Kawasaki Versys 1000

Az új Versys 1000-rel a jól bevált sokoldalú koncepciót alkalmazza a Kawasaki az 1000-es osztályban A jól ismert Versys 2012-ben kap egy nagy testvért, hogy szélesítse a több funkciós modellek arányát a programban. A régóta várt Versys 1000, a maximális vezetési élményt nyújtja minden útviszony mellett. Akár egyedül, vagy párban, akkor is, ha csak a sarokig, vagy az egész világot átszelve mindig társ lesz. A konkurenciától eltérő módon soros, négyhengeres motor hajtja, kényelmesre hangolt rugalmas és agilis futómű inspirálja a vezetőt dinamikus közlekedésre.


Futómű
A mérnökök a minden időben, minden úton filozófiáját követve alkották meg, hogy a lehető legnagyobb vezetési élményt nyújtsa a motor a különböző vezetési stílusok és útviszonyok mellett.

Mivel az utak a valóságban nem mindig egy tükörsima versenypálya, így a macskakő és a kátyús útszakaszok sem jelentenek kihívást a hosszú rugó utaknak. Elől fordított, állítható villa, hátul gázos központi rugóstag gondoskodik erről. A hosszú rugóutak, – 150 mm elől,hátul – a jó kanyarodási tulajdonságok nem szoktak kedvezni az autópálya használatnak, mégis sikerült olyan beállítást alkalmazni, amely ezen a területen is megállja a helyét.

Az alumínium váz és az ülés kialakítása révén a vezető nyugodt, egyenes testtartással ülhet a motoron, és magasból tekinthet át mindent. A sportosabb akciókat támogatja a 17-es kerekekkel szerelt futómű. Az első tárcsafékek 300 mm, a hátsó 250 mm átmérővel készül és a Bosch által szállított ABS – ez a 2011-es ZX 10-ről már ismert – egység gondoskodik a biztos megállásról.

A gumi elől 120/70ZR17M/C (58W), hátul 180/55ZR17M/C (73W) abroncsokkal szerelt.
Motor
A választás a sor négyes, 1043 köbcentis motorra esett a nagy nyomaték miatt, amely minden fordulatszám-tartományban (különösen az alsó
és középső tartományban) rendelkezésre áll, és elsöprő élményt nyújt fizikai és akusztikai értelemben a gázkar elfordításával.

A Z 1000-ből származó blokk sűrítését csökkentették 10,3-ra, a vezérlési idők rövidebbek lettek, így a 16 szelepes erőforrás 38 mm-es szelepeken kapja az üzemanyagot a befecskendezőtől. A teljesítménye 118 lóerő 9000-es fordulaton, míg a forgatónyomaték 102 Nm 7200-nál. A váltó 6 sebességes, de az eredeti Z 1000 áttételi arányán változtattak, az 1. és 2. sebesség rövidebb lett, míg a 3-tól hosszabbra méretezték. A kipufogó formája már ismert a Z 750-es sorozatról, és magában foglalja a háromutas katalizátort.
Komfort
A kényelem és a hasznos terhelhetőség növelése volt a cél a modell megalkotásakor. Az 1000-es Versys nagyon kényelmes üléssel és a jó szélvédelemmel rendelkezik.

Az ülések vastag szivacs alapot kaptak, amelyekre különleges huzat került a váz és a motor színéhez harmonikus illeszkedés érdekében. A hátsó kapaszkodó csomagtartóban végződik az ülés mögött. A hátsó segédvázat úgy tervezték, hogy az oldalsó kofferok tömege se jelentsen problémát, és hozzájáruljon a 220 kg-os hasznos terhelhetőséghez. A nagy, 21 literes tank körülbelül 400 km megtételére teszi alkalmassá a motort.

Ennek az oldalára eltérő színű idomot helyeztek, amely védi a vezető lábát a menetszéltől. A felső testről a szerszám nélkül 30 mm magasságban állítható plexi tereli el a szelet.
Elektronika
A KTRC (Kawasaki Traction Control) rendszer három kipörgésgátló térképpel rendelkezik, hogy a vezető mindig a legbiztonságosabb körülmény
eket tudja biztosítani még alacsony tapadási értékek mellett is.

A teljesítmény két fokozatban állítható, alacsony és teljes között lehet választani. Alacsony fokozatban a teljesítmény 70 % mozgósítható csak. A két rendszer összekapcsolásával 8 térkép közül lehet az aktuálisnak megfelelő beállítást elérni. A műszerfal digitális kijelzőjéről hasznos információkhoz lehet jutni, ilyen a pillanatnyi fogyasztás, hatótávolság, külső hőmérséklet, a megszokott idő kilométer és sebesség adatokon kívül. Emellett rendelkezik a KTRC beállítás megjelenítéssel és ERI (Economical Riding Indicator) kijelzéssel.

Ez utóbbi bekapcsolásra aktiválható, ha különösen gazdaságos utazásra vágyik a vezető figyeli a fordulatszámot (6000 alatt legyen), a gázadást (30% alatt) és a sebesség ne legyen 160 km/ó felett. A Kawasakinál minden adott, hogy új allroundere meghódítsa a túrázók szívét, és betöltse az űrt, amely a termék palettán idáig az 1000-es géposztályban náluk tátongott.

Szöveg: Buny

Kép: Kawasaki

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes