Adrenalin gyorsító – Kawasaki ZZR 1400

A legújabb Kawasaki ZZR 1400 lenyűgöző kombinációját nyújtja a vezetési élménynek és a gyakorlati használatnak. A kiváló kezelhetőség és kiegyensúlyozott teljesítmény leadás mellett sikerült elérni a legjobb gyorsulást, amit széria motorkerékpár elért valaha. A fejlesztéseknek hála, a vezető keskeny, kanyargós hegyi utakon is otthon érzi magát a motoron, mint gyors autópálya szakaszokon, vagy a sűrű városi forgalomban. A ZZR1400 a sport-túra kategória zászlóshajója a Kawasakinál.

Motor
Az 1441 cm3-es motor furat és löket aránya 84 x 65 mm. Elődjéhez képest az új motor több nyomatékot szolgáltat a közepes és magas fordulatszám tartományban.

2000-től több mint elég ez a nyomaték, és ezt a tulajdonságot őrzi a legmagasabb fordulatszám tartományokig. Az újra munkált égéstereknek
köszönhetően 12.2:1 arányú (korábban 12,0:1) a szelepek nagyobbak lettek (szívó:
9,1 mm >> 9,3 mm, kipufogó:8,5 mm >> 9,3 mm. Az új szelepekhez igazították a vezérmű egyéb alkatrészeit is, megerősítették a vezérműláncot feszítő hidraulikát egy
mechanikus alkatrésszel, amellyel a hideg motornál is biztosítani tudják a megfelelő feszítést.
A dugattyúk sem kerülték el a változtatást. Az újak 6 grammal nyomnak
kevesebbet, de erősebb kivitelűek. Az 1-2, és a 3-4 hengerek forgattyúsházába épített Bypass szelepnek köszönhetően csökken a szívási veszteség, hogy a motor ezáltal is
hatékonyabban működjön.

Az új olaj keringetési rendszer garantálja, hogy a leghidegebb kenőanyag kerüljön mindig a legmelegebb helyekre. A szívó rendszerben új szűrőt használnak, ez 10 %-kal nagyobb felületet és 60 %-kal kisebb áramlási ellenállást mutat az elődhöz képest. A kipufogó csöveknél kónuszos formát választottak, az átmérőt megemelték 38,1 mm-ről 42,7 mm-re. Természetesen a katalizátort és a kipufogó más részeit is hozzáigazították a 147,2kW (200 Le) teljesítményhez, ami menet közben a ram-air rendszer révén 154,5 kW (210 Le) 10.000/perc fordulatnál, és a nyomaték csúcs 7500-nél 162,5 Nm.

A váltó a jobb gyorsulás érdekében rövidebb végáttételt kapott, az Anti-Hopping kuplung mostantól széria tartozék, és erősített 530-as lánc hajtja a hátsó kereket. Az átdolgozott központi befecskendező közel 8 %-kal kisebb fogyasztást produkál az elődhöz képest, annak ellenére, hogy nőtt a hengerűrtartalom és a teljesítmény.

Váz, futómű
A váz első ránézésre nem változott semmit, azonban a nagyobb
teljesítményhez
igazították merevségét, és az alkatrészek fele esett át kisebb-nagyobb változtatáson. A
hátsó lengő villa hosszabb és erősebb lett, hogy a megnövekedett teljesítményt
biztonságosan át tudja vinni az aszfaltra. Az első és hátsó futómű hangolását sportosra vették, ami hozzájárul a nagy sebességnél oly fontos stabilitáshoz. Az első kerék 360, míg a hátsó 1030 grammal lett könnyebb, és a 10 küllős kialakítás ránézésre is sugallja a könnyedséget és a sportosságot. Az új radiál abroncsok 300 km/ó sebességig stabilak maradnak a tesztek alapján.

Az első kerekekre 310 mm átmérőjű hullámos tárcsák kerültek, radiális Nissin nyergekkel, hátul 250 mm-es két dugattyús rendszer emészti a sebességet. Az ABS is fejlődött, sokkal jobb benyomást kelt, mint az előd.

Kényelem
A ZZR1400 nagyon laza, sportos üléshelyzetet kínál. A kormány keskeny, de nem szűken elhelyezett, hogy a vezetőnek ne kelljen nyújtóznia a tankon keresztül. A kompakt motor és az elkeskenyedő váz a tankkal együtt megfelelő helyet biztosít a térdeknek. Az
alacsony lábtartó miatt nem kell
összehajtogatnia magát a magasabb vezetőnek sem.

Az első ülésrész a tanknál elkeskenyedik, hogy a városi forgalomban az alacsonyabb pilóták is könnyen elérjék lábukkal a talajt. A hátsó ülés rész kiemelkedik, ami megfelelő magasságú támaszt kínál, hogy gyorsulás esetén ne csúszkáljon a vezető.

Elektronika
A ZX-10 és GTR 1400 modellekről már ismert S-KTRC és KTRC
(Kawasaki TRaction Control) rendszert integrálták egymásba és így született egy három választási lehetőséget
kínáló kombináció. Az első két fokozat a
maximális teljesítmény kihasználását segíti, míg a harmadik inkább a túra verzióból ismert biztonságos közlekedést szolgálja. Az 5 ms beavatkozási sebességgel dolgozó egység képes a különböző paraméterekből a legjobb térképet összeállítani.

A teljesítmény gombnyomásra csökkenthető az eredeti 75 %-ára, ezzel a két variánssal és a módosított KTRC-vel nyolc beállítási lehetőség adódik, hogy a vezető tapasztalata és kívánsága szerint viselkedjen alatta a motor. A beállítások megjelennek a multifunkciós műszerfalon, menet közben a kormány bal oldaláról lehet
szabályozni az elektronika beállításait.

Szállítás
A csomagoknak gyárilag kialakított kampók a hátsó utas kapaszkodón és az ülés alatt megfelelő távolságra vannak. Ezzel a megoldással a hátsó ülés pillanatok alatt csomagtartóvá alakítható. Egyelőre nincs gyári doboztartó rendszer ehhez a modellhez.
Az új ZZR 1400 kétséget kizáróan a sport-túra kategória dobogójának felső fokára kíván felállni, és ennek érdekében minden újdonsággal felszerelték a Kawasakinál.

Szöveg: Buny
Kép: Kawasaki

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes