A Triumph hároméves szerződést írt alá a Dorna-val, hogy egy 765 köbcentiméteres Triumph három hengeres hajtóművet szállítson a Moto2 sorozat számára. Az új blokk a 2017-es Triumph Street Triple erőművén alapul. A versenyképes Daytona 675R erőmű az alap, amely a Man szigeti TT, a Daytona 200 és a brit Supersport bajnokságban 2014-ben és 2015-ben már bizonyított.
Az utcai Triple RS 765-ös nagy teljesítményű blokkját felhasználva fejlesztették ki a verseny erőforrást a Moto2-re, a következő módosításokkal:
– Módosított hengerfej a be- és kipufogó szelepkenél az optimális gázáramlás biztosításához
– Titánszelepek és merevebb szeleprugók a megnövekedett fordulatszámhoz
– Kisebb teljesítményű versenygenerátor a csökkentett tömeg érdekében
– Hosszabb 1. sebességfokozat
– Versenyen kuplung
– Speciális ECU, amelyet a Magneti Marellivel fejlesztenek ki
– Keskenyebb motorburkolat
Paul Stroud, a Triumph Motorcycles vezérigazgatója elmondta: „Ez egy fontos pillanat a Triumph számára, ami 110 éves verseny történetünkben, izgalmas új fejezetet nyit, és a híres TT és Supersport versenyeken győztes motororra épül. Bízunk benne, hogy hosszú és izgalmas kapcsolatot ápolunk majd a Dorna-val és a Moto2 csapatokkal, versenyzőkkel és rajongókkal.”
Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója hozzátette: „Nagyon izgatottak vagyunk,
ha együtt dolgozunk a világ egyik legszimpatikusabb motorkerékpár márkájával.
A Triumph három hengeres motorjai erős, lineáris teljesítménnyel és nyomatékkal rendelkeznek, és számos sikert értek el a pályán, így ideális választás a Moto2 bajnokság
számára. Várjuk a 2019-es szezont és a Moto2 új generációjának kezdetét a Triumph-fal közösen. ”
Herve Poncharal, az IRTA elnöke kijelentette: „A Moto2 kulcsfontosságú kategória a tehetségek felfedezésében a MotoGP által felölelt sorozatokban. Látjuk, hogy a
MotoGP-ben bemutatkozó sok kiváló versenyző érkezik más sorozatokból ebbe a kategóriába. A Triumph egyedüli motor beszállítóként egy új korszakot kezd majd, amely biztosan újabb hihetetlen lépést jelent a motorok evolúciójában.”
Trevor Morris, az ExternPro műszaki igazgatója lesz felelős a versenysorozat motorjainak végső felkészítéséért, így kommentálta a bejelentést: „Hihetetlenül izgalmas, hogy az ikonikus Triumph motorkerékpár társasággal működünk majd együtt a Moto 2 világbajnokság futamain. A három hengeres egyedi tulajdonságai és teljesítménye biztosítja és erősíti a bajnokság jövőbeli sikerét. ”
Julian Simon, 125-ös világbajnok és tapasztalt Moto2 versenyző, aki részt vett a motorfejlesztési tesztelésben az Aragon-on, elmondta: „A motor erős és ez különösen igaz a közepes tartományra. A fojtószelep és a hátsó kerék közötti reakció nagyon közvetlen és szabályozható. Az általános érzés nagyon jó, és a motor nagy potenciállal rendelkezik. „
Szöveg: Buny
Kép: Triumph