A bőséges Enduro GP- és ralitapasztalataink felhasználásával fejlesztett 2018-as Yamaha WR-F modellek már a vásárlás pillanatától készen állnak a győzelemre. A WR250F és a WR450F is élvezi a Yamaha legújabb fordított hengerfejes technológiáját, mely az egyenes szívócsőnek köszönhetően azonnali gázreakciót és erős, lineáris nyomatékot biztosít.
A gyújtáskapcsoló nélkül működő önindító gyors és könnyű indítást tesz lehetővé – ami kimondottan hasznos lehet egy domboldalon vagy mély mocsárban -, a könnyű hűtőventilátorral rendelkező, enduro stílusú hűtők pedig kiválóan szabályozzák a motor hőmérsékletét a legmostohább körülmények között is.
A WR-F modellekbe hosszú áttételű váltót szereltünk – mely a WR450F modellben 5 fokozatú, a WR250F esetén pedig 6 -, ezen kívül a központosított tömegű vázkialakítással rendelkező jármű felül elhelyezett légszűrője könnyedén hozzáférhető.
Mindkét WR-F modellt optimalizált tengelykapcsolóval, O-gyűrűs lánccal, 18 colos hátsó kerékkel, 7,5 literes üzemanyagtartállyal, oldaltámasszal és motorvédő lemezzel szerelünk, tovább erősítve a kiváló enduro teljesítményt. Az alap felszereltségbe emellett szintén beletartozik a nagy fényerejű fényszóró, a LED-es féklámpa és a többfunkciós, LCD kijelzős enduro versenyszámítógép, mely minden információt biztosít ahhoz, hogy az élen maradhass.
A WR250F számos új jellemzőt tartogat, kezdve a forradalmi, hátrafelé döntött, folyadékhűtéses, DOHC (dupla, felül elhelyezett vezérműtengely) elrendezésű, 4 titán szelepes négyütemű erőforrással. Az átalakított szívó- és kipufogócsatornákkal rendelkező
új hengerfej kialakítás rövidebb szívótorokkal párosul, ami a nagy teljesítmény tartományokban nyújt segítséget, az új vezérműtengelyek és szeleprugók pedig az alacsony és közepes tartományokban növelik a teljesítményt.
A WR250F emellett új, könnyebb lapos tetejű dugattyút és rövidebb dugattyúcsapszeget kapott, melyet DLC-bevonattal (gyémántszerű szén) láttunk el, mely csökkenti a súrlódást és növeli a keménységet. Legvégül pedig a főtengely új egyensúlyaránnyal és új, nikkel-krómacél hajtókarral rendelkezik, ami széles tartományú, kiegyensúlyozott és kiszámítható teljesítményt tesz lehetővé, a megbízhatóság növelése mellett. Ezeket a módosított alkatrészeket egy módosított ECU vezérli, mely 3D-s adatokat küld az üzemanyag befecskendező rendszernek, így optimalizálva a leadott teljesítményt és a motorérzetet, valamint javítva a fordulatszám-korlátozó működését.
A finomabb tengelykapcsoló érzet érdekében újraterveztük a tengelykapcsolókart is, a súlycsökkentés érdekében pedig eltávolítottuk a berúgókaros indítómechanizmust. Mindezeken felül a győzelemre született YZ250F kétoldali kereszttartós vázát használtuk fel a WR250F-ben is, hogy javítsuk a kezelhetőséget. A középső tartó, mely a legszélesebb pontján 12 mm-rel szélesebb – valamint az új formájú acél motortartó bakok és az áthelyezett lábtartók – erős és kiegyensúlyozott járművé teszi a 2018-as WR250F modellt, mely pontos irányíthatóságot és stabilitást nyújt a motorosnak, egyaránt lehetővé téve a technikás és nagy sebességet igénylő szakaszok eredményes teljesítését.
Az iparágvezető, teljesen állítható KYB teleszkópvilla és az optimalizált beállítású hátsó KYB lengéscsillapító tökéletes harmóniában áll az újratervezett vázzal és a motor karakterisztikájával. A 2018-as modellében a WR250F új grafikákkal, kék kerekekkel és egy további oldalidommal várja a vásárlókat.
A WR450F 2018-as változatában új ECU (motorvezérlő egység) található, mely optimalizálja az üzemanyag-ellátást és a gyújtás vezérlését, ami jobb gázreakció-érzetet
és egyenletesebb gázreakciót eredményez.
A megújult beállítású felfüggesztés jobb kezelési jellemzőket biztosít, a berúgókar eltávolításával pedig csökkent a motorkerékpár súlya. A szintén új grafikákkal, kék kerekekkel és további oldalidommal szerelt 2018-as
WR450F minden motoros számára EnduroGP teljesítményt tartogat.
Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország