a magasságot, hogy a motorkerékpár oldalállványról történő „felemelése“ könnyebb legyen. Az oldaldobozok be- és kirakodásának, valamint a karbantartási munkák megkönnyítésére az otthontól távol eső hosszú utakon ez a motorkerékpár alapfelszereltségként központi állvánnyal is rendelkezik.

Ducati Multistrada V4 Rally


A Rally modellel a Ducati Multistrada család továbbra is mércét állít fel a technológia és a biztonság terén. A Multistrada V4 az első olyan motorkerékpár a világon, amelyet első és hátsó radarrendszerrel szereltek fel, ez támogatja az adaptív sebességtartó automatikát (ACC), amely kevésbé fárasztóvá teszi a hosszú szakaszokat. A BSD (Blind Spot Detection) figyelmeztet a holttérben lévő járművekre.

Ducati Multistrada V4 Rally

A 6,5 hüvelykes TFT színes kijelző lehetővé teszi a mobiltelefon használatát a Ducati Connect-nek köszönhetően, támogatja a navigációs térképek megjelenítését, telefonhívásokat vagy zenehallgatást is lehetővé a sisak kommunikáció segítségével. Az aktív biztonságot kanyar ABS-szel, nappali menetfénnyel (DCL), ez utóbbi javítja az éjszakai megvilágítást a kanyarok belső részén.

Ducati Multistrada V4 Rally

A Ducati Wheelie Control (DWC) az egykerekezést, míg a Ducati Traction Control (DTC) hátsókerék kipörgését gátolja. Ezek a rendszerek az inerciális platformot (IMU) használnakk a beavatkozás optimalizálására a jármű dőlésszögének figyelembe vételével.
A Multistrada V4-ben rejlő lehetőségek maximális kihasználása érdekében a Ducati négy motorozási módot fejlesztett (Sport, Touring, Urban és Enduro). Az Enduro-t teljesen újratervezték, ez egy speciális teljesítmény üzemmód, amely 114 LE-re korlátozza a teljesítményt, és dinamikus és közvetlen reakciót tesz lehetővé.

Ducati Multistrada V4 Rally

A DSS Evolution átáll az off-road vezetés beállításaira, és ezt egy terepessisak formájú ikonnal jeleníti meg. A DTC alacsonyabb beavatkozási szinten működik, és a DWC-t kikapcsolja. A hátsó kerék ABS-e szintén nem működik, csakúgy, mint a kanyar funkció és a hátsó kerék felemelkedésének észlelése, ami elengedhetetlen a tökéletes a terepvezetésre hangolódáshoz.
A Multistrada V4 Rally-n a hátsó hengersor meghosszabbított deaktiválása egy olyan műszaki megoldást, amelyet a „Rally”-n alkalmaznak a világon először sorozatgyártású motoron.

Ducati Multistrada V4 Rally

A hátsó hengerek üresjárati deaktiválása mellett, amikor a motorkerékpár áll, a hátsó hengersora üzemi körülmények között is inaktiválva marad, ami pozitív hatással van az üzemanyag-fogyasztásra és a károsanyag-kibocsátásra.  Ezzel az új stratégiával a deaktiválás vezetés közben is megtörténik: ha a sebesség nő, vagy ha elér egy bizonyos teljesítményigényt, a hátsó hengerek újra aktiválódnak, hogy elérhetővé tegyék a V4 Granturismo teljes erejét.

Ducati Multistrada V4 Rally

Ez a rendszer minden módban aktív. Az 1158 köbcentis V4 Granturismo 170 LE-t (125 kW) ad le 10 750-es fordulatszámon és 121 Nm-t 8750-es fordulatszámon. A motor különösen lineáris nyomatékgörbével rendelkezik, amely egyenletes és progresszív reakciót biztosít minden motorfordulatszám tartományban.

Ducati Multistrada V4 Rally

Teljesítményével és mindössze 66,7 kg-os motortömegével a V4 Granturismo továbbra is a teljesítmény és a könnyűség mércéje kategóriájában. Ehhez jönnek a kifinomult műszaki megoldások, mint például a Ducati Corse MotoGP-ben szerzett tapasztalatain alapuló, ellentétes irányban forgó főtengely, amely a kerekek centrifugális tehetetlensége ellen dolgozik, de az egyes fokozatokhoz rendelt specifikus nyomatékgörbék is biztosítják a zökkenőmentes erőátvitelt.

Ducati Multistrada V4 Rally


Ami az alvázat illeti, a Multistrada V4 Rally egy könnyű és kompakt alumínium vázra támaszkodik, kétoldalas öntött alumínium lengőkarral. A Multistrada V4 Rally kizárólag tömlő nélküli küllős felnikkel kapható, amelyeket újraterveztek és könnyítettek, hogy javítsák dinamikus tulajdonságait.

Ducati Multistrada V4 Rally

Az új Ducati Multistrada V4 Rally három különböző változatban kapható: Adventure Radar, adaptív sebességtartó automatika és holttér-észlelés, Adventure Travel & Radar alumínium oldaldobozokkal, fűtött markolatokkal és ülésekkel van felszerelve, míg a Full Adventure ez utóbbi felszereltségét még kiegészíti az Akrapovic hangtompítóval és karbon első sárvédővel.
A Multistrada V4 Rally-nak nemcsak az alapfelszereltsége, hanem a tartozék kínálata is széles.

Ducati Multistrada V4 Rally

A vezető és utas ergonómiai igényeit kielégítő, három változatban kínált különböző ülések mellett a szélvédő, acél bukócső, kiegészítő LED fényszórók, a speciális konzollal ellátott műholdas navigációs készülék és a különféle poggyászmegoldások is megtalálhatók. Az egyediség hangsúlyozására karbon alkatrészek, alumínium karokkal és lábtartók, valamint mart fék- és tengelykapcsoló-folyadék tartályok is hozzájárulnak a sportosabb megjelenéshez.

Szöveg: Buny

Kép: Ducati

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes